störningsindikeringslampa 300c
störningsindikeringslampa 300c
har en 300c 3,5-05, störningsindikeringslampan tändes i dag, vad beror det på? åtgärd?
stod på tomgång en stund innan jag åkte, tändes efter en liten stund.
//GRIPEN.
stod på tomgång en stund innan jag åkte, tändes efter en liten stund.
//GRIPEN.
Annons
Re: störningsindikeringslampa 300c
Hej!
Jag antar att du menar Check Engine-lampan eller rättare sagt den gula motorlampan (lampan med en ikon av en motor) som den benämns som här i Sverige ?
Om den lampan lyser så har du en felkod, vrid tändningen till ON-ACC-ON-ACC-ON inom 5 sek, avsluta i ON-läge utan att starta bilen, låt tändningen vara i det läget och läs av felkoden som troligtvis kommer dyka upp i displayen, den börjar på bokstaven P följt av siffror, "P" står för "Pending Codes" = Koder som är aktiva.
[youtube][/youtube]
Jag antar att du menar Check Engine-lampan eller rättare sagt den gula motorlampan (lampan med en ikon av en motor) som den benämns som här i Sverige ?
Om den lampan lyser så har du en felkod, vrid tändningen till ON-ACC-ON-ACC-ON inom 5 sek, avsluta i ON-läge utan att starta bilen, låt tändningen vara i det läget och läs av felkoden som troligtvis kommer dyka upp i displayen, den börjar på bokstaven P följt av siffror, "P" står för "Pending Codes" = Koder som är aktiva.
[youtube][/youtube]
gjorde som på klippet, det blir bara en rad -------- o sedan står det "done" inget mer
gjorde som i klippet, visade en rad ----- sedan "done" , vad får jag ut av det?
Det betyder egentligen att den inte hittar några felkoder =/
Är lampan tänd hela tiden från och med nu, varje gång du kör bilen?
Har du en bild på lampan? Jag kanske uppfattar helt fel just nu..
Är lampan tänd hela tiden från och med nu, varje gång du kör bilen?
Har du en bild på lampan? Jag kanske uppfattar helt fel just nu..
lampan är tänd hela tiden, varje gång jag kör
det är "check engine" lampan som lyser
det är "check engine" lampan som lyser
hur släcker jag lampan om det inte är nåt fel?
har problem med xenonlampan på vänster, kan det vara orsaken till att "check engine" lampan lyser?
Kontrollera så att locket till bensintanken är ordentligt åtskruvat.
Släck lampan genom att lossa säkring nummer 11 och sedan batteriet i 20 minuter, därefter sätter du tillbaks säkringen och på med batteriet igen.
Tror inte det beror på Xenonlampan.
Släck lampan genom att lossa säkring nummer 11 och sedan batteriet i 20 minuter, därefter sätter du tillbaks säkringen och på med batteriet igen.
Tror inte det beror på Xenonlampan.
funkade inte, lampan lyser fortfarande
Hmm, då måste det ju nästinpå finnas någon felkod
Prova kontrollera igen så att det inte finns någon P-kod innan det står "done" i displayen.
Prova samma som tidigare fast ON-ACC-ON-ACC-ON..
Prova samma som tidigare fast ON-ACC-ON-ACC-ON..
nu har jag fått fram en felkod "P0406" kan det vara EGR ventilen?
har fått fram en felkod "P0406", är det EGR ventilen?
Hej!
Där ser man, gött att det fungerade att få fram en kod nu, så slipper man vandra i mörker om varför lampan lyser
Ja, troligtvis måste EGR:en bytas, men man kan ju prova att rengöra med t ex. bromsrengöring eller liknande medel, borde gå rätt fort att plocka dän och ev. byta om man nu väljer det.
Den kostar 500:- med frakten från rockauto.com (Fedex Int.) .. och cirka 700:- ifrån ebay.com, men där står inget om packningen ingår eller ej, det gör den på rockauto.
Orkade inte ladda in en egen bild så jag lånar denna från google, här sitter EGR-ventilen på 3.5:an:
[bilder]http://www.justanswer.com/uploads/carhe ... OT0478.jpg[/bilder]
Där ser man, gött att det fungerade att få fram en kod nu, så slipper man vandra i mörker om varför lampan lyser
Ja, troligtvis måste EGR:en bytas, men man kan ju prova att rengöra med t ex. bromsrengöring eller liknande medel, borde gå rätt fort att plocka dän och ev. byta om man nu väljer det.
Den kostar 500:- med frakten från rockauto.com (Fedex Int.) .. och cirka 700:- ifrån ebay.com, men där står inget om packningen ingår eller ej, det gör den på rockauto.
Orkade inte ladda in en egen bild så jag lånar denna från google, här sitter EGR-ventilen på 3.5:an:
[bilder]http://www.justanswer.com/uploads/carhe ... OT0478.jpg[/bilder]
- richie11111
- Station Wagon
Hej!
Är det samma felkoder till Voyager -07?
Mvh
Richard
Är det samma felkoder till Voyager -07?
Mvh
Richard