Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

EU-skylt eller inte - det är frågan?

Allmänt om forumet
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck

EU-skylt eller inte - det är frågan?

euskylt.jpg
euskylt.jpg (45.38 KiB) Visad 2663 gånger
  • nationellskylt.jpg
    nationellskylt.jpg (41.19 KiB) Visad 2663 gånger
(Pollfunktionen är inte påslagen i forumet så då skriver vi väl fritt om våra synpunkter, om intresse finns.)

Är vi för eller mot den svenska EU-skylten på våra fordon? Ännu så länge går det ju att göra ett val och om man inte är nöjd med den skylt som sitter på fordonet vid köpet kan man beställa nya enligt smak - ännu så länge. Dock ryker 160 kr totalt för båda. En möjlighet som kanske kan komma att tas bort i framtiden, vem vet?

Frågan är kanske en struntsak (slutat jobba för dan och vill sitta lite), men ...mitt eget ställningstagande är att jag omedelbart beställer nya skyltar utan den blå rektangeln om det råkar sitta fel sort på det fordon jag köper. Orsaken är att jag tycker det förfular då skyltarna är ju stora blaffor ändå och dessutom gillar jag inte EU-konceptet (har varit på plats i Bryssel) då det svällt ut till en elefant.

Vad säger ni andra, EU-skylt eller inte?
Annons
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem

Re: EU-skylt eller inte - det är frågan?

Jag brukar göra som du och beställa nya skyltar om det är en EU skylt på.
Personligen så är det för att jag tycker det förstör hela bilens utseende totalt. :P

Så UTAN eu-märke enligt mitt tycke. :D
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: EU-skylt eller inte - det är frågan?

Har aldrig tänkt på det men när jag ser skyltarna så här bredvid varandra. Ej eu skylt.
Ska springa ut och kolla vad jag har.

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

UTAN EU-skylt är MYCKET snyggare! :) Men det snyggaste av allt är Svenska USA-skyltar :D Gör en förfrågan om en USA-skylt bak på bilen (skriv något ihopkok om att det bara får plats en liten skylt) och sedan beställer du en till där bak (säg att den första du fick borrades fel hål i) så kan du montera den fram på bilen =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck

Avenger skrev:UTAN EU-skylt är MYCKET snyggare! :) Men det snyggaste av allt är Svenska USA-skyltar :D Gör en förfrågan om en USA-skylt bak på bilen (skriv något ihopkok om att det bara får plats en liten skylt) och sedan beställer du en till där bak (säg att den första du fick borrades fel hål i) så kan du montera den fram på bilen =)
  • Tror faktiskt det är enklare än så - d v s en kryssfråga. Håller på med lastbilar på fri tid och märkligt nog är det ganska många som har svårt att få rum med en skylt i ordinarie storlek på en så stor bil! :mrgreen:
Användarens profilbild
fredrik_rr
Van

Jag vill min amerikansk USA skylt på Caddyn!
Men på en EU-bil nyare än 1990 brukar jag sätta EU-skyltar på.
Hatar de äckliga plastskyltarna som fanns på 90-talet!

Den får hänga på väggen numera...
Bild
(blixten gör att den ser lite solkig ut)
Cadillac Deville 2003 http://www.garaget.org/?car=222285" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar