Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Centrallås helt dött – kan inte låsa

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
nartub
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 18 jul 2015, 07:09

Centrallås helt dött – kan inte låsa

Jag har en Grand Voyager 2.8 crd från 2007 som trilskas.
Senaste påhittet är att centrallåset verkar ha slutat fungera.
Jag har bytt batteri i fjärren utan att det blev någon skillnad, det spelar ingen roll hur mycket jag trycker på knapparna.
Jag får ingen reaktion om jag använder nyckeln direkt i dörren heller, jag kan vrida runt men det är allt. Jag har dock aldrig använt nyckeln till dörren förut så jag vet inte om, eller hur, den ska fungera.

Jag har läst att man ska rycka säkringar för att nollställa BCM (?), jag bytte generator så den har stått utan batteri någon vecka – det borde väl ha gett samma resultat? Jag har egentligen inga större problem med att inte kunna låsa bilen men jag kommer inte in i bakluckan utan fjärren och det blir så bökigt.

Några tips?
Annons
Användarens profilbild
nartub
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 18 jul 2015, 07:09

Re: Centrallås helt dött – kan inte låsa

Jag svarar mig själv, centrallåset fungerar – det går att styra från knappen på förardörren. Dock så svarar den inte på dosan eller när jag försöker låsa upp dörren med nyckel.
Prövade att plocka ur IOD-säkringen och vänta en stund och därefter slå på tändningen. Fläkt och lite annat hoppade igång men det gjorde ingen skillnad i övrigt.
Hur testar man om dosan fungerar?
Användarens profilbild
nartub
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 18 jul 2015, 07:09

Re: Centrallås helt dött – kan inte låsa

Temporär lösning

Bild
Skriv svar