APP till chrysler voyager
Re: Sv: APP till chrysler voyager
Håller med. Ett otroligt bra hjälpmedel när man letar fel men lite irriterande att man behöver olika läsare till bilarna för att kunna få ut alla koder. Olika programvara kan jag förstå, ta tex citroen med sin hydralfjädring. Man borde komma överens om en standard så en specialläsare räcker.
Voyager -04 3.3l V6
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Avenger: vad heter programmet, företaget?
Voyager -04 3.3l V6
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Re: APP till chrysler voyager
Dessa har jag haft kontakt med, verkar kunna sina saker 
http://www.autoenginuity.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Men känns lite onödigt att lägga dem tusenlapparna just nu, får blir när man börjar skruva lite mera, då vill man ha avancerade instrument
..nackdelen är att min Dodge har mjukvara från Mitsubishi, så jag måste köpa två paket vilket blir över 7 tusen med frakt (om jag även vill kunna läsa av våra Chrysler-bilar) =(
http://www.autoenginuity.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Men känns lite onödigt att lägga dem tusenlapparna just nu, får blir när man börjar skruva lite mera, då vill man ha avancerade instrument
Ja det blir lite väl mycket pengar bara för att ha skruva som hobby
Skulle deras programvara räcka för mig? Är det enbart ett läsa information program?
Voyager -04 3.3l V6
Skulle deras programvara räcka för mig? Är det enbart ett läsa information program?
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Dom säger att det uppfyller Chrysler DRBIII, så man bör kunna programmera vissa saker också
..ändra värden osv.
Priset är ju sjukt mycket lägre än original också, under 4 000:- med frakten till Sverige
Priset är ju sjukt mycket lägre än original också, under 4 000:- med frakten till Sverige
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Hmm...ändra värden och programmera saker gillar jag.Avenger skrev:Dom säger att det uppfyller Chrysler DRBIII, så man bör kunna programmera vissa saker också..ändra värden osv.
Skulle gärna vilja lägga in Prowlerns TCM-mjukvara i min TCM. Har läst på Dodgeintrepid.net att det ska ge en del förbättringar
Jag gillar idén för tex, man tar upp en massa värden för motorn, tar en skärmdump. Sen när det krånglar och felkoden/koderna är lite ospecifika så kan man jämföra värden
Voyager -04 3.3l V6
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Synd att dom ska ha så mycket för felkodsläsare och mjukvaran, man måste ju ändå ha en egen laptop, dom kunde gott släppa sakerna för 2 000:-
..nu var jag girig!
hehe
Ja man måste ha den lilla lådan som skickas med väl?
Bara ODBII sladd program och dator duger inte väl??
Fasen jag som e mest sugen just nu att ha en skärm/platta som visar en massa tempkurvor, volt och annat onödigt bara för att det e lite kul, sen för att jag aldrig haft det heller.
Jo monterade in en kylvatten mätare i mustangen jag hade en gång i tiden. Den kokade jämt när man stannat, men värmen var bra när man körde och senare sålde jag bilen så blev inget mer med det.
Bara ODBII sladd program och dator duger inte väl??
Fasen jag som e mest sugen just nu att ha en skärm/platta som visar en massa tempkurvor, volt och annat onödigt bara för att det e lite kul, sen för att jag aldrig haft det heller.
Jo monterade in en kylvatten mätare i mustangen jag hade en gång i tiden. Den kokade jämt när man stannat, men värmen var bra när man körde och senare sålde jag bilen så blev inget mer med det.
Voyager V6 -04
Aa man måste tyvärr ha deras egna kablar som medföljer mjukvaran som man installerar på laptopen
Synd att dom inte fixar mjukvara till mobila enheter också, så kunde man göra så du säger, montera en surfplatta exempelvis 
Mysko fel på Mustangen
..nästa ägares problem, hehe 
Mysko fel på Mustangen
Vill ju liksom bara leka lite nu när man kan och känner hur barnet i en bara skuttar efter leksaker:-).
Ja den bilen behövde en del.
Tex så forsade vatten in när det regnade. Torra eller inga fönsterlister över hela bilen. Men gud vad den lät underbart
Voyager -04 3.3l V6
Ja den bilen behövde en del.
Tex så forsade vatten in när det regnade. Torra eller inga fönsterlister över hela bilen. Men gud vad den lät underbart
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Kan tänka mig det!
Ljudet och känslan av att köra bilen överträffande nackdelarna!? 
Var min första bil:-). Var tjugo (jag vet var ingen ungdom när första bilen köptes), tog tåget ner till Skåne och körde hem:-). Var helt lomhörd när jag väl kom hem. Prata i telefon under turen var inte att tänka på.
Ljuddämpare fanns men det var inga stora grejer, satt en v8 302 i. Ingen stor motor men den större hade nog inte låtit lika bra med det avgassystemet. Blivit för mycket bröl. Men då var man en stolt mustang ägare. Årsmodell 72 vill jag ha för mig. Modellen var en Boss. Och ja mer fördelar än nackdelar. Den gick iaf genom besiktningen:-) otroligt nog
Voyager -04 3.3l V6
Ljuddämpare fanns men det var inga stora grejer, satt en v8 302 i. Ingen stor motor men den större hade nog inte låtit lika bra med det avgassystemet. Blivit för mycket bröl. Men då var man en stolt mustang ägare. Årsmodell 72 vill jag ha för mig. Modellen var en Boss. Och ja mer fördelar än nackdelar. Den gick iaf genom besiktningen:-) otroligt nog
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
- rogerkarlsson
- Van
Hej Alla, nu har ja testat appen på voyager 2.8 ganska roligt
Men är lite intresserad av vad andra har för laddnings tryck (max) vakum på tomgång hk mm.