Ok. Då vet jag. Nu väntar jag bara på att stereon ska komma. Trodde den redan hade kommit idag men nej =( Tar väl längre tid kanske...Avenger skrev:Aha, men Meca har två leverantörer när det gäller amerikanska delar, en av dem är Hansen Racing och finns inte alltid med på deras hemsida, man måste ringa och beställa i så fall tror jag
Chrysler Vision-tråden
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Re: Chrysler Vision bra köp? JA!
Annons
Hej!
Tror att stereon dyker upp på måndag tidigast tyvärr
Men fick du inget trackingnr? Kolla med säljaren och be han skicka det till dig på e-posten då kan du kolla på http://www.usps.com" onclick="window.open(this.href);return false; och följa din order, sen när du ser att den kommit till Sverige så tar Posten över "sökningen" och samma trackingnr funkar även på http://www.posten.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Jonathan
Men fick du inget trackingnr? Kolla med säljaren och be han skicka det till dig på e-posten då kan du kolla på http://www.usps.com" onclick="window.open(this.href);return false; och följa din order, sen när du ser att den kommit till Sverige så tar Posten över "sökningen" och samma trackingnr funkar även på http://www.posten.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Jonathan
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Ja, får väl göra det. Tråkigt. Trodde att jag skulle kunna lyssna på musik när jag kör till jobbet nu i helgen, men jaja.Avenger skrev:Hej!
Mvh
Jonathan
Hej!
Men har du inget nummer att spåra med? Kan även finnas på ditt ebay-konto om säljaren skrivit det där?
Mvh
Jonathan
Men har du inget nummer att spåra med? Kan även finnas på ditt ebay-konto om säljaren skrivit det där?
Mvh
Jonathan
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Har inte kollat faktiskt. Ska in och kika nu om det finns nåt där.Avenger skrev:Hej!
Mvh
Jonathan
Ja det borde finnas något där, jag har till och med fått tracking-nummer på väldigt små ordrar som bara kostat någon dollar 
Tror det ska stå på saker som du köpt på ebay, och då står det också om den är "shipped/skickad" osv..
Tror det ska stå på saker som du köpt på ebay, och då står det också om den är "shipped/skickad" osv..
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Finns inget där, så jag mailade säljaren som sa att den hade lämnat usa. Så den kommer väl någon gång nästa vecka. Sen kommer väl kamremsatsen en vecka senare kanske. Får fixa en wasserpump med.Avenger skrev:Ja det borde finnas något där, jag har till och med fått tracking-nummer på väldigt små ordrar som bara kostat någon dollar
Ooh ja...det har jag glömt att fråga innan. På min gamla Dodge så fanns det PCV-ventil och vevhusventilationsfilter och sådana prylar.
Sådant sitter det på denna med va? Tänkte att de kan ju byta det så slipper jag motorras eller att någon packning pajar så den pissar olja överallt?
Vilka sådana prylar finns det som bör bytas/rensas och var köper jag dom billigast?
Du får nog båda delarna nästa vecka tror jag 
Tror inte det är någon jättefara med ventilationen till vevhuset, men blir det igentäppt så är det ju som sagt inget skoj, som du säger så går nog en packning sönder o dylikt
Men men, Chrysler rekommenderar inspektion/byte 10 000:e mil samt 15 000:e mil på PCV-ventilen. Ingen rengöring rekommenderas av PCV-ventilen. Tror inte (verkar inte) som om det finns något filter till din bil (PCV-filter). Rengör också slangen enligt manualen, ta tryckluft eller nåt sånt om det nu finns någon smuts
Här är en bild på vart ventilen sitter:

Här är nog en ventil som passar din bil:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fram-PCV ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
150:- inkl. frakt.
Tror inte det är någon jättefara med ventilationen till vevhuset, men blir det igentäppt så är det ju som sagt inget skoj, som du säger så går nog en packning sönder o dylikt
Men men, Chrysler rekommenderar inspektion/byte 10 000:e mil samt 15 000:e mil på PCV-ventilen. Ingen rengöring rekommenderas av PCV-ventilen. Tror inte (verkar inte) som om det finns något filter till din bil (PCV-filter). Rengör också slangen enligt manualen, ta tryckluft eller nåt sånt om det nu finns någon smuts

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fram-PCV ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Ok. Ska kolla med vad de tar på Hansen, är det inte så dyrt så kan jag likbra köpa vevhusfilter och pcv där ju.Avenger skrev:Du får nog båda delarna nästa vecka tror jag
Aa Hansen är billigare ju, 50 spänn
!
Men något filter finns nog inte till din bil, det är som sagt ventilen som ska bytas ut, vilket dom rekommenderar i boken. Jag ska också beställa till min Dodge nu, så att man följer serviceboken
Men något filter finns nog inte till din bil, det är som sagt ventilen som ska bytas ut, vilket dom rekommenderar i boken. Jag ska också beställa till min Dodge nu, så att man följer serviceboken
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Måste väl finnas ett filter? Vad gör man annars när det blivit igensatt?? Då pajar ju alla packningarna?Avenger skrev:Aa Hansen är billigare ju, 50 spänn!
Hej!
I boken står det "if equipped" på om filtret ska inspekteras/bytas, vilket betyder om bilen är utrustad med det eller inte, säkerligen beroende på vilken motor man har, 3,3 eller 3,5 liter, så antagligen har inte 3,3 litern eller 3,5 litern filter.
Kan se om jag hittar någon sprängskiss på det, men det verkar ju som om den saknar filter när boken säger så
Det boken beskriver tydligt är ventilen som bör bytas ut.
Mvh
Jonathan
I boken står det "if equipped" på om filtret ska inspekteras/bytas, vilket betyder om bilen är utrustad med det eller inte, säkerligen beroende på vilken motor man har, 3,3 eller 3,5 liter, så antagligen har inte 3,3 litern eller 3,5 litern filter.
Kan se om jag hittar någon sprängskiss på det, men det verkar ju som om den saknar filter när boken säger så
Mvh
Jonathan
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Ok. Då får jag kika om jag kan hitta det.Avenger skrev:Hej!
Mvh
Jonathan
En annan fråga, min pappa har gått och köpt sig en Chrysler New Yorker -48, denna för att vara exakt:

, så han var ju lite tjurig på att jag hann skaffa en Chrysler före honom hehe
Tänkte då, att detta vore ju det ultimata forumet, förutsatt att du eller någon annan här kan mycket om just den bilen och vill/kan diskutera med honom om den och hjälpa honom med sådant han kan tänkas undra eller behöva hjälp med? Är det det?
Jag personligen har tyvärr ingen erfarenhet av den årsmodellen av New Yorker, tyvärr 
Än så länge har ju inte forumet "dundermånga" medlemmar, knappt 50 st
men det går ju framåt, annars får man ju hoppas att detta blir ett forum för alla USA-bilar 
PS, grym bil han har köpt!
Än så länge har ju inte forumet "dundermånga" medlemmar, knappt 50 st
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Ja den var lite fet =) ska fixa bättre och större bilder när den anländer. Änsålänge har han bara lagt handpenningen på den.Avenger skrev:Jag personligen har tyvärr ingen erfarenhet av den årsmodellen av New Yorker, tyvärr
Än så länge har ju inte forumet "dundermånga" medlemmar, knappt 50 stmen det går ju framåt, annars får man ju hoppas att detta blir ett forum för alla USA-bilar
Btw, ska min bil ha lock-up? (inte overdrive utan lockup som låser fast momentomvandlaren så att slir uteblir på högsta växeln)?