Nån som vet?
Jag har en Chrysler stratus-99 som jag ska skrota. Kan jag ta stereon, cdväxlaren och AC:n från den och montera in i min Chrysler vision-96?
mvh Päivi
Stereo, AC Chrysler Stratus till Chrysler Vision?
Stereo, AC Chrysler Stratus till Chrysler Vision?
Senast redigerad av Avenger den tor 29 nov 2012, 12:20, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Annons
Re: Stereo, AC Chrysler Stratus till Chrysler Vision?
Hej!
Du kan inte lägga över AC:n, det är två helt olika bilar.
Stereon och CD-växlaren bör gå att installera, viss modifikation kan behövas, men skulle tro att det går att göra väldigt smidigt (har själv skruvat isär hela den anläggningen på min Stratus som jag har skrotat).
Du kan inte lägga över AC:n, det är två helt olika bilar.
Stereon och CD-växlaren bör gå att installera, viss modifikation kan behövas, men skulle tro att det går att göra väldigt smidigt (har själv skruvat isär hela den anläggningen på min Stratus som jag har skrotat).
Okey, då vet jag om AC:den.
Men nu har jag ett litet problem. Då min Stratus har stått i 2 år så får jag inte igång stereon.
Läste ett tidigare inlägg att man kunde ha igång bilen i 2 timmar och sedan försöka få igång stereon. Detta funkar inte! Jag får inte upp CODE i displayen
Vad gör jag???
Men nu har jag ett litet problem. Då min Stratus har stått i 2 år så får jag inte igång stereon.
Läste ett tidigare inlägg att man kunde ha igång bilen i 2 timmar och sedan försöka få igång stereon. Detta funkar inte! Jag får inte upp CODE i displayen
Hej igen,
Stereon måste stå igång konstant (utan avbrott) i 2 timmar, har den gjort det?
Annars kan det vara så tråkigt att den blivit permanent blockerad, har hänt enligt vår leverantör av radiokoder.
Stereon måste stå igång konstant (utan avbrott) i 2 timmar, har den gjort det?
Annars kan det vara så tråkigt att den blivit permanent blockerad, har hänt enligt vår leverantör av radiokoder.
Japp, den stod på för den lyste.
Det går alltså inte att låsa upp den?
Men kan jag bara ta cdväxlaren och koppla in den i Visionens stereo eller är den låst till Stratusens stereo?
Det går alltså inte att låsa upp den?
Men kan jag bara ta cdväxlaren och koppla in den i Visionens stereo eller är den låst till Stratusens stereo?
Om kontakten stämmer med stereon på Visionen så fungerar det (jag vet dock inte vilken stereo du har i din Vision, men de flesta är samma).
Ska kolla med en stereoreparatör vad han säger, han är nog den mest kunniga på Chrysler-stereos som jag vet om.
Ska kolla med en stereoreparatör vad han säger, han är nog den mest kunniga på Chrysler-stereos som jag vet om.
Stereorna ser exakt lika ut till utseendet i båda bilarna.
Okey, hör med han om han tror att det skulle kunna funka.
Okey, hör med han om han tror att det skulle kunna funka.
Hej igen,
Han svarade att stereon kan behöva stå på en längre stund, bästa är att vrida tändningen till ACC-läge (endast köra stereon så att batteriet inte tar slut). Låt den stå på orörd i flera timmar och se om det kommer upp en inmatning av kod.
Mvh
Han svarade att stereon kan behöva stå på en längre stund, bästa är att vrida tändningen till ACC-läge (endast köra stereon så att batteriet inte tar slut). Låt den stå på orörd i flera timmar och se om det kommer upp en inmatning av kod.
Mvh
Har stöldskyddet slagit till så kan den behöva stå i AC läget i minst 4 timmar ibland vissa räcker med 2timmar. Slår du till radion och det står Wait så är den låst och efter Wait så står det 2h eller 4h och det är det antalet timmar som behövs. Får du inte igång det så kan jag tänka mig köpa CD-växlaren.