Kamrem eller kamkedja på 3.3 liters motorn
Re: Kamrem eller kamkedja på 3.3 liters motorn
Mer som kan gå sönder på AWD =) ..tycker inte det är något viktigt på en sådan här bil, då köper man istället Jeep, Chevrolet eller Ford 
Annons
Hej. Jo det finns ju mer saker. Men hur håller lådornapå dom eller är det samma som i dom vanliga? Vad är det mer som brukar krångla. Ursäkta alla kanske dumma frågor,men försöker bilda mig en bra kunskap om bilarna.
Mvh Micke
Mvh Micke
Ungefär samma låda som på FWD med anpassad även för AWD.
Tråkiga är att AWD endast kan ge 10-15% effekt på bakhjulen, och det sker inte alltid =(
Tråkiga är att AWD endast kan ge 10-15% effekt på bakhjulen, och det sker inte alltid =(
Vad är det mer som går sönder på AWD modellerna eller är hållbarheten jämnförbar med 2wd?
Finns ju många fina AWD med på blocket och bränsle törsten är väl bara marginellt högre eller?
Finns ju många fina AWD med på blocket och bränsle törsten är väl bara marginellt högre eller?
Generellt så är det inte mer problem på dem, men "skämtåsido", mer saker kan gå fel när det är mer saker inblandat i AWD =)
Hittar du en till bra pris och bra skick så ser jag inget direkt fel i AWD, jag hade dock inte kollat på AWD eftersom systemet knappt gör någon skillnad, lika fejk som på Golf

Hittar du en till bra pris och bra skick så ser jag inget direkt fel i AWD, jag hade dock inte kollat på AWD eftersom systemet knappt gör någon skillnad, lika fejk som på Golf