Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Tänkte jag skulle presentera mig

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Tänkte jag skulle presentera mig

Då hinner du inte med bilen till Elmia :) ?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Elmia har aldrig varit ett mål - intresserar mig inte och har inte gjort det på typ.... 10 år. Jag siktar på Rättvik, Wheels and wings och power meet.
Användarens profilbild
grabb1
Minivan

Hej igen.. ursäkta frånvaron.. lite jobbresa och en influensa från helvetet har hindrat mig.. men nu åter..

skönt att se ni är igång och målmedvetet jobbar för sommar-aktivitetet.. bra kameradude! :-)
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Fast just nu känns det jävligt jobbigt. Stereon spökar, fjädringen har inte kommit och svetsjäveln startar inte så jag kan inte svetsa på nya dumpventilen.

Började riva ur all el idag så jag kan dra om den efter förutsättningarna som råder - innan har jag bara lagt till och lagt till och lagt till, men nu när jag vet vad jag har att leka med så skall jag göra det ordentligt direkt
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:( Tråkigt att det strular, synd med svetsen =(

Vad hade du för fjädring innan? :P

Hur myckel el har du lossat ifrån bilen? :shock: Jag hade fått panik :oops:

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Tror det är en regulator som inte lirar som den skall - får åka till Svedol med den idag och se vad det är för fel.

Det jag TÄNKTE jag skulle svetsa är föjande: Idag har jag ett problem med lite "surge" när jag släpper av på gasen från full-ladd på kompressorn men sen ångrar mig och står på igen. Det finns tryck kvar i slangen till bypassventilen och den är för långsam. Det måste vi råda bot på så istället för att det ser ut såhär:

[bilder][/bilder]

Angående fjädring...Körde Mopar Stage2 coilovers men sköt en förra sommaren. Hörde av mig till Mopar och klagade och de bad mig skicka in den som var trasig - gick iofs smidigt för en verkstad i Uppsala löste transporten åt mig. 2 veckor senare får jag ett mail som förklarar att den är helt trasig och måste bytas ut, men problemet är att de inte har fler av den modellen - tydligen har de bytt något i senare års modeller och vill därför ha tillbaka de andra 3 så de kunde skicka nya till mig. Hit fram lät det som guld och gröna skogar - ny fjädring gratis - men icke. Skulle åka på frakten från usa för de fyra fjädrarna + tull + moms. Precis där och då hade jag inte de 2800 i frakt + tull och moms på 21000, dvs totalt 10675 spänn (tro mig jag har pratat endel med tullen...) Ringde mopar igen och de gick med på att ersätta mig med vad nya coils kostade.

Fick pengar i handen som gick till motorfix istället. Nu blir det D2 coilovers. Angående elen, så är all eftermarknadsel utdragen, dvs lustgas, soppapumpar, line locks, bilstereo, mätare osv. Orginalelen skall jag ge mig på idag och fixa till all eltejp som Chrysler bygger sina bilar med...
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Kul historia med Mopar, det gick ju någorlunda bra i slutändan, dom var sjyssta :) Beställde du direkt ifrån dem från början då? Eller frågade du någon butik i USA?

Hehe, aa precis, det är lite el-tejp i Moparbilarna :D

Hoppas det går att fixa svetsen till ett bra pris, tråkigt att slänga ut pengar på verktygen som i sin tur ska fixa bilen :mrgreen:

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Från början var de köpta från ÅF i usa, men problemet var att de var utanför butikens garantitid så jag fick reklamera direkt mot tillverkare.

Ja det är trist att dels lägga pengar på verktyg, men å andra sidan så är ju de nödvändiga för att komma vidare.

Var precis och köpte reservdelar och då råkade det bli även en fjäderspännare. Nu skall bara streetperformance lyckas leverera fjädrarna, topplocken komma tillbaka från portning och spjällhuset från lackning så är nog alla delar hemma. Skall bli skönt att starta upp henne igen
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag säger det igen, fasiken vilket grymt jobb du gör!

Vad blev det för färg på spjällhuset samt vilken lack användes där? :)

Vad blev det för fjäderspännare, något du kan rekommendera där? :P

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Är de lackerat?? Klarlack över blankpolerat? Jäkla snyggt!!! :) Hur mycket kostar sådant?

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Ja det är lackerat på obehandlad yta "as is". Ingen slipning eller underarbete. Kostar runt 700 för ett spjällhus.
Detta är ett test på orginalhuset innan jag ger mig på mitt portade dyra hus.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

F*n vad snyggt det blev! Vilken lack ser ut så egentligen? :D Ser ju ut som riktig krom!

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

En väl bevarad garagehemlighet när man inte orkar stå och slipa och putsa på aluminium...

Varför skall ett insug se ut såhär:

[bilder]http://login.showsecurity.se/img/engine.jpg[/bilder]

När det kan se ut såhär:

[bilder][/bilder]
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Är det också lackerat?????? Jag vill veta hemligheten nu!, vill ju göra precis samma sak på insuget till min Dodge (har inte orkat blankpolera det ÄNNU) :) :mrgreen:

Bild
Låst