Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Johns projekt. Voyager 04

Här kan du visa upp ditt projekt
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Johns projekt. Voyager 04

Tackar.

Ja de såg riktigt snajsiga ut. Får se om det blir något med lyktor nästa år. Sugen på finare lyktor. Ändå tycker jag att originalen e rätt snygga med

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Leddimmljusen har suttit i ett tag nu men har inte tänkt på hur det sett ut och mitt på dagen har man ju inte sett så värst mycket heller.
Så häromkvällen skulle jag göra en kort visit på utsidan bilen och jädrans vad snyggt ljuset var, passade perfekt mot bilens färg som du gissade på Avenger MEN positionsljuset i framlyktan ser ju inte bra ut då, glödlamps gul matchade inte så det får bli att hitta led till den med då jäklar blir det fint:-)

Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Johns projekt. Voyager 04

:)

Lite mix av färgerna har jag också på Dodgen, LED/DRL i strålkastarnas positionsljus och halogen vit/gul i halvljusen, funderar också på att montera dit andra :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Ger nog ett renare intryck

Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Aa, fast det beror mycket på färgen på bilen också, hos en del passar det inte alls, men din snygga färg på Voyagern är PERFEKT.

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

:-) ja faktiskt. Ska se om det kan bli något bra ljus som kameran kan gånga upp någon kväll

Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem

Här har jag inte kikat in på ett tag. :oops:

Ser riktigt trevlig ut din bil. :D
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Verkar inte som detta är med. Gjorde texten mitt emot också:-)
Kortet var inte så bra men bilen är alldeles för smutsig nu för att va med på kort

Bilagor
uploadfromtaptalk1373465485499.jpg
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Fick plocka ur bromsbanden till handbromsen. Den lilla niten som håller fast det ena bandet hoppar ur:@. Jäklar vad det skrapade och lät:-), fick en del blickar på mig när jag åkte genom byn.
Så nu får jag komma på något för att fixa detta. Har någon månad till nästa besiktning iaf.

Och tog en sväng till Smögen idag.
Fasen vad fint det känns i styrningen nu.
Men behöver nog en ny servobehållare. Låter en del när jag svänger och servobehållaren ska visst vara en liten bastardo då har jag läst

Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Var lite för mycket olja i lådan. Har nog kollat när oljan varit lite för kall förut så får plocka fram den prima sugen och dra ut en skvätt sen.

Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Bra tips om servobehållaren, ska kontrollera den på min Chrysler Neon, lite oljud där ibland också :) Tack!

Det kan vara ett hantverk att få i rätt mängd olja i dessa lådor, har gått lite fram och tillbaka jag också när jag fyllt i olja, kan bli lite jobbigt när man vill ha precis under MAX-strecket :)

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Avenger skrev:Bra tips om servobehållaren, ska kontrollera den på min Chrysler Neon, lite oljud där ibland också :) Tack!

Det kan vara ett hantverk att få i rätt mängd olja i dessa lådor, har gått lite fram och tillbaka jag också när jag fyllt i olja, kan bli lite jobbigt när man vill ha precis under MAX-strecket :)
Ja det Blir väldigt pilligt då:-)

Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Så bilen tvättad och däcken ifyllda:-). Tror jag ska köpa vax schampoo nästa gång. Hittade några nya stenskott på motorhuven:-(, jo bilen är ju snart tio år men det känns ändå surt. Gillar den ju skarpt. Är den finaste bilen jag haft (säger väl en del om de andra bilarna man haft när en minibuss är högst upp på listan:-)). Sen finns det lite skit som jag inte får tvättat bort, så funderar skarpt på att lämna bort den nästa år till nått ställe som tvättar den och vaxar. Ja ni vet hela shebanget på ut och insida. Har ju tusan inte tiden själv. Så det kan nog vara värt det för mig och sen bara underhålls tvätta.
Ska dammsuga bilen sen också:-).

Bilen lånas ut en vecka på slutet av månaden med och då vill man ju inte lämna över en skitig bil.

Men just nu är frun på affären med de stora barnen och själv har jag två små som sover gott medans jag sitter på trappan och suger i mig lite solljus:-)

Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Har väl blivit mer av en service och rep tråd men vad tusan:-).

Efter trippen till Ullared är det dags för en liten service. Tänkte skämma bort bilen med mopar produkter denna gången, så in på Hedin bil
uploadfromtaptalk1380887641031.jpg
Jo lite dyrare var det så ebay nästa gång.
Olje filter 106kr vxlfilter 147kr och håll i hatten 402kr för luftfilter. Men olja(som inte behövdes för jag har) kostar nu 116kr litern.

Tänkte samtidigt se om mopar filtret till växellådan sitter bättre än det jag köpte sist. Det som är i nu satt inte så tight som jag hade önskat. Funderar på om det är det som kan vara problemet till att växeln inte lägger i sig direkt vid start, att olja läcker förbi o ringen och att lådan får suga lite luft innan flödet är igång.
Annars är det antagligen någon packning i lådan någonstans som felar men var vette tusan.

Jag kommer iaf känna mig nöjd när det e klart.

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Mopar!! Trevliga filter det där =)

Det tråkiga är bara att byta dem.. :lol:

Bild
Skriv svar