Ford Excursion vs Chevrolet Suburban
Re: Sv: Ford Excursion vs Chevrolet Suburban
Vette skam. Då borde det stått tycker jag. Den var dock reggad som tung lb om det gör skillnad
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Re: Ford Excursion vs Chevrolet Suburban
Aha, missade att det var tung lastbil
Då stämmer det säkert.
Vill ha
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Det stämmer visst, kollade upp en bil på blocket. Excursion tung lb med bensinmotor har årsskatt 984 kr.
Tänk, sån skatt med plats för hela familjen i.
Hade slått till direkt.
Men blev förvånad över den låga skatten.
Sen visste jag inte att man kunde lb regga bensinare, har bara sett det på diesel innan
Chrysler Voyager V6 2004
Hade slått till direkt.
Men blev förvånad över den låga skatten.
Sen visste jag inte att man kunde lb regga bensinare, har bara sett det på diesel innan
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
lb reg är inte beroende av vilket drivmedel som används, och om totalvikten är över 3,5 ton så blir det en tung lb.
Dock finns det några negativa konsekvenser, som att man bara får köra 90 km/h på motorväg och om den är dieseldriven och äldre än 6 år så får man inte köra in i miljözon i de städer som har det.
Dock finns det några negativa konsekvenser, som att man bara får köra 90 km/h på motorväg och om den är dieseldriven och äldre än 6 år så får man inte köra in i miljözon i de städer som har det.
Ja det var ju inte så roligt med 90 som Max. Men vill man fuska finns ju magnet skyltar.sverker skrev:lb reg är inte beroende av vilket drivmedel som används, och om totalvikten är över 3,5 ton så blir det en tung lb.
Men iaf så hade det varit trevligt med en bjässe till bil, men som det ser ut nu får det vänta några år.
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Mmm, men det stora problemet är att om man skulle köra som vanligt (dvs 110+ på motorväg) så ligger man farligt nära eller över gränsen indraget körkort om man skulle bli klockad och de sedan kollar upp bilen.
Om man har tur så tänker de inte på att den är tung-reggad men de som håller på med trafikövervakning är ganska kunniga så det ska man nog inte räkna med.
I min ungdom var jag ute och körde med farsans Ford F250 med 7.3L diesel som var tungreggad för den var för tung för att kunna typa ner som annars var vanligt då. Det var en morgon efter en storhelg som jag kom på väg in till Linköping när plötsligt Farbror Blå stod där med spaden i högsta hugg, alkokontroll. Jag blåste och de tittade på körkortet men de tänkte aldrig på att jag inte fick köra den bilen. Sedan tog jag CE DE något år efter.
Om man har tur så tänker de inte på att den är tung-reggad men de som håller på med trafikövervakning är ganska kunniga så det ska man nog inte räkna med.
I min ungdom var jag ute och körde med farsans Ford F250 med 7.3L diesel som var tungreggad för den var för tung för att kunna typa ner som annars var vanligt då. Det var en morgon efter en storhelg som jag kom på väg in till Linköping när plötsligt Farbror Blå stod där med spaden i högsta hugg, alkokontroll. Jag blåste och de tittade på körkortet men de tänkte aldrig på att jag inte fick köra den bilen. Sedan tog jag CE DE något år efter.
Hehe, jädra tur att dom inte märkte något då

..här har man endast B-behörighet
..här har man endast B-behörighet
Där hade du tur:-).
Du har en poäng där.
Får bli en vanlig lb reggad när det väl blir av då
Chrysler Voyager V6 2004
Du har en poäng där.
Får bli en vanlig lb reggad när det väl blir av då
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Excursion och Suburban 2500 ser man ibland reggade som tung personbil, ska egentligen vara en husbil då men går tydligen att få till. Undrar hur hög skatten blir då på en diesel, uppenbarligen kan ju folk ha stora dieseldrivna bussar reggade som tung pb.
Hmm. Ja det är en bra fråga
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Fasen också.
Ska förbi Göteborg på fredag. Blir möjligen att svänga inom en bilhandlare och kolla på en suburban.
Se hur det funkar att hoppa in längst bak, lastutrymme med alla säten uppe etc. Och självklart isf även en provtur:-).
Å andra sidan. Att kunna ta ut baksätet och kasta in en liten bäddsoffa från Ikea, slå igen skuffen och köra hem. Inte många bilar som slår det heller. Där e ju voyagern suverän
Chrysler Voyager V6 2004
Ska förbi Göteborg på fredag. Blir möjligen att svänga inom en bilhandlare och kolla på en suburban.
Se hur det funkar att hoppa in längst bak, lastutrymme med alla säten uppe etc. Och självklart isf även en provtur:-).
Å andra sidan. Att kunna ta ut baksätet och kasta in en liten bäddsoffa från Ikea, slå igen skuffen och köra hem. Inte många bilar som slår det heller. Där e ju voyagern suverän
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Gött, du får meddela hur upplevelsen var! 
När vi skulle hämta kylskåp på IKEA så fick vi in två stycken bredvid varandra i Voyagern, samt lite andra grejer
Så visst är det kanonbra med utrymme, inte ofta man behöver släpvagn om man säger så..
När vi skulle hämta kylskåp på IKEA så fick vi in två stycken bredvid varandra i Voyagern, samt lite andra grejer
Det ska ja göra.
Ja det är ett enormt lastutrymme i bilen.
Ut med säten och det blir nästan eko:-)
Chrysler Voyager V6 2004
Ja det är ett enormt lastutrymme i bilen.
Ut med säten och det blir nästan eko:-)
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04