El Fel Voyager -96
El Fel Voyager -96
Hej, jag har en chrysler voyager 96- , när bilen är kall funkar instrumentbelysning, parkeringsljus runt om, bakrutetorkaren, dimbakljusen samt nr plåtsbelysningen, men allt det slutar funka när bilen blir varm, vad kan det vara för fel? tack på förhand,
Senast redigerad av Avenger den sön 28 okt 2012, 00:21, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Re: El Fel Voyager -96
Hej,
Jag har försökt att kolla igenom säkringsschemat men kan inte hitta något samband där.. men det skadar inte att kontrollera alla säkringar i motorrummet "bara för att", det kanske är någon mer sak som slutar fungera som du inte tänkt på?
Det jag gissar på är något galet med BCM:en, Body Control Module. Man kanske kan spekulera i att den är fuktig och har kontakt när den är kall, och när bilen värms upp så dunstar det och den tappar kontakten .. vild gissning dock!
Fortsatt trevlig helg.
Jag har försökt att kolla igenom säkringsschemat men kan inte hitta något samband där.. men det skadar inte att kontrollera alla säkringar i motorrummet "bara för att", det kanske är någon mer sak som slutar fungera som du inte tänkt på?
Det jag gissar på är något galet med BCM:en, Body Control Module. Man kanske kan spekulera i att den är fuktig och har kontakt när den är kall, och när bilen värms upp så dunstar det och den tappar kontakten .. vild gissning dock!
Fortsatt trevlig helg.
Tack, vart sitter BCM:en mer betämt, jag har försökt att förstå var den sitter enligt andra trådar.. Det är ett relä under instrument brädan som slår ifrån när felet uppkommer har jag upptäckt..
Relät längs till vänster ovan säkringarna under instrument brädan, har testat bytt detta utan framgång.. Fortsatt trevlig helg
Relät längs till vänster ovan säkringarna under instrument brädan, har testat bytt detta utan framgång.. Fortsatt trevlig helg
Avenger skrev:Hej,
Fortsatt trevlig helg.
Tack, vart sitter BCM:en mer betämt, jag har försökt att förstå var den sitter enligt andra trådar.. Det är ett relä under instrument brädan som slår ifrån när felet uppkommer har jag upptäckt..
kolla så du har redig jord så du inte har jordfel. har du drag? i så fall pröva att koppla ut kontakterna till draget det kan vara kortslutning där. jag har en voyager inne nu som ha det felet och tro mig det blir helt fel om det är kortis där. denna bilen fick symtom att när hon bromsade så tändes abs lampan och blinkis lamperna och när hon skulle blinka då lyste alla bromsljusen. så kolla draget om du ha det..
Okej tackar.. det ska jag ta och kolla upp:-)LennyLj skrev:kolla så du har redig jord så du inte har jordfel. har du drag? i så fall pröva att koppla ut kontakterna till draget det kan vara kortslutning där. jag har en voyager inne nu som ha det felet och tro mig det blir helt fel om det är kortis där. denna bilen fick symtom att när hon bromsade så tändes abs lampan och blinkis lamperna och när hon skulle blinka då lyste alla bromsljusen. så kolla draget om du ha det..