Chrysler Grand Voyager 3,3 -05 startproblem
Annons
Re: Chrysler Grand Voyager 3,3 -05 startproblem
Tro det eller ej men Biltema's katalysator fungerade perfekt för mig! Hade den i en Chrysler Stratus för ett par år sedan som verkligen kördes långt av mig.
Men sedan finns det ju givetvis andra också, som säljer universal, t ex. http://www.skruvat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Men sedan finns det ju givetvis andra också, som säljer universal, t ex. http://www.skruvat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Chrysler Grand Voyager 3,3 -05 startproblem
Jag håller precis på med en likadan bil. Din beskrivning av P0132 är exakt samma som jag har på verkstaden. Du skall inte under några omständigheter byta katalysator...... felkoden visar att du har en signal över 3,7volt från givaren. Har det monterats en original givare? Min bedömning är att först byter man självklart oxygen-sensor upstream, funkar inte detta måste kablaget mätas om du har överledning till B+ någonstans får du detta problem. Efter mätning av kablaget återstår byte av styrenhet. Något av dessa reparationer skall leda till att felkod p0132 FÖRSVINNER. Det enda utöver dessa rekommendationer är att det finns ett intermittent problem med din motorkabelhärva. Då måste kabelhärvan bytas. Är det verkligen en auktoriserad verkstad som tittat på din bil????? Det låter inte troligt då de har flödesschema för att felsöka ditt problem på ett riktigt sätt. Bilägaren till den bil vi har på verkstaden har råkat ut för samma problem som dig, man har bytt 2st främre givare utan att det blivit bättre ingen mätning av kablage o.s.v. Det går inte att stirra sig blind på ett diagnos instrument.
Re: Chrysler Grand Voyager 3,3 -05 startproblem
Hej!
Tack för ditt svar.
Nu har bilen varit på verkstad igen.
Enl verkstaden (man har varit på chrysler-kurs) så är det fel i deras reservdelslista, så nu skulle man sätta dit rätt givare.
Tog 4,5 mil så var felet tillbaka, precis som förut så börjar felsymtomen med P0420, detta fel försvinner efter ett tag (eller efter jag kopplat bort batteriet i 30 min) och sedan kommer felet med P0132 och detta fel kommer och går.
Tilläggas är att ibland så blir tomgången orolig pendlar mellan att nästan stanna till att 2500 varv.
Nu får vi se vad som händer, nu ska det sitta rätt givare i bilen.
Så följetongen fortsätter.
PS! Ditt inslag om elfel är inte alls dumt. Då vi har haft problem med blinkande dimljus fast dessa ej varit påslagna. Detta fel åtgärdas efter 2-3 verkstadsbesök (inget som jag betalade då). DS!
Tack för ditt svar.
Nu har bilen varit på verkstad igen.
Enl verkstaden (man har varit på chrysler-kurs) så är det fel i deras reservdelslista, så nu skulle man sätta dit rätt givare.
Tog 4,5 mil så var felet tillbaka, precis som förut så börjar felsymtomen med P0420, detta fel försvinner efter ett tag (eller efter jag kopplat bort batteriet i 30 min) och sedan kommer felet med P0132 och detta fel kommer och går.
Tilläggas är att ibland så blir tomgången orolig pendlar mellan att nästan stanna till att 2500 varv.
Nu får vi se vad som händer, nu ska det sitta rätt givare i bilen.
Så följetongen fortsätter.
PS! Ditt inslag om elfel är inte alls dumt. Då vi har haft problem med blinkande dimljus fast dessa ej varit påslagna. Detta fel åtgärdas efter 2-3 verkstadsbesök (inget som jag betalade då). DS!
//Apollo11
Re: Chrysler Grand Voyager 3,3 -05 startproblem
Förhoppningsvis är allt fixat nu:
Bytt är bägge lambdagivarna och katalysatorn (blev en pirat som en lokal bilverkstad svetsade dit), nu lyser ingen motorlampa och bilbesiktningen är nöjd.
Bytt är bägge lambdagivarna och katalysatorn (blev en pirat som en lokal bilverkstad svetsade dit), nu lyser ingen motorlampa och bilbesiktningen är nöjd.
//Apollo11