Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Vision-tråden

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
ankan
Minivan

Re: Chrysler Vision-tråden

Tänkte det mest som ett test för att se om det är ett sånt fel så att det inte är mekaniskt
Locket? Kan väll koppla ström där reläet normalt sitter

Ska kolla kablar. Tack
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Man kan plocka bort höljet på reläet och tvinga igång det, men jag hade nog inte gjort det :oops:

Konstigt att det enbart är ASD-reläet som inte går igång, hade det varit någon utav givarna så står det i manualen att både ASD och bränslepumpsreläet vägrar starta. Kan det vara så dumt att något är galet med PCM:en? :roll:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
ankan
Minivan

jag vet inte om bränsle pumpen går när man kör startmotorn bara att den går när man vrider på tändningen
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Aha.. hmm, då skulle det ju kunna vara något fel på antingen kam- eller vevaxelgivaren, tyvärr har jag inga instruktioner för hur man felsöker dessa med multimeter specifikt på denna bilen, ska kolla i servicemanualen en gång till.

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Idag får jag tillbaka chryslern men utan fungerande värme. Mekanikern i Malmö kunde kolla på den men han behöver en sak som jag hoppas ni härinne kan ordna fram.

Jag behöver sprängsskiss på värmepaketet i Chrysler vision 96-97 årsmodeller.
Där man ser innandömet i paketet, spjäll och dylikt.

Kan ni ordna det?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Härligt! :) Då kan du cruisa amerikanskt igen :D ..fast det gör du redan i Chevan också? ;)

Här kan du ladda ned 8 sidor sprängskiss och skriva ut till mekanikern (inkluderar även AC:n vid instrumentet):

http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... gskiss.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Härligt! :) Då kan du cruisa amerikanskt igen :D ..fast det gör du redan i Chevan också? ;)

Här kan du ladda ned 8 sidor sprängskiss och skriva ut till mekanikern (inkluderar även AC:n vid instrumentet):

http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... gskiss.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmm...den pdf´en avslöjar inte riktigt hur det ser ut innanför. Mekanikern i malmö hade tänkt att såga loss en bit där spjället sitter och lagar spjället på plats och sedan limma ihop paketet igen, istället för att riva ur hela värmepaketet som hade kotstat 11.000kr

Men han måste se hur det ser ut på insidan. Finns det ingen bättre sprängskiss?

Han har gjort liknande arbete på en Jeep med lyckat resultat.
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Nu har jag fått tillbaka bilen. Höger grenrör läcker nånstans, spolarvätskelampan lyser trots full behållare och motorn dör när man saktar ner, för tomgången ligger väldigt lågt.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Tror tyvärr inte det finns bätte sprängskisser eller bilder =/

Vad har verkstaden fixat på bilen? Hur kan dom lämna ut den om den stannar? :oops:

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Tror tyvärr inte det finns bätte sprängskisser eller bilder =/

Vad har verkstaden fixat på bilen? Hur kan dom lämna ut den om den stannar? :oops:
Ok, synd.

De har fixat:

* Bytt båda topp-packningar + provtryckt toppar + planslipning
* Bytt vattenpump, kamrem, spännhjul, olja, filter, tändstift
* Bytt stabilisatorstagen + styrlederna + gjort hjulinställning

Sen inget mer.

Motorn har låg tomgång nu och stannar lätt vid inbromsning. Batteriet är slut och måste bytas. Bromsskivorna fram är slut och måste bytas och P-broms bak är slut.

Höger grenrör läcker nånstans och spolarvätskelampan lyser trots full behållare. Gjorde den ej tidigare.
Jag måste dessutom på nåt vis få fram info så att malmöverkstaden kan laga värmepaketet.

Har läst lite om vad felet är och tydligen så är felet samma på ALLA!! Chrysler som bara blåser kallt, (helt ofattbart att Chrysler ej gjort nåt åt det) och det är att spjällets anslutning till spjällmotorns axel vittrar sönder och spricker. Spjällmotorn är mycket stark och vrider lätt sönder splinesen på spjället, som för övrigt verkar vara gjort av plast(!).

Här är en bild:
Bild

Så det är det som ska lagas för att jag ska få värme igen.
Sen till sommaren blir det nya däck och Cragar-fälgar samt dubbelt blås.
Användarens profilbild
ankan
Minivan

vattenpump, ett lager, en topp + kamrem var skrot, trevligt
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ankan: .. :shock: :oops: Fasiken vad synd, lider med dig :( ..blir antagligen ingen reparation?

Eagle_Vision: Hur mycket gick det "kalaset" på om man får vara nyfiken? :oops:

Aha, jag förstod inte riktigt vad du menade med värmepaketet. Det stämmer att dom spjällen ofta brukar ge med sig, synd att sådana komponenter i bilen tillverkas av sådant skört material, man måste ju som tillverkare tänka till på vissa punkter. Det finns flertallet liknande saker på de modernare bilarna där "plast" är boven.

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

ankan skrev:vattenpump, ett lager, en topp + kamrem var skrot, trevligt
Hur har det gått till? Motorn i Vision är ju "non-interferemce"? Eller du har 3.3l?
Användarens profilbild
ankan
Minivan

3.5l
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Märkligt? Det ska ju inte kunna hända?
Skriv svar