Med vänlig hälsning
Janne
I princip går den en bit innan den lägger av, ibland startar den direkt och ibland vill den inte alls och då står den still ca 15 min. Det händer även att den startar direkt men stannar sedan igen, i fredags stannade den 4 gånger på en kort sträcka. Efter att den stått still här hemma ville den inte starta men kom efter ett tag. Om det är tanken hur då tömma den, finns det en plugg eller liknande i tanken?carawelle skrev:Går den lika länge varje gång den lägger av..
Tex från kallstart till första misständning och sedan stopp,hur många minuter?
Går det starta efter 15-20min?
Låter nästan som vevaxel/Tändläges sensor skulle vara sprucken och lägger av då den blir varm.
Ifall det är vevaxel/tändläges sensorn som är fel passar då en sådan från en Jeep v8? Har en vän som har en sådan bil.Jan Larsen skrev:I princip går den en bit innan den lägger av, ibland startar den direkt och ibland vill den inte alls och då står den still ca 15 min. Det händer även att den startar direkt men stannar sedan igen, i fredags stannade den 4 gånger på en kort sträcka. Efter att den stått still här hemma ville den inte starta men kom efter ett tag. Om det är tanken hur då tömma den, finns det en plugg eller liknande i tanken?carawelle skrev:Går den lika länge varje gång den lägger av..
Låter nästan som vevaxel/Tändläges sensor skulle vara sprucken och lägger av då den blir varm.
Tacksam för svar från Er.
MVH
Janne
Kan vara lägesgivare men även lite annat...Jan Larsen skrev:Ifall det är vevaxel/tändläges sensorn som är fel passar då en sådan från en Jeep v8? Har en vän som har en sådan bil.Jan Larsen skrev:I princip går den en bit innan den lägger av, ibland startar den direkt och ibland vill den inte alls och då står den still ca 15 min. Det händer även att den startar direkt men stannar sedan igen, i fredags stannade den 4 gånger på en kort sträcka. Efter att den stått still här hemma ville den inte starta men kom efter ett tag. Om det är tanken hur då tömma den, finns det en plugg eller liknande i tanken?carawelle skrev:Går den lika länge varje gång den lägger av..
Tacksam för svar från Er.
MVH
Janne
MVH
Janne