Kan kännas lite ibland, precis som att servon lägger av någon sekund. Typ ojämnt, pulserande.Avenger skrev:Kan det bli motstånd i ratten ibland?
Servoolja till Chrysler 300C 2,7
- Witch_king
- Minivan
Re: Servoolja till Chrysler 300C 2,7
Annons
- Linkan_Sweden
- Van
Har du bytt p-ändar? De kan göra så att styrningen känns trög. Vanligt fel på 300c.
Högt servoljud kan också bero på att en ledning ligger an kaross någonstans så att ljudet fortplantar sig.
I andra forum har jag läst om de som bytt pump ett par gånger men det har då varit frågan om oaktsamma som hållt ratten mot ändläget under längre tider. (Kört donuts)
Hur ser vätskan ut? Om du har luft i systemet kan den se vispad ut. Luft försvinner vanligtvis ur systemet efter en tids körning men eftersom du fyllt på vätska bör du kontrollera om du har läckage.
Kontrollera också att du har drivremmen korrekt spänd.
Högt servoljud kan också bero på att en ledning ligger an kaross någonstans så att ljudet fortplantar sig.
I andra forum har jag läst om de som bytt pump ett par gånger men det har då varit frågan om oaktsamma som hållt ratten mot ändläget under längre tider. (Kört donuts)
Hur ser vätskan ut? Om du har luft i systemet kan den se vispad ut. Luft försvinner vanligtvis ur systemet efter en tids körning men eftersom du fyllt på vätska bör du kontrollera om du har läckage.
Chrysler 300C 2.7 Touring -05 Magnesium Pearl
- Witch_king
- Minivan
Vätskenivån står fint nu sen jag fyllde på. Den ser inte bubblig ut/vispad, fin färg. Ska kolla det andra med ledning och rem.Linkan_Sweden skrev:Har du bytt p-ändar? De kan göra så att styrningen känns trög. Vanligt fel på 300c.
Men kan man kanske utesluta pumpen då ljudet försvann rejält mycket efter att jag fyllt på med ny olja?
Säkert luft i systemet om det ibland går trögt och försvinner efter ett tag.