Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Grand Voyager 3,3 -05 startproblem

Alla Chrysler-bilar här
Apollo11
Van
Inlägg: 51
Blev medlem: sön 26 dec 2010, 13:09
Ort: Åmål

Re: Chrysler Grand Voyager 3,3 -05 startproblem

Var köpte du din universal katalysator?
//Apollo11
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Grand Voyager 3,3 -05 startproblem

Tro det eller ej men Biltema's katalysator fungerade perfekt för mig! Hade den i en Chrysler Stratus för ett par år sedan som verkligen kördes långt av mig.

Men sedan finns det ju givetvis andra också, som säljer universal, t ex. http://www.skruvat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
swerrulf
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 16 feb 2011, 13:19

Re: Chrysler Grand Voyager 3,3 -05 startproblem

Jag håller precis på med en likadan bil. Din beskrivning av P0132 är exakt samma som jag har på verkstaden. Du skall inte under några omständigheter byta katalysator...... felkoden visar att du har en signal över 3,7volt från givaren. Har det monterats en original givare? Min bedömning är att först byter man självklart oxygen-sensor upstream, funkar inte detta måste kablaget mätas om du har överledning till B+ någonstans får du detta problem. Efter mätning av kablaget återstår byte av styrenhet. Något av dessa reparationer skall leda till att felkod p0132 FÖRSVINNER. Det enda utöver dessa rekommendationer är att det finns ett intermittent problem med din motorkabelhärva. Då måste kabelhärvan bytas. Är det verkligen en auktoriserad verkstad som tittat på din bil????? Det låter inte troligt då de har flödesschema för att felsöka ditt problem på ett riktigt sätt. Bilägaren till den bil vi har på verkstaden har råkat ut för samma problem som dig, man har bytt 2st främre givare utan att det blivit bättre ingen mätning av kablage o.s.v. Det går inte att stirra sig blind på ett diagnos instrument. :?
Apollo11
Van
Inlägg: 51
Blev medlem: sön 26 dec 2010, 13:09
Ort: Åmål

Re: Chrysler Grand Voyager 3,3 -05 startproblem

Hej!
Tack för ditt svar.
Nu har bilen varit på verkstad igen.
Enl verkstaden (man har varit på chrysler-kurs) så är det fel i deras reservdelslista, så nu skulle man sätta dit rätt givare.

Tog 4,5 mil så var felet tillbaka, precis som förut så börjar felsymtomen med P0420, detta fel försvinner efter ett tag (eller efter jag kopplat bort batteriet i 30 min) och sedan kommer felet med P0132 och detta fel kommer och går.

Tilläggas är att ibland så blir tomgången orolig pendlar mellan att nästan stanna till att 2500 varv.

Nu får vi se vad som händer, nu ska det sitta rätt givare i bilen.

Så följetongen fortsätter.

PS! Ditt inslag om elfel är inte alls dumt. Då vi har haft problem med blinkande dimljus fast dessa ej varit påslagna. Detta fel åtgärdas efter 2-3 verkstadsbesök (inget som jag betalade då). DS!
//Apollo11
Apollo11
Van
Inlägg: 51
Blev medlem: sön 26 dec 2010, 13:09
Ort: Åmål

Re: Chrysler Grand Voyager 3,3 -05 startproblem

Förhoppningsvis är allt fixat nu:

Bytt är bägge lambdagivarna och katalysatorn (blev en pirat som en lokal bilverkstad svetsade dit), nu lyser ingen motorlampa och bilbesiktningen är nöjd.
//Apollo11
Skriv svar