chrysler Grand Voyager 2008 Tar vatten
Re: chrysler Grand Voyager 2008 Tar vatten
Jag använde frystejp och numrerade, då var det ganska så enkelt att återmontera i omvänd ordning.
Annons
Där har vi "The Powerplant" på bild, +200HK! 
Hoppas det går bra i helgen, blir en del skruvande ser jag =(
Hoppas det går bra i helgen, blir en del skruvande ser jag =(
Nu så skruvar vi.
Inget bra stift har varigt bytta för 60 mil sen.
Önskar dig lycka till, hoppas det går bra 
Någon tattare som
Bytt toppakkning inna och fått något mellan packningen och toppen så det är en grop i både toppen och i blocket:(
hjälp hur ska jag göra ..??
Bytt toppakkning inna och fått något mellan packningen och toppen så det är en grop i både toppen och i blocket:(
får ej in bilder nu på oppen men fått in bilder i ett annat projekt trån kolla gärna
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=257108" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=257108" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tungviktarn
- Van
Är inte blocket i gjutjärn?
Kemisk metall?
Kemisk metall?
Den bilen borde väl vara så pass ny att den inte fått packningen bytt tidigare utan snarare borde det vara en miss vid tillverkningen. Hur långt har den gått? Jag skulle kolla upp möjligheterna att få någonting på goodwill från Chrysler då den bara är 5 år gammal, men det är ett riktigt långskott.
Annars får du nog kontakta en duktig motorverkstad för att se vad som går att göra, kanske de kan lägga i material och sedan planslipa eller någonting sådant. Verkar det som att det är här den har läckt?
Annars får du nog kontakta en duktig motorverkstad för att se vad som går att göra, kanske de kan lägga i material och sedan planslipa eller någonting sådant. Verkar det som att det är här den har läckt?
Ja det är där det har läckt sons packningen ska möta upp allt imorgon så det är plant. Sen kunde man lägga i något i den lilla gropen sen limma den nya packningen med 3020 så skulle det hålla bättre.. Bakslag görs söka med det..
Hej Lancer,
Hur går det för dig? Du skriver väl en rad här sen när du kommit fram till resultat? Du verkar inte vara den som ger sig
Lycka till i alla fall!
Hur går det för dig? Du skriver väl en rad här sen när du kommit fram till resultat? Du verkar inte vara den som ger sig
Lycka till i alla fall!
Chrysler Grand Voyager Limited 3.8L V6 2009
Ja det går framåt beställt lite nya saker som lite packnings klister för topppackningar och även nya tändstift som kommer på torsdag. För det skulle hålla om tät om man lägger sån mellan alla lager i packningen och på toppen och blocket. Och märket i toppen kommer jag lägga i med kemisk aluminium som jag gick tag på jobbet.
Det låter lovande med andra ord! Hoppas allt blir bra när det är klart 
Nu sårbar bilen ihop igen starta och går jämt och fint
.
F*n va gött!
Fungerar allt bra nu med andra ord? Tog det lång tid hela arbetet
?