Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpte en Sebring idag.

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
avitone
SUV

Re: Köpte en Sebring idag.

Ja nu är den ute för försäljning :|

http://www.blocket.se/stockholm/Chrysle ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Såg den faktiskt precis den dagen den kom ut, kände igen reg-nr mot bilden du la in tidigare i tråden :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV

avitone skrev:Ja nu är den ute för försäljning :|

http://www.blocket.se/stockholm/Chrysle ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Sålde den pärlan? :)
Användarens profilbild
Bosse99
SUV

Upptäckte idag att klimatanläggningen gott kunde gå än mer på automatik även om jag väljer någon inställning manuellt. Jag kan bara jämföra med Saab 9000 med klimatanläggning som jag haft ett antal av och där var det på något sätt smartare.

Vad som "stör" mig är att om jag i automatläget när kyla levereras väljer att ha luften vid vindrutan och fötterna (istället för vad automatiken tycker) ur munstyckena i instrumentbrädan/golvet så går även fläkthastigheten över till manuellt. Fläkthastigheten skulle fortsatt gå på automatik precis som själva temperaturinställningen gör och den inställda temperaturen skulle justeras även med hjälp av fläkthastigheten.

Nu får jag ställa in fläkthastigheten själv och då hålles den inställda temperaturen visserligen men fläkthastigheten skulle skötas per automatik. Jag kan dock leva med detta... ;)
Användarens profilbild
Bosse99
SUV

En annan observation är att om jag håller jämn gas i säg 110 och slår på farthållaresystemet och trycker SET så trycks gaspedalen ner för att hitta rätt läge och just då rycker det liksom till. Gaspedalen skulle tryckt ner lite mjukare tycker jag. Även detta kan jag leva med! :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Har inte observerat det om AC:n, hehe :) ..men jag har den andra varianten där den endast fungerar med utblåsen i instrumentbrädan :(

Har inte märkt det med farthållaren, körde precis 15 mil ikväll och den ryckte ingenting =) ..dock gör min Dodge Avenger så som du beskriver. Eller jao, ett litet ryck kanske det blir när jag tänker efter, en del gånger :)

Det jag stör mig på nu är att tändkablarna och en styrled är dåliga på bilen, beställt ifrån UK, men det tar ett par dagar, tills dess får man hålla bilen rakt på vägen, nu vill den åka som en orm :lol: ..samt misstända lite.

Bild
Användarens profilbild
htirpan
Van

Avenger skrev:Fantastiskt fint skick på bilen! :) Fina bilder!

Men lämna in bilen/förarstolen på "rekond", så kan man fortfarande förstärka och återställa skinnet.

Ja, USA-skyltar ska det sitta på bilen! Man kan faktiskt få dem även om man har EU-skyltar från början, man får bara dra till med någon historia så att det godkänns, jag vet precis vad man ska skriva om man vill ha en där bak också ;)
Jag skulle jätte gärna vilja veta vad man kan skriva för att få USA skyltar bak ;)

Samt, måste det vara en skylt, kan man inte köpa skylt som man klistrar?
Ser finare ut tycker jag iallafall :)
Användarens profilbild
avitone
SUV

Bosse99 skrev:En annan observation är att om jag håller jämn gas i säg 110 och slår på farthållaresystemet och trycker SET så trycks gaspedalen ner för att hitta rätt läge och just då rycker det liksom till. Gaspedalen skulle tryckt ner lite mjukare tycker jag. Även detta kan jag leva med! :)
Ja det vet jag att jag alltid funderade över, fick alltid ett pat km till när jag tryckte set
Anders fd. Sebring - 05
Användarens profilbild
avitone
SUV

Bosse99 skrev:Upptäckte idag att klimatanläggningen gott kunde gå än mer på automatik även om jag väljer någon inställning manuellt. Jag kan bara jämföra med Saab 9000 med klimatanläggning som jag haft ett antal av och där var det på något sätt smartare.

Vad som "stör" mig är att om jag i automatläget när kyla levereras väljer att ha luften vid vindrutan och fötterna (istället för vad automatiken tycker) ur munstyckena i instrumentbrädan/golvet så går även fläkthastigheten över till manuellt. Fläkthastigheten skulle fortsatt gå på automatik precis som själva temperaturinställningen gör och den inställda temperaturen skulle justeras även med hjälp av fläkthastigheten.

Nu får jag ställa in fläkthastigheten själv och då hålles den inställda temperaturen visserligen men fläkthastigheten skulle skötas per automatik. Jag kan dock leva med detta... ;)
Ja det går inte att välja själv med automatik, bilen bestämmer :lol:
Anders fd. Sebring - 05
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

htirpan skrev:
Avenger skrev:Fantastiskt fint skick på bilen! :) Fina bilder!

Men lämna in bilen/förarstolen på "rekond", så kan man fortfarande förstärka och återställa skinnet.

Ja, USA-skyltar ska det sitta på bilen! Man kan faktiskt få dem även om man har EU-skyltar från början, man får bara dra till med någon historia så att det godkänns, jag vet precis vad man ska skriva om man vill ha en där bak också ;)
Jag skulle jätte gärna vilja veta vad man kan skriva för att få USA skyltar bak ;)

Samt, måste det vara en skylt, kan man inte köpa skylt som man klistrar?
Ser finare ut tycker jag iallafall :)
Ja, man måste ju ha en skylt ifrån Transportstyrelsen, annars blir det böter samt nedslag på besiktningen, man kan ju annars beställa hur man vill :)

Jag bara drog till med en historia om att farbror blå klagat på att EU-skylten inte passa stötfångarna :lol:

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV

Re: Sv: Köpte en Sebring idag.

3140 kr i skatt betalar jag. Kollade en Sebring LE (LX?), 1000 mindre trots att det är samma motor och växellåda. Min är en Limited och 2005, den andre en 2000. Någon som kan förklara prisskillnaden?

Sent from my Samsung Galaxy Note.
Användarens profilbild
WBC33
SUV

Årsmodell 2000 har väl viktbaserad skatt medans 05:an har utsläppsbaserad skatt
Är inte helt säker men tror att utsläppsbaserad skatt infördes from årsmodell / modellår 04

Är det nån som är säker på sin sak så rätta mig gärna :)
Bild
Dodge Caliber 1.8 SXT 2008
Chrysler GV 3.3 LE, 1996, 22000+ mil
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Tror det stämmer, min -2003 kostar också en tusenlapp mindre.

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV

Jo utsläppsbaserad skatt har jag och där har vi förklaringen men 00 släpper ut lika mycket skit som min så nog är det ändå märkligt att det är som det är. Kör han med - 00 5 000 mil/ år och jag med min -05 bara 1000 så är det ju inte speciellt rättvist...
Senast redigerad av Bosse99 den ons 07 aug 2013, 23:09, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Tror till och med att 2.5 V6:an från Mitsubishi (på -00:an) släpper ut ännu mer =)

Har nog med årsmodellen att göra =(

Bild
Skriv svar