knarrande/klonk ljud - Chrysler Voyager -01
knarrande/klonk ljud - Chrysler Voyager -01
har en chrysler voyager 01. När jag åker sakta över ett gupp eller hålighet så knarrar det från höger fram tror jag, åker jag fortare så blir det ett klonkljud typ som att dämparen slår igenom. Vad kan det vara? Sen har jag även vibrationer när jag bromsar in från 70 km/h eller mer, är et skivorna fram som är skeva?
Senast redigerad av Avenger den fre 31 aug 2012, 16:17, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Re: knarrande/klonk ljud - Chrysler Voyager -01
Ingen som har någon ide?
Re: Sv: knarrande/klonk ljud - Chrysler Voyager -01
Kan ju vara bussningarna. Då klonkar det gärna. Finns gott om trådar on det. Är rätt vanligt då bilen är så tung fram.
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: knarrande/klonk ljud - Chrysler Voyager -01
Hej!
Jag brukar vara emot att byta delar på måfå, men nya polybussningar till krängningshämmarna gjorde verkligen susen för oss, inget mer klonkande eller knarrande vid låg hastighet! Även om det kanske inte är felet så har du iaf bättre bussningar än innan =)
Väldigt enkelt att byta, tar ca 20 minuter.
Ca en tvåhundring med frakten:
http://www.ebay.com/itm/2-SWAY-BAR-BUSH ... v4exp=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Andra fel kan ju vara fjäderbenen, men jag tycker det är värt att börja med bussningarna precis som Arvid säger
Ang. vibrationerna, går bilen rakt framåt, är hjulinställningen OK? Kollat om däcken är snedslitna fram? Ryck lite i dem så att det inte ä någon glapp i sidled heller, lite svårare att kolla glapp i höjdled då man måste höja upp den stadigt, men värt ett försök.
Jag brukar vara emot att byta delar på måfå, men nya polybussningar till krängningshämmarna gjorde verkligen susen för oss, inget mer klonkande eller knarrande vid låg hastighet! Även om det kanske inte är felet så har du iaf bättre bussningar än innan =)
Väldigt enkelt att byta, tar ca 20 minuter.
Ca en tvåhundring med frakten:
http://www.ebay.com/itm/2-SWAY-BAR-BUSH ... v4exp=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Andra fel kan ju vara fjäderbenen, men jag tycker det är värt att börja med bussningarna precis som Arvid säger
Ang. vibrationerna, går bilen rakt framåt, är hjulinställningen OK? Kollat om däcken är snedslitna fram? Ryck lite i dem så att det inte ä någon glapp i sidled heller, lite svårare att kolla glapp i höjdled då man måste höja upp den stadigt, men värt ett försök.
Re: Sv: knarrande/klonk ljud - Chrysler Voyager -01
Ja det är ju inga stora pengar och går fört så börja där. Kolla om krängnings staget är helt. Lång pinne:-). Kan bidra till dunk om det är trasigt. Är också billigt och går fort att byta.
Voyager V6 -04