Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor
Re: Sv: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor
Vad hände? Snödriva?
Voyager -04 3.3l V6
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor
Aa det måste ha varit det, spolarmunstycket har lossat på högersidan på fronten också (det som är till strålkastarspolningen)
,,och repig som satan. Lite trist, hade lämnat in det för "spot-repair" om jag skulle behålla fronten, men nu får jag ju den nya snart.
Tvättade bilen häromdagen, blev riktigt fin i lacken
Skönt att få bort saltet (en stund iaf).
Tvättade bilen häromdagen, blev riktigt fin i lacken
Det är fort gjort. Häromdagen kom en man hit, med regplåten till Chryslern. Frugan hade kört in i en driva och tryck till plasthållaren så skylten lossnade. Så nu är det ny plasthållaren till skylten som också måste beställas
Voyager -04 3.3l V6
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Oh fasiken
, det måste varit oväntat att en man dyker upp med en regskylt? 
En skylt kostar 80:- med frakt ifrån Transportstyrelsen, går att beställa via Internet =) ..inte så jättedyrt, men en tråkig utgift =/
En skylt kostar 80:- med frakt ifrån Transportstyrelsen, går att beställa via Internet =) ..inte så jättedyrt, men en tråkig utgift =/
Ja jag blev riktigt paff. Hej är den här din. Öhh vad e det för nåt tänkte min hjärna först sen funka den igen:-), första gången jag tappat en skylt och den kom hem samma dag:-). Bra odds
Funderar på att beställa nya fina skyltar till våren. Med en fin kromlist runtom.
Har en bak men den är inte så vacker längre, har nog suttit på ett bra tag
Voyager -04 3.3l V6
Funderar på att beställa nya fina skyltar till våren. Med en fin kromlist runtom.
Har en bak men den är inte så vacker längre, har nog suttit på ett bra tag
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Den goda samariten!
Inte ofta man ser sådant nuförtiden =)
Jag hade också behövt nya skyltar till Chryslern, dom är riktigt "förbrukade" av väder och vind (plastskyltar). Hade varit fint med en ny både bak- och fram, men får räcka med fram när nya fronten kommer.
Jag hade också behövt nya skyltar till Chryslern, dom är riktigt "förbrukade" av väder och vind (plastskyltar). Hade varit fint med en ny både bak- och fram, men får räcka med fram när nya fronten kommer.
Det är iaf första gången jag hör nån har lyckats med detta. 
Kul att skylten kom hem igen.
Jag har däremot sett avtryck av nummerplåtar efter olyckor.
Även min syrra har en gång lyckats stansa in sitt reg.nummer bak på en Alfa Romeo.
Gmc:n ska få sig ett par nya skyltar till våren.
De gamla i plast (2000 talets) är inte så snygga.
Kul att skylten kom hem igen.
Jag har däremot sett avtryck av nummerplåtar efter olyckor.
Även min syrra har en gång lyckats stansa in sitt reg.nummer bak på en Alfa Romeo.
Gmc:n ska få sig ett par nya skyltar till våren.
De gamla i plast (2000 talets) är inte så snygga.
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Ja jag blev positivt överraskad.
Han hade ringt till polisen för att få reda på var han kunde lämna den:-)
Voyager -04 3.3l V6
Han hade ringt till polisen för att få reda på var han kunde lämna den:-)
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
--------------------
Nu har bilen börjat dumma sig IGEN, nu lägger den tomgången på 1500 och stiger i varv när jag frikopplar, hemskt irriterande!
Hittade ett plaströr som går mellan insug och ventilkåpa, anslutningarna där verkade dra tjuvluft eftersom det krävdes inget styrka alls att dra bort dom, så jag tror jag ersätter plaströrer och kopplingarna med en gummislang istället, Biltema kanske ha med innerdiameter på 9-10 mm =) ..går ju knappt köra åbäket när det varvar så mycket och driver bilen framåt, hackar sig direkt om man småkör i 40 km/h på 4:e växeln.
Kanske dags å ta ett varv runt motorn med startgasen? 
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Hittade en bränsleslang på Biltema, 1 meter med 10 mm innerdiameter. Med slangklämmor borde det fungera, för nu sitter det alldeles för löst =/
Går egentligen bara 3 slangar/rör till insuger efter spjällhuset, så det måste vara den slangen, dom andra sitter fast med klämmor och se fräscha ut, men får spraya lite gas och se om det ändras
Måste bege mig mot affären innan dom stänger vid 19 =)
Jag får inte ordning på detta, bilen vill varva ned väldigt sakta, ganska irriterande när man frikopplar
..och idag ville den misstända på tomgång / låga varv, hela tiden, även vid körning, grymt jobbigt! Den stängdes även av på parkeringsplatsen.
Blir att byta tändningskablar samt ett till plaströr som KAN vara orsaken till tjuvluft (missade det plaströret sist, det är av lite mindre diameter).
..och idag ville den misstända på tomgång / låga varv, hela tiden, även vid körning, grymt jobbigt! Den stängdes även av på parkeringsplatsen.
Blir att byta tändningskablar samt ett till plaströr som KAN vara orsaken till tjuvluft (missade det plaströret sist, det är av lite mindre diameter).
Fasen vad tråkigt. Hoppas på att tändkablar kan lösa lite om inte allt.
Dålig jord någonstans?
Voyager -04 3.3l V6
Dålig jord någonstans?
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Aa det är ganska irriterande, jag gillar att koppla och växla när motorvarven sjunker under varvtalet som blir vid växling,.. men jag ska serva bilen på tors/fre så hoppas det går bättre då =) ..fast slangen kan jag ju byta ut idag/imorgon, jobbiga var att den slingrar sig långt ner i motorrummet, så får skruva dän massa saker 
Snart kommer paketet från US!! Inte många dagar kvar nu, yippie!
Snart kommer paketet från US!! Inte många dagar kvar nu, yippie!
Lite bilder är ju alltid roligt, varit dåligt med det, så här kommer diverse =)
Här är "storebror och lillebror" =)
[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... ring19.jpg[/bilder]
Demolition Car!
[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... ring20.jpg[/bilder]
..sedan sprängde jag höger högtalare i Sebringen häromdagen, så det har jag fixat nya till hela bilen, ifall ifall det går åt mera
..det är ju så jäkla gött ljud i Infinitysystemet, så man vrider lätt upp till 35 på volymen.
[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... ring21.jpg[/bilder]
Här är "storebror och lillebror" =)
[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... ring19.jpg[/bilder]
Demolition Car!
[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... ring20.jpg[/bilder]
..sedan sprängde jag höger högtalare i Sebringen häromdagen, så det har jag fixat nya till hela bilen, ifall ifall det går åt mera
[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... ring21.jpg[/bilder]