Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Många bilar blir det.

Allmänt om forumet
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Många bilar blir det.

Med åren hinner man samla på sig lite bilar å annat drägg. Tänkte de vore kul att höra vad folk har kört omkring med och vad de kör idag osv. Jag börjar självklart, och första bilen först.

1. Volvo 244 GL -88: byggdes om till A-traktor då jag var 15-16. Sålt men rullar fortfarande.
2. Mercedes-Benz 190e -89: Köpte redan vid 17 års ålder som "helg-bil" snygg grej, babyblå med zender paket. Såld och skrotad.
3. Volvo 744 GL -88: Första bilen efter körkort. Såld och skrotad.
4. Volvo 460 GLE -92: Andra bilen aka "RÄCER". 19års standard utan fjädrar. Genomslagsgummiracing var det som gällde. Skrotades.
5. Volvo 760 GLE -89: En av de skönare jag haft faktiskt. PRV 6an la av efter 2 veckor i min ägo. Bilen står fortfarande på mig men såldes som reservdelsbil till norge. vart någe vajs i exporten.
6. Ford Taunus -78: Fin pjäs. Sålt, skrotad.
7. Volvo 855 T5 -95: En hink helt enkelt... Såld, skrotad.
8. BMW 535i Shadowline -92: Tysk kvalitetsbil. Skön känsla men hade inte råd att köra den. Såld, Rullar än.
9. Toyota Celica GT-i -90: Liten räcer hink. Hade skön ljudanläggning i denna med 4st MDS 10" i 3 kammars bandpass. Spelade fin djupbas i den cupén vill jag lova.
10. Mercedes-Benz c200t -96: En av de jag hittils saknar mest. Styrboxen pajade så det vart MS1v3029y i den. Gjorde installationen själv och fick den att gå fint och dessutom billigare än orginal. Såld, rullar än.
11. Volvo Amazon -67: Projektet. tanken var att bygga en diesel amazin först. Men nu sitter det rakställt b230 i den. Kommer köra med fögge i sommar men blir nog megaskvätt och överladd till nästa år. Unik bil iochmed tänka suicide doors.
12. Volvo 744 GL -88: Fick denna på köpet med amazonen, står på gården som fågelskrämma.
13. Audi A6 Avant Quatro -95: Skit bil! Körde strax över 2000 mil med denna. bytte kamrem men fick en kass spännrulle, sprack i 3 delar och resulterade i haveri. Såldes för 3 dagar sedan.
14. Chrysler Grand Voyager LE -96: denna bilen är anledningen till att jag hittade hit. Helt klart en "keeper".

14 bilar e inte helt fel då jag bara e 23 bast.. Tror dock att lillebrorsan går om mig. han e 20 och har förbrukat 10bilar. Får se hur detta slutar. De flesta bilar jag ägt är köpta på låg budget och med största möjliga ovett. Alla utom voyagern. En kanon affär helt enkelt. Hur ser din lista ut?
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Annons
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Många bilar blir det.

Oj, haha.
Ja det var ingen liten lista.

Jaaa, då ska vi seee.

Bara för att, så börjar jag med folkracebilar. ;)

Första bil inskaffades när jag var 15 efter att min far inte ville jag skulle låna hans längre. :P

1. VW Bubbla. Köptes med en Ford V4 maskin, gick skräp
2. VW 1600 hatchback. Den gav mej mardrömmar och alltid gjorde så jag missa finalplats med 1-2 poäng.
3. Vw Golf -75. Byggde upp helt själv, med breddning och GTI motor. Den jagade Rallyfolket på varje tävling.
4. Mazda 626 2dr HT -82. Min första gatbil. Köptes av Bert Åke Varg, om nån minns honom. :lol:
5. Ford Taunus 4dr -82 med 2liters Dohc motor. Köptes efter att ett fyllo bestämt sig för att krocka med mig och min Mazda.
5. Volvo 142 -74. Köptes efter att jag gliiidit av vägen med Forden pga nylagt oljegrus utan skyltning.
(Tog stopp emot en brunn i diket) Såldes ett år efter med 9st 2:or och 3st 1:or i protokollet. :lol:
6. Volvo 245 -76. Köptes med rasad motor och omtypad med Volvo R-sport Turbokit.
7. AMC Gremlin. Köptes tillsammans med min mamma. Kul lek och cruisingbil. :lol:
8. Volvo 242 -74 Folkracebil. Köptes efter att fått ett återfall efter att inte kört folkrace på flera år.
9. AMC Rambler Rebell HGV -68. Köptes veckan efter av samma ägare som folkracebilen. (Vart kär i den) :lol:
10. Volvo 760 TIC -84. Köptes för att jag fick den billigt. Men efter en del strul så har den fått stå.
(Den står fortfarande)
11. Volvo 244 -82. Köptes eg för att ta motorn ur till mammas bil. Men var för fin för att skrotas, så jag fixade en B230 motor och slängde på turbokitet ifrån 245:an som då hade skrotats.
12. Dodge Aspen 2dr -76. Köptes i ett paket med en Plymouth Volare -76 som V8 folkrace projekt.
Men eftersom Volaren inte var så dåligt, så provade jag att besiktiga denna. Och gick galant. :lol:
13. Ford LTD Sedan + en HGV. Köptes för att göra 2 bilar till 1 för gata. Men hade inbrott i garaget så jag hade inget å meka med.. (såldes vidare istället för 5000:-)
14. Mustang 2 -76. Köptes för att den var så billig tillsammans med min mamma. :)
15. Seat Leon Sport 1.8 20vT 2002. Köptes ny för att jag tänkte jag skulle slippa meka så mycket. hahaha
16. Volvo 242 -74. Köptes 2003 (tror jag) för att jag alltid velat ha en att bygga på. Denna hittades för endast 500:- :shock:
Sen var det lugnt med bilar tills 2007.
17. Peugeot 205 4dr 1.4 -92. Köptes för att pendla mellan Örebro-Stockholm
18. Vw Buggy -58. Köptes på avbetalning för att den var så billigt (3000:-) och det var en kul bil.
Tyvärr var sommrarna dåliga 2 år i rad, så den såldes.. Till Frankrike. :lol:
19. Vägreggad Quad -07. köptes av vinsten ifrån när Buggyn såldes. :P
20. VW Baja Bug. -69 Köptes av en kompis på avbetalning som inte hade plats för den. (Pris 2000:-)
21. Plumouth Volare 4dr -76. Bytte till mej denna mot Ramblern som bara stod still.
22. Chrysler Voyager -91. Bytte jag till mej för att jag behövde nånstans att sova när jag var borta på filmjobb. :P
23. Volvo 854 GLT -93. Köptes för 2500:- efter att jag redan hade sålt Peggan och igen behövde en "pendlarbil".
24. Volvo 855 GLT -93/95. Köptes som ev reservdelsbil för 3500:- efter att motorn i den tidigare rasat. :roll:
Men några försök görs för att få igång den innan den slaktas til förmån för 854:an.
25. GMC Safari -97. Inskaffades via avbetalning på jobb efter att beslutat att Vojjen skulle skrotas.


Jag TROR att det var alla... hmm.
Jag får väl fylla på med bil i värsta fall. :lol:

Låg Budget har det ju varit på alla bilar utom Seaten som det togs lån för. :P
Buggyn tjänade man bra på iaf. när man sålde den. :D

Jag är 36 nu. :D
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Många bilar blir det.

Vart en liten drös med bilar där å. haha
snittar man på hur gammal man var då man fick första bilen fram till idag så "förbrukar" jag 1.75 bilar per år ;) och du 1.19 bilar per år. Jag leder ;)
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Många bilar blir det.

Hahaha.
Ja, å du har ju några år att dra ifrån på oxå. ;)
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Många bilar blir det.

Jag har dessutom 8 bilar som jag fortfarande står som ägare på i nuläget + Quaden.
855:an står jag inte som ägare på eftersom vi inte vet om den ska till skrot. :P

Tyvärr står ju de flesta bilar som stillastående projekt. :P

Ja just.
Måste drämma till med 1 bil till. Hahaha.
Har haft en Simca 1508 Sport med övertrimmad motor. :lol:
Den vågade man inte köra fortare än 200 med, då började den vingla. :shock:

Den ska ju eg. in på nummer 7. :P
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Många bilar blir det.

haha ja där ser man :D
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Många bilar blir det.

Tekniskt sett så hade jag ju faktiskt 2 Mazda 626:or. :P
Skaffade en extra som reservdelsbil till den jag krockade med. :P

Plus en Vojje -92 som oxå skaffades som reservdelsbil.
Stod på mej och kördes hem. :P
Fick leva i ca 1 vecka med mej. :lol:
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Många bilar blir det.

Lååååååånga listor det där!! :lol: :mrgreen:

Många Volvos :D Har själv aldrig haft någon dock :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Många bilar blir det.

Hehe.
Å den kan nog bli längre om jag minns alla bilar. :P


Jaaa, men volvo var ju så billigt att ha och skruva sönder. hahaha.
Som det jag berätta om turbovolvon som jag bytte motor på var 6:e månad. :lol:
Sen var dom roliga å "busa" med. ;)

Tänk om det hade funnits amerikanska bakhjulsdrivna bilar i samma peng. ;)
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
ragger
Minivan
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 03 nov 2011, 10:25
Ort: Rosvik

Re: Många bilar blir det.

Voldo duett 62,64,65 A-traktorer
Volvo 744/745 -85/89 A-traktorer
Nissan kingcab bensin / diesel A-traktorer
MB W123 A-traktor

Volvo 144 -69
Volvo 142 -69
Volvo 142-68
Volvo 244 x 2
Volvo 740 x 2
MB W123 Diesel
MB W115 Diesel
MB W116 Diesel (280 se,konverterad med OM617).
MB W124 250d
Chevrolet van - 89
Chevrolet silverado 6,2d - 88
Chevrolet caprice -92
Chevrolet caprice-77 x2
Cadillac sedan deville -68
Audi 100 - ?
Nissan micra + sunny - ??
Några bilar har det väll hunnit bli med tanke på att jag är 19 år :lol:
Bild
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Många bilar blir det.

Hehe.
Inte illa. :lol:
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Många bilar blir det.

ja där var det en lista å ja!

Ang "många volvo" så tror jag helt enkelt det beror på det dåvarande svenska överskottet av dessa bilar. En 240 utan större fel för bes kunde du få för 2000:- då jag var 16-17. Idag får du ge 5-6 för en besiktad i skapligt skick. Var annat då. Tror även det beror på den patriotiska svenska förkärleken för ett svenskt märke. Lätt att skruva, med andra ord oerhört bra att lära sig på.
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Många bilar blir det.

steel88 skrev:Ang "många volvo" så tror jag helt enkelt det beror på det dåvarande svenska överskottet av dessa bilar. En 240 utan större fel för bes kunde du få för 2000:- då jag var 16-17. Idag får du ge 5-6 för en besiktad i skapligt skick. Var annat då. Tror även det beror på den patriotiska svenska förkärleken för ett svenskt märke. Lätt att skruva, med andra ord oerhört bra att lära sig på.

Det är oxå en anledning till varför jag har min 242 -75 ståendes. ;)
Köpt för 500:-, och de som har kunskap vet ju att den är värd mer än så. :)

Sen är det perfekt att våldgästa med en turbomotor. :lol:
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Skriv svar