Koppla in passagerarens airbag igen Grand Voyager -05
Koppla in passagerarens airbag igen Grand Voyager -05
Jag har en urkopplad passagerar airbag. Hur kopplar man in den igen? Var sitter kontakten?
Har en CGV -05:a
Har en CGV -05:a
Senast redigerad av Avenger den lör 18 aug 2012, 21:22, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Chrysler Grand Voyager -05
Annons
Re: Sv: Koppla in passagerarens airbag igen
Bakom handsfacket. En gul kontakt.
Bakom och ovanför handsfacket
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Vilket snabbt svarArvid78 skrev:Bakom handsfacket. En gul kontakt.
Re: Sv: Koppla in passagerarens airbag igen Grand Voyager -0
Hoppas du hittar den. Natta pojken då, blir mycket forum titt då:-)
Den sitter där på min 04 så borde väl va någonstans liknande åå 05am:-)
Den sitter där på min 04 så borde väl va någonstans liknande åå 05am:-)
Voyager V6 -04
Jo vet inte om det egentligen behövs men jag skulle personligen dra av plus polen innan. Bara för att vara på säkra sidan
Voyager V6 -04
Re: Koppla in passagerarens airbag igen Grand Voyager -05
Ja, koppla aldrig in eller ur Airbagprylar utan att först lossa strömmen.
Blinka sen gärna med helljusspaken ett par gånger
så du får ur krypströmmen som finns kvar i bilen.
Blinka sen gärna med helljusspaken ett par gånger
så du får ur krypströmmen som finns kvar i bilen.
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Jodå, kontakten sitter där men förre ägaren ljög för mig när han sa att passagerarens airbag var urkopplad... Airbag lampan lyser och lös när jag köpte bilen så jag trodde det var den som var ur hela tiden men det måste vara "clockspring":en som är kass. Jippie ...Arvid78 skrev:Bakom handsfacket. En gul kontakt.
Hittade en guide för det: http://www.youtube.com/watch?v=7ipVKnDNzXM
Fasen så irriterande. Då är det ju bättre att dom säger som det är så man vet. Sparar ju på irritationen.
Hoppas det är den då så han inte har klippt kabeln el dyligt någon annanstans.
Har du kvar hans nummer så ring och fråga så du inte bytar något i onödan.
Hoppas det är den då så han inte har klippt kabeln el dyligt någon annanstans.
Har du kvar hans nummer så ring och fråga så du inte bytar något i onödan.
Voyager V6 -04
Fungerar farthållaren och tutan? Dom brukar sluta fungera samtidigt i sådana fall.., men något är det ju helt klart, för jag tror att Chryslerbilarna återställer lampan själv när allt är OK, dvs. man behöver inte åka till någon verkstad för att släcka lampan.
Jodå f.hållaren och tutan funkar bra.
Hmm, okey, ja det kan ju vara kontaktspolen ändå, så om du inte vill åka till Chrysler och felsöka med deras instrument (ca tusenlapp) så är nog första chansningen att köpa en clockspring. Men kolla först ditt chassinummer på Chryslers hemsida eller ring/maila dom, så kan du se om det finns en recall.
Sök efter recall här, scrolla ned till vänster:
https://www.moparownercenter.com/oc/US/ ... Login.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror att den "sökrutan" även klarar av EU-sålda.
Jag vet inte vilken ratt du har i bilen, annars hade jag kunnat länka till en annons =) Har du tuta/farthållare/stereo i ratten? Eller enbart farthållare samt tutan?
Sök efter recall här, scrolla ned till vänster:
https://www.moparownercenter.com/oc/US/ ... Login.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror att den "sökrutan" även klarar av EU-sålda.
Jag vet inte vilken ratt du har i bilen, annars hade jag kunnat länka till en annons =) Har du tuta/farthållare/stereo i ratten? Eller enbart farthållare samt tutan?
Tack för länken. Den gav att jag har en återkallning på "SUPPLEMENTAL FRONT AIRBAG SENSORS". Är det clockspringen?
Jag har bara tuta och farthållare i ratten. Ingen radio.
Jag har bara tuta och farthållare i ratten. Ingen radio.
Hej!
Nej, det är inte clockspring utan en sensor som är recall på, så jag tror att din clockspring fungerar fint och att det istället är sensorn som är defekt, nordiska klimatet har nog påverkat sensorn som var av dålig kvalité mellan 05-07, finns mycket att läsa om detta då det beror på saltade väglag
Iaf enligt Chryslers officiella recall.
Ring och prata med en aukt. verkstad som var/är Chrysler/Fiat/Lancia och hör vad dom säger, kräv att dom ska felsöka om det är sensorn, om det inte är den så kan du byta clockspring själv, gör dock klart för dem att du INTE ska stå för felsökningen eftersom det likväl kan vara sensorn som är på recall.
Nej, det är inte clockspring utan en sensor som är recall på, så jag tror att din clockspring fungerar fint och att det istället är sensorn som är defekt, nordiska klimatet har nog påverkat sensorn som var av dålig kvalité mellan 05-07, finns mycket att läsa om detta då det beror på saltade väglag
Ring och prata med en aukt. verkstad som var/är Chrysler/Fiat/Lancia och hör vad dom säger, kräv att dom ska felsöka om det är sensorn, om det inte är den så kan du byta clockspring själv, gör dock klart för dem att du INTE ska stå för felsökningen eftersom det likväl kan vara sensorn som är på recall.
Var sitter den där airbag sensorn? Är det nått man kan byta själv? Har lite väl långt till aukt. verkstad...
Nu gissar jag bara, men tror att den är en del av airbagen, så det lönar sig inte riktigt, men ska kolla upp noga vad den eventuella recallen omfattar 
Har du kollat Chrysler.se om närmsta verkstad? Hur långt bli det ungefär ?
Har du kollat Chrysler.se om närmsta verkstad? Hur långt bli det ungefär ?