Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Fotsteg till Grand Voyager -02

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
voltzor
Minivan

Fotsteg till Grand Voyager -02

Är det nån som vet nån bra sida där man kan beställa fotsteg till en Grand Voyager 02 ?
Senast redigerad av Avenger den ons 05 dec 2012, 23:16, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Fotsteg till Grand Voyager -02

Nya rostfria fotsteg från UK, pris inkl. frakt: 3 100:- (ingen moms eller tull tillkommer inom EU):

http://viewitem.eim.ebay.se/CHRYSLER-VO ... 62082/item" onclick="window.open(this.href);return false;

[bilder]http://www.direct4x4.co.uk/images/Produ ... 108_5_.jpg[/bilder]

Lite dyrt dock, tycker man borde kunna hitta billigare, men men =(

Jag har tidigare kikat efter fotsteg och det är väldigt svårt att hitta till Voyager känns det som, en del bilskrotar kanske har också, kolla med Osbyskroten.

Kolla även ebay i Tyskland, där borde det finnas till billigare pris (ska göra en sökning jag också..)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Fotsteg till Grand Voyager -02

De jag har, mina glänser inte lika mycket

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck

Hade fotsteg på min -98 vilket var snyggt men mycket opraktiskt. Ställde till bekymmer varje gång man skulle under med en domkraft då bilen också var ganska låg. Annars var fotstegen av en rejäl och kraftig konstruktion.

På -05:an skulle det behövas fotsteg, eller någon form av "kjol" av det skälet att det dragits ett grovt fult avgasrör under hela bilen som är fullt synligt från sidan. Har blåst på mattsvart färg och det "försvinner" då ett tag, sedan är det smutsigt igen. Så min fråga är väl egentligen hur man döljer detta fula rör?

Noterar också i jämförelse mellan de båda att skillnaderna på de båda årsmodellerna är större i det mesta, än man kan tro.
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Mina sitter inte alls så stadigt. Håller för barnen, trampar jag på dom så flexar dom. Så de är mer för syns skull än funktion tyvärr.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Har det börjat rosta undertill vid fästena? =( Då brukar det bli så, för övrigt ska dom sitta ganska rejält.

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Rost vet jag faktiskt inte. Men själva fästena är de som svajar till. Eller ja stål biten mellan bil och insteg

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Aha, kanske bara att skruva åt bultarna isf? :) Tittade precis på en monteringsanvisning och det kan vara orsaken om jag uppfattade det rätt.

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Får kolla på det. Tänkte inte på det

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

=)

Kommer ihåg fotstegen/sidestep på gamla 80-tals Vanar, dom brukade man inte kunna stiga på om bilarna inte var nya, hehe.

Bild
Skriv svar