Tror han menar sin uppdelning av privatekonominFreMek skrev:De var billigt. vilken motor ligger där i ram en? årsm?repeter skrev:Som Avenger säger: Man lever bara en gång.
Min Dodge Ram drar alltid 0,8 l/mil som belastar soppakontot resten går på nöjeskontot....
Ram 1500 2013
Re: Ram 1500 2013
Annons
Bilförsäljare....
Vi hade kommit överens om ett pris på min inbytes bil. När jag skulle hämta ramen i söndes så hade han skrivit 20000kr mindre för för inbytesbilen än vad han hade sagt till mig innan. Visst sa jag det kan jag gå med på om du sänker 40000kr på ramen. Så går det på ett ut. Men de gick han inte med på. Så det blev inget ram köp hos den bilförsäljarn iaf. Så där kan han stå med ramen i så fall.
Finns ju fler bilfirmor ju som säljer ram.
Vi hade kommit överens om ett pris på min inbytes bil. När jag skulle hämta ramen i söndes så hade han skrivit 20000kr mindre för för inbytesbilen än vad han hade sagt till mig innan. Visst sa jag det kan jag gå med på om du sänker 40000kr på ramen. Så går det på ett ut. Men de gick han inte med på. Så det blev inget ram köp hos den bilförsäljarn iaf. Så där kan han stå med ramen i så fall.
Finns ju fler bilfirmor ju som säljer ram.
Hoppas det löser sig med försäljare.
Jag hämtade ut min förra veckan och är sjukt nöjd
Legat på runt 1,45l/mil och den har gått 140mil nu ungefär.
Jag hämtade ut min förra veckan och är sjukt nöjd
Vad kul att höra! Det där var jädra bra förbrukning beroende på hur man kör, gött!PeterD skrev:Hoppas det löser sig med försäljare.
Jag hämtade ut min förra veckan och är sjukt nöjd![]()
- Tholgersson
- Van
För djävligt att göra så när man har varit överens om ett pris!! Vilken firma var det?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kommer inte på firmans namn just nu. Men det var i Lomma i skåne dom hade en ram där iaf.Tholgersson skrev:För djävligt att göra så när man har varit överens om ett pris!! Vilken firma var det?
Nu e den bestäld. Hämtar ramen om ca 14 dagar. 
Ska bli skönt med luftfjädring
Ska bli skönt med luftfjädring
- Tholgersson
- Van
Grattis till er båda! 
Skönt med luftfjädringen, ena dagen blir det offroad och andra street and racing?
Skönt med luftfjädringen, ena dagen blir det offroad och andra street and racing?
JajamenAvenger skrev:Grattis till er båda!
Det jobbiga blir väl fälgarna om man vill kombinera dem bägge offroad och street, hehe
Fast original är ju grymt snygga så det är ju perfekt =)
Nu på tisdag hämtar jag ramen.
Jag vill göra en motoroptimering på bilen sen. Men vad ska man använda för något? Någon som har gjort det och isf blev det någon märkbar skillnad i effekt och förbrukning?
Jag vill göra en motoroptimering på bilen sen. Men vad ska man använda för något? Någon som har gjort det och isf blev det någon märkbar skillnad i effekt och förbrukning?
Sömnlösa nätter framför dig då?
Gött att det är så kort tid kvar!
Det blir alltid en märkbar skillnad ju högre effekt man har från början, så med en RAM på 395 Hk så gör det en del, lägg även till CAI (sportfilter)

Det blir alltid en märkbar skillnad ju högre effekt man har från början, så med en RAM på 395 Hk så gör det en del, lägg även till CAI (sportfilter)
Tjäna
Nu har jag hämtat pärlan i linköping. Blev lite förvånad över förbrukningen på väg hem till Skåne igen. 1, 35l./mil o de var motorväg hela vägen. Helt ok tycker jag.
Riktigt skön o köra.

Nu har jag hämtat pärlan i linköping. Blev lite förvånad över förbrukningen på väg hem till Skåne igen. 1, 35l./mil o de var motorväg hela vägen. Helt ok tycker jag.
Riktigt skön o köra.
- Tholgersson
- Van
Var på kundbesök igår fm i Höllviken. Bilen ligger på ca: 1,2L milen men Gud va gött man åker. Som att sitta hemma i en skön skinnfåtölj med sitt favvoband på stereon. Sjukt fint ljud i Alpine stereon.
:)
Nu på vägen hem tittade jag inom PICKUP CENTER SYD för att fixa till en lampa. Dör står många fina DODGE. bl.a en Dodge charger SRT8.
Lycka till med din nya bil!!
Nu på vägen hem tittade jag inom PICKUP CENTER SYD för att fixa till en lampa. Dör står många fina DODGE. bl.a en Dodge charger SRT8.
Lycka till med din nya bil!!