Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor
Re: Avenger's Vinterbil - Sebring -02 med 2.0 motor
Kommer ju bli skitsnyggt det där. 
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Annons
Re: Avenger's Vinterbil - Sebring -02 med 2.0 motor

..tyvärr är bilen hemskt skitig inuti, får ta å städa någon dag =)
Re: Sv: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor
Blev ju toppen
Voyager -04 3.3l V6
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor
Tack =) Lite roligare att köra bilen istället för originalknoppen =)
Det förstår jag. Ger inredningen ett bra lyft
Voyager -04 3.3l V6
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Shit va snyggt det blev. 
Nu vart man sugen på att bygga golvställ i Dodgen.

Nu vart man sugen på att bygga golvställ i Dodgen.
Tack till:
Tackar tackar 
Men ska byta ut knoppen till en "8-ball" och tillverka en liten damask på damasken (så att säga)
..så blir det nog lite snyggare =) ..då ser man även mer utav spaken med en 8-ball.
När jag skulle montera knoppen från Biltema så saknades universalstorlek till min bil, medföljde 8, 10 och 12 mm, men spaken på Sebringen är 14 mm. Försökte fräsa upp men plasten sprack på "hylsan". Provade med massa gummi o dylikt, inget fungerade.. sedan tog jag tyg, dubbelvikt två gånger (100% bomull) och la över spaken och började skruva knoppen, jäkla vad bra det fungerade! Det går bokstavligt inte att lossa den om man inte skruvar bort den
Men ska byta ut knoppen till en "8-ball" och tillverka en liten damask på damasken (så att säga)
När jag skulle montera knoppen från Biltema så saknades universalstorlek till min bil, medföljde 8, 10 och 12 mm, men spaken på Sebringen är 14 mm. Försökte fräsa upp men plasten sprack på "hylsan". Provade med massa gummi o dylikt, inget fungerade.. sedan tog jag tyg, dubbelvikt två gånger (100% bomull) och la över spaken och började skruva knoppen, jäkla vad bra det fungerade! Det går bokstavligt inte att lossa den om man inte skruvar bort den
hur går det med soppa pumpen? Verkar det hålla? Om så är fallet köper jag gärna din andra!!!
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Än så länge fungerar bilen kanonbra, körde till och med mätaren rätt ner i botten igår (under strecket) =) Den har inte visat några tendenser att stanna eller vägra starta, yippie =D
Ska ta å köra ett par dagar till, känner mig fortfarande lite skraj OM det skulle stanna och det är pumpen, även om den var ny (som jag kollade med säljaren nu) så vet jag inte om man får på garantin, han köpte den ända nera i Skåne så det är långt att åka om man ska visa upp något.
Ska ta å köra ett par dagar till, känner mig fortfarande lite skraj OM det skulle stanna och det är pumpen, även om den var ny (som jag kollade med säljaren nu) så vet jag inte om man får på garantin, han köpte den ända nera i Skåne så det är långt att åka om man ska visa upp något.
Gjorde en beställning på en front i USA nu:
[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... ring18.jpg[/bilder]
Den levereras grundad å klar för lackering, priset inom USA var 135 dollar med frakt och skatt, dvs. 950:- svenska kronor.
För att sedan få hem den ifrån USA så la jag beställningen via ShopUSA.com, så ordnar dom frakt, tull och moms, allt det blev 700:- inkl. försäkring. Nackdelen är väl att det blir båtfrakt, ca 1 månad
(eftersom paketet är så stort så hade det kostat flera tusen med flygfrakt).
Totalpriset blev alltså 1 650:- kr levererat till min dörr av Schenker. Ett grymt bra pris med andra ord!!
Som jag tidigare beskrivit så kommer det bli ett snåljobb att piffa upp denna bilen, därför ska jag lackera den själv
Två sprayburkar färg och två burkar klarlack!
..jag vet, nu tänker ni "vilken idiot!".. men roligt att prova, kommer vara seriös iaf.. eller så gör jag så att jag beställer några deciliter färg och kör med färgspruta (har en helt ny oanvänd liggandes).
En grej till, som ni ser på bilden så ingår inget emblem eller grill, och eftersom det ska vara "sparsamt" så kommer jag tillverka grillinsatser (4st) själv, men emblemet kommer jag köpa något beg.
Fick orderekännande på mailen
[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... ring18.jpg[/bilder]
Den levereras grundad å klar för lackering, priset inom USA var 135 dollar med frakt och skatt, dvs. 950:- svenska kronor.
För att sedan få hem den ifrån USA så la jag beställningen via ShopUSA.com, så ordnar dom frakt, tull och moms, allt det blev 700:- inkl. försäkring. Nackdelen är väl att det blir båtfrakt, ca 1 månad
Totalpriset blev alltså 1 650:- kr levererat till min dörr av Schenker. Ett grymt bra pris med andra ord!!
Som jag tidigare beskrivit så kommer det bli ett snåljobb att piffa upp denna bilen, därför ska jag lackera den själv
En grej till, som ni ser på bilden så ingår inget emblem eller grill, och eftersom det ska vara "sparsamt" så kommer jag tillverka grillinsatser (4st) själv, men emblemet kommer jag köpa något beg.
Fick orderekännande på mailen
Tack för att du använder ShopUSA. Enligt informationen du angett är FOB kostnaden för din(a) produkter USD 135.29.
Detta har du redan betalat till säljaren i USA.
Det totala priset till ShopUSA blir USD 104.77 och be...
Bilen kommer i princip att se ut såhär med den nya fronten (enligt mig mycket snyggare än Sebring-front):
[bilder]http://static.automanager.com/c/023071/ ... 88_640.jpg[/bilder]
Som ni ser så är det årsmodell 04-06 av Dodge Stratus, lite mer modernt och "badass". Nu blir jag unik i Sverige med denna "hybriden" mellan Chrysler och Dodge, finns inga fler Sedan av Stratus 01 o framåt
..nästa steg är fälgar, men först en sak i taget =)
[bilder]http://static.automanager.com/c/023071/ ... 88_640.jpg[/bilder]
Som ni ser så är det årsmodell 04-06 av Dodge Stratus, lite mer modernt och "badass". Nu blir jag unik i Sverige med denna "hybriden" mellan Chrysler och Dodge, finns inga fler Sedan av Stratus 01 o framåt
..nästa steg är fälgar, men först en sak i taget =)
Blir klart mycket snyggare som du säger. Slår sebringens front med längder.
Det var ju ett riktigt bra pris med försäkring också:-D.
Då kan man vänta den stunden det tar för båten att korsa sjön, men väntan blir väldigt lång med.
Voyager -04 3.3l V6
Det var ju ett riktigt bra pris med försäkring också:-D.
Då kan man vänta den stunden det tar för båten att korsa sjön, men väntan blir väldigt lång med.
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Skitbra pris! 
Och som Arvid78 skriver, så är det ju helt klart väntan med den fronten och priset.
Kommer bli skitsnyggt!
Och som Arvid78 skriver, så är det ju helt klart väntan med den fronten och priset.
Kommer bli skitsnyggt!
Tack till:
Men jag vill inte vänta!
hehe
Har redan allt färdigt för lackering, en dammfri lokal osv.
Tackar, jo det tror jag med, ett klar lyft för utseendet.
Tackar, jo det tror jag med, ett klar lyft för utseendet.
Snygg front! har en polare som skickar containers 2ggr/månad som kanske kunnat frakta åt dig ist. lite "kortare" frakt intervall men båt tiden är den samma.
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein