Trodde först att det läckte in vatten utifrån, men så ar det inte. Det blev en liten insjö på golvet på högra sidan fram även i soligt väder. Efter en del letande så kommer det vatten från AC.n. D v s det normala vatten som ska rinna ut på backen rinner efter torpedväggen ner på golvet i bilen. Hittade något på torpeden i motorrummet som nog är dräneringen och blåst med tryckluft men det hjälper inte. Är det "bara" att skruva ner alltihopa för att se vad som hänt?
I samband med mina operationer fick jag ta loss slangen mellan insug och luftrenare och då även lossa kontakten till en förmodad termistor. Fick besök och flyttade bilen i det skicket och nu lyser motorfelslampan och den slocknar inte efter återställning av slang m m. Ska lossa batteriet och se om det hjälper. I "boka" står det att man ska uppsöka verkstad - något som jag undviker i det längsta.
Visst var 50-talsbilarna enklare på något sätt?
Fotbad hos frampassageraren vojje -05
- Anders Ason
- Pickup Truck
Annons
Re: Sv: Fotbad hos frampassageraren vojje -05
Går det att plocka bort dränerings slangen? Kan vara så att luften bara gjort tillräckligt för att luften ska gå igenom. Jag fick göra rent med diverse långa pinnar och tryck från rinnande vatten för att fixa dräneringsröret på en lastbil för några år sen. Det röret var otroligt lätt att komma åt dock.
Prova dra skon får. Batteriet. Vissa koder verkar vilja ha motorlampan tänd x länge trots att felet e borta
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Prova dra skon får. Batteriet. Vissa koder verkar vilja ha motorlampan tänd x länge trots att felet e borta
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: Fotbad hos frampassageraren vojje -05
På sprängskissen så tror jag det är bäst att komma åt underifrån, trycka bort smuts och skit som ev. fastnat.
- Anders Ason
- Pickup Truck
Vad jag hittat och Hyanes bok visar är ett plaströr som sticker in i motorrummet, ingen slang. Har blåst i röret men det är helt torrt och i övrigt ingen skillnad. Har även provat med det klassiska verktyget gardinspiral utan resultat, det ta emot en bit in.
Ser inte bättre ut än att jag måste skruva mig in mot torpeden inifrån.
Ska prova att göra bilen strömlös så får vi se om motorfelslampan slocknar.
Ser inte bättre ut än att jag måste skruva mig in mot torpeden inifrån.
Ska prova att göra bilen strömlös så får vi se om motorfelslampan slocknar.
Ang. motorlampan så borde den återställas om du lossar batterikablarna i 15 minuter, det borde inte ha ställt till något bara för att du lossade tempgivaren =)
Du tror inte att det kan vara värmepaketet eller någon anslutning dit? Försvinner det vatten från expansionskärlet?
Du tror inte att det kan vara värmepaketet eller någon anslutning dit? Försvinner det vatten från expansionskärlet?
Kolla denna tråden, där beskriver dom en TSB (ej recall) på en O-ring som brukar bli dålig mellan dräneringsrören till AC:n, en person har även gjort ett annat fix med en gummislang som ser ut såhär ifrån Mopar:
[bilder]http://tmar.net/images/AC%20Evap%20Drai ... ension.jpg[/bilder]
Men eftersom jag tror att det blir svårt att hitta just den slangen så kan du nog göra som dom också föreslår i tråden, montera en 90-graders (kort modell) slang med innerdiametern 5/8"
[bilder]http://tmar.net/images/AC%20Evap%20Drai ... ension.jpg[/bilder]
Men eftersom jag tror att det blir svårt att hitta just den slangen så kan du nog göra som dom också föreslår i tråden, montera en 90-graders (kort modell) slang med innerdiametern 5/8"
- Anders Ason
- Pickup Truck
Hmm... vet inte vilken tråd du hänvisar till och den slang som finns på bilden kräver kanske dynamit för att komma åt? Haynes (nästan som vanligt) ger inget svar på just min fråga.
Ojdå, glömde visst tråden.. hittar inte exakt samma tråd jag läste, men här är en från Dodge-forumet:
http://dodgeforum.com/forum/dodge-carav ... r-why.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dodgeforum.com/forum/dodge-carav ... r-why.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Anders Ason
- Pickup Truck
Tack, länken förenklade saken. Jag har vari inne på ätt skruva ner hela värmepaketet. (har inte börjat än - gav upp) Det rinner ju på insidan men enligt länken så kommer det utifrån och rinner in. Jag har varit där och kollat och utgick från att röret måste ha varit täppt - men nu fattar jag.
Provar Biltemas gummiförråd i morgon efter krökar.
Det som retar mig mest är jag jag var hos den fina märkesverkstaden och hade AC-killen ute och tittade på bilen utan att han hade några idéer. Kollade även upp om där fanns några recalls - men icke.
Samma visa hos mig som på Dodgesidan - förre ägaren kände absolut inget till om att det skulle ha varit blött (=insjö) på golvet. Himla bra stövlar kanske?
Ett visst hopp har dock väckts!
Det här felet borde vara en garantiåtgärd.
Provar Biltemas gummiförråd i morgon efter krökar.
Det som retar mig mest är jag jag var hos den fina märkesverkstaden och hade AC-killen ute och tittade på bilen utan att han hade några idéer. Kollade även upp om där fanns några recalls - men icke.
Samma visa hos mig som på Dodgesidan - förre ägaren kände absolut inget till om att det skulle ha varit blött (=insjö) på golvet. Himla bra stövlar kanske?
Ett visst hopp har dock väckts!
Det här felet borde vara en garantiåtgärd.
[bilder]http://ecx.images-amazon.com/images/I/5 ... SY395_.jpg[/bilder]
Biltillverkarna sätter nästan enbart fria garantiåtgärder på fel som involverar säkerheten =(