Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Tankar kring en Challenger SRT-8

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Du har verkligen förberett allting :D Går inte att säga annat än samma sak som innan, passar perfekt och väldigt snyggt! :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
CEk
SUV

Är det förresten nån här som har en Challenger med iPod/iPhone-kabeln i armstödet? Sitter ett lock med en stiftkontakt där nu, själva kabeln till iPod/iPhone letar jag efter men lyckas inte luska ut vilken det ska vara då jag fått lite olika bud.
Användarens profilbild
Tomten
Station Wagon

Hej,

9-1419170-1
1007310

Siffror på kontakten i biländen (2010 Challenger SRT8)

Vad har du för tre bokstäver längst ner till höger på ramen runt skärmen?

/Tomten
Användarens profilbild
CEk
SUV

Beställde den här förut, ska tydligen vara rätt; http://www.moparsupercenter.com/8221200 ... inch-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

I Sverige ville de ha ca 700 spänn, jag betalade $36 med frakt till Sverige. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Kul att spara en slant :)

Nu är det svårt att vänta kan jag tänka mig, att bilen står där och man inte får köra den :(

Bild
Användarens profilbild
CEk
SUV

Avenger skrev:Kul att spara en slant :)

Nu är det svårt att vänta kan jag tänka mig, att bilen står där och man inte får köra den :(
Ska jag vara ärlig så har jag kört några vändor med den. :) Mitt dilemma är fortfarande; chansa med utanpåliggande blinkers från Biltema och rycka av efteråt. Eller köra en ordentlig lösning direkt men med det tråkiga att dels behöva borra nånstans och dels köpa "dyra" (430 spänn för två) blinkers. Vet inte hur jag ska göra, en regbesiktning kostar ju ändå 1400 spänn. :/
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

De e klart, jag har kört fler vändor genom stan också, avställd :D Man kan inte hålla sig! ..såg en Challenger igår när man var ute och provkörde Dodgen, fyfasiken vad feta dom är, man blir alltid lika impad :)

You'll have to decide soon enough! :D

Bild
Användarens profilbild
CEk
SUV

Ja, chansar jag så är det minimalt jobb och jag får efteråt den cleana lösning jag helst vill ha. Eller ska man borra i den fina orörda bilen? Gaaah!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Redigt rostskydd/primer gör så att rosten undviks om man borrar (starka medel är det som gäller!), blir ju inte så fult om man väljer ett par snygga sidoblinkers :) ..men tror för övrigt att dom inte säger något om du gör det seriöst och snyggt med kablarna vid sidan.

Bild
Användarens profilbild
CEk
SUV

Avenger skrev:Redigt rostskydd/primer gör så att rosten undviks om man borrar (starka medel är det som gäller!), blir ju inte så fult om man väljer ett par snygga sidoblinkers :) ..men tror för övrigt att dom inte säger något om du gör det seriöst och snyggt med kablarna vid sidan.
Plåten är utesluten vilket som, blir i så fall backspeglarna men de är ju lite pill där med. Ner med dörrpanelerna etc. Tror jag chansar på tillfällig lösning. *peppar peppar*
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det vill du verkligen inte med plåten verkar det som? :) Man blir lite avskräckt kan jag också erkänna, men gör man det rätt så kommer ingen rost :)

Bild
Användarens profilbild
CEk
SUV

Avenger skrev:Det vill du verkligen inte med plåten verkar det som? :) Man blir lite avskräckt kan jag också erkänna, men gör man det rätt så kommer ingen rost :)
Det är inte rosten som oroar mig, det störande är att bryta de clena ytorna med att sätta dit en liten malplacerad prick. :)
Användarens profilbild
Malu
SUV

Kan varna lite för att försöka köra blinkers i speglarna (i alla fall om det är som på min Charger) - jag la ett par dagar totalt på att plocka ner och ihop igen utan att ha lyckats, då precis allt var förstiftat och kontakterat. Då har jag visserligen elspeglar med värme, kanske är enklare om man har något mindre prylar från början. Sedan var hopsättningen av spegeln med resten av hållaren riktigt jävlig att få isär, var livrädd för att knäcka glaset flera gånger.
Användarens profilbild
CEk
SUV

Malu skrev:Kan varna lite för att försöka köra blinkers i speglarna (i alla fall om det är som på min Charger) - jag la ett par dagar totalt på att plocka ner och ihop igen utan att ha lyckats, då precis allt var förstiftat och kontakterat. Då har jag visserligen elspeglar med värme, kanske är enklare om man har något mindre prylar från början. Sedan var hopsättningen av spegeln med resten av hållaren riktigt jävlig att få isär, var livrädd för att knäcka glaset flera gånger.
Tror det är ganska tacksamt på Challengern. Det går att vika undan glaset åt båda hållen så man kommer åt och med dörrpanelen nere är den ganska lätt att demontera. Fördelen är just att jag inte behöver isär med spegeln, som precis som din har el/värme.
Användarens profilbild
CEk
SUV

Någon som för övrigt vet var man kan hitta de där fula vita LED-parkeringsljusen som jag måste montera där fram?
Skriv svar