Hej igen
Fyrhjulsdriftsproblemet har löst sig. Dags att ta itu med nästa problem. Chevan drar alltså runt 3.5-4 liter milen. Har inte upptäckt läckage någonstans, det luktar inte bensin och den går klockrent. EGRen är urkopplad då den inte fungerar som den ska och jag har ett litet avgasläckage vid högra grenröret. Kan något av dessa påverka så pass mycket? Har svårt att tro det men vad vet jag. För övrigt håller den en tomgång på just över 1000 ända fram tills den är uppe i temp vilket tar en längre stund.
Hoppas ni vet något om detta.
MVH
Blazer -97 drar MYCKET soppa
- S-10Blazer
- Station Wagon
Annons
Re: Blazer -97 drar MYCKET soppa
Avgasläckaget kan påverka eftersom den då inte kan reglera lambda korrekt. Pluggad EGR bör inte påverka. Kolla om den sätter felkoder och om värdena från sensorerna ligger inom rätt områden.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Fyfasiken, det var ingen rolig förbrukning
Har du 4,3 V6 antar jag?
Lyser någon motorlampa? Check Engine? Fungerar lampan överhuvudtaget när man vrider igång tändningen?
Har du 4,3 V6 antar jag?
Lyser någon motorlampa? Check Engine? Fungerar lampan överhuvudtaget när man vrider igång tändningen?
- S-10Blazer
- Station Wagon
Ja det är en 4.3a. Motorlampan lyser bara när EGRen är urpluggad. Jag får ta och be någon mekaniker söka felkoder i så fall