Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Handbroms grand voyager -00

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Handbroms grand voyager -00

Toppen. Jo jag undrade också över det ett tag. Man tittar för lite ibland när man tar isär:-).

Men kom fram till det. Mitt belägg ville ligga väldigt konstigt när den armen du ringat in låg på ovansidan.

Tar handbromsen bra nu?

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
bobie81
Van

Re: Handbroms grand voyager -00

lär ut och spänna på den där skruven så ska den nog ta bra igen. Var ju inga belägg kvar alls på dom gamla. Men lär vänta till sambon kommer hem innan jag kan ut och spänna annars har jag en vild 2 åring som kryper med mig under bilen ;)
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Vet precis hur det är.

Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
bobie81
Van

Re: Handbroms grand voyager -00

har inte hunnit spänna handbromsen än. Troligtvis imorrn, men har ett problem att skivan blir väldigt varm
vänster bak. Blir så varm att det luktar bränt :( Tyckte kolven inte kärrvade något utan gick smidigt. Bytte ju bromsbeläggen samtidigt när jag bytte bromsbackarna. Även högra sida blir lite ljummen sen har jag vibrationer när jag bromser vid 60-70 km/h då är väl skivorna skeva fram? Har även fått något svagt brummande ljud typ bak när jag bromsar sen jag bytte bromsbelägg o backarna :(
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Har du vibrationer i rumpan:-) är det bak och i ratten fram.
När du bytte bromsar kollade du bromskolven i oket så den inte hade en upphöjning av rost på sig?

Bak, höj upp bilen och rulla däcket bakåt och framåt, då kan du kanske komma fram till om det är oket eller handbromsen som ligger på lite.

Om det har gått varmt så kan det vara att skivorna har slått sig.

Du kanske ska ta och kolla kolven efter beläggning och klossarna så dom sitter rätt. Tråkigt när det blir problem efter man bytt, är ju då allt ska funka
Voyager V6 -04

Skriv svar