Hej
Har ett problem med mina torkare.
Bilen är en Dodge Grand Caravan från 2004.
De går nämligen inte att stänga av helt. Utan de kan helt plötsligt få för sig att gå igång enstaka gånger med ojämna mellanrum.
Detta är konstant och det går aldrig mer än 1 minut mellan torkningarna.
Slår man ingång torkarna så funkar de som vanligt, både på intervall och konstant torkning.
Någon som har något tips på lösning.
Vindrutetorkarna går av sig själv Grand Caravan -04
Vindrutetorkarna går av sig själv Grand Caravan -04
Senast redigerad av Avenger den tis 13 nov 2012, 18:08, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Annons
Re: Vindrutetorkarna går av sig själv Grand Caravan -04
Hej,
Prova lossa IOD-säkringen i 30 sek.
Om inte det fungerar så provar du att vrida spaken till vindrutetorkarna 5 gånger inom 5 sek (mellan OFF och MAX).
Byt ut säkringen samt reläet till torkarmotorn (går att skifta med andra relän, sitter i motorrummet).
..om inte det heller fungerar så är spaken trasig eller jordningen dålig till "OFF/Park-läget" =(
Mvh
Prova lossa IOD-säkringen i 30 sek.
Om inte det fungerar så provar du att vrida spaken till vindrutetorkarna 5 gånger inom 5 sek (mellan OFF och MAX).
Byt ut säkringen samt reläet till torkarmotorn (går att skifta med andra relän, sitter i motorrummet).
..om inte det heller fungerar så är spaken trasig eller jordningen dålig till "OFF/Park-läget" =(
Mvh
Tack så mycket.
dxet hjälpte att vrida på och av en herrans massa gånger under väldigt kort tid.
Problemet har kommit tillbaka en gångt, men avhjälptes väldigt enkelt med samma lösning igen.
dxet hjälpte att vrida på och av en herrans massa gånger under väldigt kort tid.
Problemet har kommit tillbaka en gångt, men avhjälptes väldigt enkelt med samma lösning igen.
Aha, men om det kom tillbaks så är det ett fel i spaken 
Inte så jättedyr att köpa beg. eller ny, men oavsett tråkigt =(
Bästa är att köpa beg. ifrån Sverige eftersom ebay.com säljer amerikanska modellen, på rak arm tror jag inte det är samma, men ska kolla upp i manualen för säkerhets skull.
Inte så jättedyr att köpa beg. eller ny, men oavsett tråkigt =(
Bästa är att köpa beg. ifrån Sverige eftersom ebay.com säljer amerikanska modellen, på rak arm tror jag inte det är samma, men ska kolla upp i manualen för säkerhets skull.
Oops, skrev ju fel, bästa är att köpa ifrån ebay eftersom du har en Caravan, ursäkta
=)
En helt ny spak till din årsmodell kostar ca 600:- med frakten från USA:
http://www.ebay.com/itm/Airtex-Combo-Di ... 8e&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Airtex-Combo-Di ... 8e&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Okej.
Även fast jag har inga problem nu. Det blev bara ett återfall men sedan efter samma lösning har jag inte haft problemet igen.
Men kommer det igen så vet jag att det är spaken som är knas.
Även fast jag har inga problem nu. Det blev bara ett återfall men sedan efter samma lösning har jag inte haft problemet igen.
Men kommer det igen så vet jag att det är spaken som är knas.
Ja precis, fungerar det nu så behöver man inte byta något, kan bli onödigt med pengar =)