Stack och besiktade "Sebbe" i dag. Och nytt på menyn var att man kan få bilen diagnostiserad för 200 extra.
Bra, det tog jag, men det gick inte med min bil? Den gick igenom alla punkter och gav en grön bock. men det gick inte att få få någon utvärdering av testet.
Så då undrar jag varför? Och bilprovningen med undrar åxo?
Bilprovningen - E-diagnos Sebring -05
Bilprovningen - E-diagnos Sebring -05
Senast redigerad av Avenger den ons 08 aug 2012, 17:39, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Annons
Re: Sv: Bilprovningen
Ja det verkade ju otroligt meningslöst.
Man vill väl veta vad som kollas
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Man vill väl veta vad som kollas
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: Bilprovningen - E-diagnos Sebring -05
Kan det ha varit så att e-diagnosen fungerande för motorstyrningen men inte kom åt de andra modulerna för ABS, Airbag, växellåda osv.?
Jag tror att deras verktyg är egenutvecklat där dom tagit med VAG (VW/Audi), BMW, Mercedes, Volvo, Saab mm. Det enda dom kommer åt på Chrysler är nog de vanliga koderna om check engine lyser.. min teori iaf =)
Jag kan ju påpeka att jag alltid lyckats läsa de vanliga OBD-koderna på alla Chrysler jag provat på, med en vanlig enkel läsare.
Jag tror att deras verktyg är egenutvecklat där dom tagit med VAG (VW/Audi), BMW, Mercedes, Volvo, Saab mm. Det enda dom kommer åt på Chrysler är nog de vanliga koderna om check engine lyser.. min teori iaf =)
Jag kan ju påpeka att jag alltid lyckats läsa de vanliga OBD-koderna på alla Chrysler jag provat på, med en vanlig enkel läsare.
Ja man undrar ju, men dom skulle i alla fall ta tag i problemet ang. detta. Så då är dom ju i alla fall villiga.
Anders fd. Sebring - 05
Om du åker tillbaka för en ny kostnadsfri diagnos så kan du fråga vad som fungerade och vad som inte fungerade, jag tror att det fungerar men dom har inte rätt verktyg för att läsa av alla moduler.
Meddela oss gärna hur det går 
Nä jag åker inte dit frivilligt. Bilprovningen har fått mitt besök för i år Brrrrrrrrrr hua
Anders fd. Sebring - 05