Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Intressekoll min Imperial LeBaron '63

Bilar eller reservdelar/tillbehör säljes
Användarens profilbild
LaszloG
SUV
Inlägg: 118
Blev medlem: mån 20 jun 2016, 18:54
Ort: Broby

Intressekoll min Imperial LeBaron '63

Hej alla! Jag måste inse att tiden räcker inte till för att få vagnen i forna tidens glans igen. Frugan har blivit sjuk så att en stor del av min tid går åt att hjälpa henne. Jag har en del kontakter, dokumentationer och reservdelar till bilen, men tyvärr en lista också med saker som skall åtgärdas. Jag var på en hel del bilträffar med Impen i somras och bilen kokar inte. Ni som är intresserade skall veta att min Imp är inte en förstabilsköp. Vagnen ÄR STOR. Mekaniskt är den i bra skick, med blankt papper genom kontrollbesiktningen i maj.
Jag vill ha en slant över 120 tkr för denna, men kan tänka mig byte (+lite cash emellan) en Cad 64-65-66 HT, Fleetwood, eller en Mustang GT (V8) cab 5.-gen dvs 2005-'14. Jag har inte bråttom, bara den rätta köparen dyker upp. Bilen vilar i mitt garage. Mer om den kan ni läsa i min blogg: https://imperial63.nlg.se/
Första kontakterna sker här, sen irl. Jag finns i Nordöstra Skåne, så tänk på det innan att transporten kan bli lång. Jag kommer inte att hålla bilen i evigheter, men förbehåller mig rätten för att sälja till den som uppskattar den och kommer att se till att den blir felfri. Vi hörs, mvh Laszlo
Corvette C4 aut. 3B cab '89
Annons
Användarens profilbild
LaszloG
SUV
Inlägg: 118
Blev medlem: mån 20 jun 2016, 18:54
Ort: Broby

Re: Intressekoll min Imperial LeBaron '63

Annonsen är fortfarande aktuell. Bilen är Sveriges enda Imperial LeBaron. Och Är i trafik. 85 liters tanken är full med 98 miles soppa plus tillsats. Alla oljor är förståss bytta i förra året. Föredrar rakt byte. Mustang cab 5:gen (2005-'09) helst V8, eller Cad '64-'66 HT. Behöver inte vara i mint skick, men inte en gds heller. Jag vill kunna köra utan större bekymmer. Mvh Laszlo
Corvette C4 aut. 3B cab '89
Användarens profilbild
LaszloG
SUV
Inlägg: 118
Blev medlem: mån 20 jun 2016, 18:54
Ort: Broby

Re: Intressekoll min Imperial LeBaron '63

Snart är sommaren här. Förutom som jag skrev innan så jag är inte oäven för Cad '62-'67 som sagt ovan, men helst en '64-'65. Kan tänka mig en Wildcat 4D-HT eller en Camaro IROC-Z eller Z28. Får man komma med ett önskemål till så jag gillar inte rött ellet svart. Varken på in eller utsidan. På car.info ser du fö min bil när du söker på regnr eller bilmodell. Annars hittar du mer utförlig info på https://imperial63.nlg.se Mvh Laszlo G
Corvette C4 aut. 3B cab '89
Användarens profilbild
LaszloG
SUV
Inlägg: 118
Blev medlem: mån 20 jun 2016, 18:54
Ort: Broby

Re: Intressekoll min Imperial LeBaron '63

Halloj allihopa! Nu är det klart. Såg en blocketannons om att någon vill ha en rolig bil för inbyte till sin Corvette C4 cab. Skickade en trevare och igår genomförde vi bytet. Det blev en TrippleBlack C4 cab från 1989. Lätt skrämd är den också med ca 60+ hästar. Ny rf portad insug och headers bla. Annars är bilen helt original. Går som en jagad missil.
Så tack alla för era iput. Impen har fått ett nytt kärleksfullt hem med experter och ett stort fint garage. Ha en fin dag och väl mött ute på vägarna! Mvh Laszlo G.
Corvette C4 aut. 3B cab '89
Skriv svar