Volym växelådsolja Voyager04
Volym växelådsolja Voyager04
Hur mycket går det på egentligen?
Bytta ju men tappade kollen:$
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Bytta ju men tappade kollen:$
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Re: Volym växelådsolja Voyager04
Såhär står det i manualen =)
Automatic Transaxle - Service Fill (vanlig service med olje-/filterbyte när man sänker ned oljetråget):
3.8 L (4.0 qts.)
Automatic Transaxle - Overhaul Fill (totala volymen):
9.2 L (9.7 qts.)
..det förutsätter givetvis att det var korrekt mängd olja från början.
Automatic Transaxle - Service Fill (vanlig service med olje-/filterbyte när man sänker ned oljetråget):
3.8 L (4.0 qts.)
Automatic Transaxle - Overhaul Fill (totala volymen):
9.2 L (9.7 qts.)
..det förutsätter givetvis att det var korrekt mängd olja från början.
Re: Sv: Volym växelådsolja Voyager04
Du kan då hitta allt:-).
Kollade igenom för någon dag sen men jag sökte väl på fel ord.
Tack så mycket.
Lutar man bilen går det på mer än 4 liter iaf:-).
Kollade igenom för någon dag sen men jag sökte väl på fel ord.
Tack så mycket.
Lutar man bilen går det på mer än 4 liter iaf:-).
Voyager V6 -04
- Kameramannen
- SUV
För mycket olja i lådan är inte bra för solenoiderna, men det visste du väl säkert?
Ja det har jag lyckats läsa mig till:-).
Voyager V6 -04
Gjorde ett sök igen och nu fick jag upp alla vätskor i bilen med volymer.
Måste gjort nån felskrivning förut
Tack iaf avenger för infon om volymen.
Ska ta ett kik när frugan kommer hem med kärran.
Måste gjort nån felskrivning förut
Tack iaf avenger för infon om volymen.
Ska ta ett kik när frugan kommer hem med kärran.
Voyager V6 -04
Inga problem =)
Det kan vara knepigt att hitta håller jag med om.
Ja speciellt när man som jag e så otroligt dålig på service saker på engelska men man lär sakta men säkert. Ska bara komma ihåg också det är det som är mitt problem. Minne som en guldfisk:-).
Läste lite andra sidor också. Inte helt samma problem som mina men lite tips var att kolla jord och jordflätor samt kablarna till lådan.
Så ska se om jag får tid över i veckan (tvekar på det) och köra upp bilen på de otroligt bra ramperna:-) och kolla över det jag kan nå och se.
Vem vet kanske är nåt litet dumt fel.
Har iaf toppat lådan med olja nu. Var inte mycket som behövdes så tvekar att det gör tricket.
Läste lite andra sidor också. Inte helt samma problem som mina men lite tips var att kolla jord och jordflätor samt kablarna till lådan.
Så ska se om jag får tid över i veckan (tvekar på det) och köra upp bilen på de otroligt bra ramperna:-) och kolla över det jag kan nå och se.
Vem vet kanske är nåt litet dumt fel.
Har iaf toppat lådan med olja nu. Var inte mycket som behövdes så tvekar att det gör tricket.
Voyager V6 -04
Ok så frugan körde och ingen skillnad på lådan efter att den fylldes till max.
Ska kolla kablar och se om det kan hjälpa annars får det bli byte.
Har redan börjat spana på blocket efter bilar son funkar dåligt men som har iaf hyfsade lådor.
Är dom överjävliga att byta?
Ser ju så snuskigt lätt ut när man ser lådorna ligga renoverade och klara.
Vill bara ha det värsta klart framför mig om inget annat funkar
Ska kolla kablar och se om det kan hjälpa annars får det bli byte.
Har redan börjat spana på blocket efter bilar son funkar dåligt men som har iaf hyfsade lådor.
Är dom överjävliga att byta?
Ser ju så snuskigt lätt ut när man ser lådorna ligga renoverade och klara.
Vill bara ha det värsta klart framför mig om inget annat funkar
Voyager V6 -04
Men är det så mycket problem att den måste bytas snarast tror du?
Jag funderar också på om det kan vara solenoiden.., den är ju relativt enkel att byta och det åker inte ur mycket olja, den hade jag börjat med eftersom man ändå bör köpa både solenoid och turbin (nytt) om man byter låda (helst till en renoverad).
Nä så illa är det inte.
Är bara av en sorten som vill ha framför mig vad som behövs. Så slipper man käftsmällen när det händer
.
Men bilen får allt rulla ett tag till med den befintliga tills det inte går mer om inte solenoiden/boxen löser det då. Läste att det visst kunde fastna slagg där också.
Än så länge har det varit kul att skruva på bilen.
Kanske skulle sadla om till mek istället.
Har ju suttit bakom en ratt i 14 år tror jag det blir.
Kollade faktiskt på solenoid och boxsen. var inte så farligt dyrt. Såg även en repsats för boxen som jag funderar på att testa. dock så har man ju alltid lite tid så blir nog en färdig box isf.
Fatta jag rätt så sitter den på sidan av lådan.
Finns det nåt i lådan också? Bakom den plattan som man ser när man tar ner tråget?
Är bara av en sorten som vill ha framför mig vad som behövs. Så slipper man käftsmällen när det händer
Men bilen får allt rulla ett tag till med den befintliga tills det inte går mer om inte solenoiden/boxen löser det då. Läste att det visst kunde fastna slagg där också.
Än så länge har det varit kul att skruva på bilen.
Kanske skulle sadla om till mek istället.
Har ju suttit bakom en ratt i 14 år tror jag det blir.
Kollade faktiskt på solenoid och boxsen. var inte så farligt dyrt. Såg även en repsats för boxen som jag funderar på att testa. dock så har man ju alltid lite tid så blir nog en färdig box isf.
Fatta jag rätt så sitter den på sidan av lådan.
Finns det nåt i lådan också? Bakom den plattan som man ser när man tar ner tråget?
Voyager V6 -04
Aa det är bra tänkt, jag är också sådan, jag vill alltid ha en reservdelsbil ståendes så man kan plocka delar 
Ja, har man billift och massvis med verktyg så går det mesta
Om det skulle gå så långt att lådan bytes så hade jag rekommenderat en renoverad låda, nackdelen är att dom ofta inkluderar både ny solenoid och turbin, så ett ev. inköp av solenoid kan resultera i "bortkastade pengar" tråkigt nog, men hur ska man veta?
Kuriosa: De mest vanliga fel på dessa växellådor är fel olja eller sensorerna samt solenoiden, i många fall kan en ny sådan göra underverk (även vid "hugg" i växlingarna).
Köp inte en repsats till solenoiden, det tar både tid att renovera och man brukar aldrig få den fina kalibreringen från fabrik, saker kan bli värre =(
Aa precis, den sitter där vid sidan av lådan, ganska så nära in- utgående slangar till kylningen.
Ja, har man billift och massvis med verktyg så går det mesta
Om det skulle gå så långt att lådan bytes så hade jag rekommenderat en renoverad låda, nackdelen är att dom ofta inkluderar både ny solenoid och turbin, så ett ev. inköp av solenoid kan resultera i "bortkastade pengar" tråkigt nog, men hur ska man veta?
Kuriosa: De mest vanliga fel på dessa växellådor är fel olja eller sensorerna samt solenoiden, i många fall kan en ny sådan göra underverk (även vid "hugg" i växlingarna).
Köp inte en repsats till solenoiden, det tar både tid att renovera och man brukar aldrig få den fina kalibreringen från fabrik, saker kan bli värre =(
Aa precis, den sitter där vid sidan av lådan, ganska så nära in- utgående slangar till kylningen.
Funderar på att skaffa en reservdelsbil. Får bli när det finns mer pengar och till rätt pris då.
Sett några som har små fel som ägarna inte orkat fixa och säljer hyffsat billigt. Ibland med nyligen renoverad låda och/eller motor.
Ska ju till att rosten inte tar bilen innan:-).
Tack för tipset. Då blir det hela lådan då. Ok så idiot frågan, är det packningen som är solenoid? Jo en hel del kvar att lära.
Har sett pack på eBay för runt 800-900 med frakt. Är väl inte så farligt tror jag
Sett några som har små fel som ägarna inte orkat fixa och säljer hyffsat billigt. Ibland med nyligen renoverad låda och/eller motor.
Ska ju till att rosten inte tar bilen innan:-).
Tack för tipset. Då blir det hela lådan då. Ok så idiot frågan, är det packningen som är solenoid? Jo en hel del kvar att lära.
Har sett pack på eBay för runt 800-900 med frakt. Är väl inte så farligt tror jag
Voyager V6 -04
På tal om rost så kommer den väldigt fort på bilar som står stilla märker jag
ABSOLUT INGA FRÅGOR är idiotfrågor =) När dom skriver "pack" i rubriken eller i texten så menar dom ett komplett "set" / "paket" (gissar jag på)
Ja precis, dom verkar ligga runt de priserna med frakten (ett exempel nedan):
http://www.ebay.com/itm/604-Solenoid-Pa ... 15&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja precis som ett helt paket. Ska man satsa på helt ny eller renoverad?
Skiljer bara runt 20-40 dollar verkar det som.
Såg ett här på nätet. Över två tusen. Då handlar man ju utomlands direkt
Skiljer bara runt 20-40 dollar verkar det som.
Såg ett här på nätet. Över två tusen. Då handlar man ju utomlands direkt
Voyager V6 -04