tog mig upp till åteln i dag i över 4 dm snö på skogsväg, så vore roligt att få den att fungera igen
Problem med lambdasond Cheva Blazer S10 4.3 -94
- skogsbilen
- Van
Re: Problem med lambdasond Cheva Blazer S10 4.3 -94
Jag tackar för det, det börjar kännas att bilskroten är en räddning
Men... den tar sig fram rätt så bra,
tog mig upp till åteln i dag i över 4 dm snö på skogsväg, så vore roligt att få den att fungera igen
Annons
Här sitter de två knacksensorerna (hittade ingen egen bild så jag lånade ifrån Google):
[bilder]http://ww2.justanswer.com/uploads/KALAM ... cation.jpg[/bilder]
Hoppas verkligen du får ordning på bilen, inte ska det behöva gå så långt som skroten
Ja, nu i djup snö så behövs det rediga 4x4 som dessa
[bilder]http://ww2.justanswer.com/uploads/KALAM ... cation.jpg[/bilder]
Hoppas verkligen du får ordning på bilen, inte ska det behöva gå så långt som skroten
Ja, nu i djup snö så behövs det rediga 4x4 som dessa
- skogsbilen
- Van
OK!
Tackar så mycket, blir att rulla in den i garaget till helgen och leta vidare.
Återkommer vad som händer.
Tackar så mycket, blir att rulla in den i garaget till helgen och leta vidare.
Återkommer vad som händer.
- skogsbilen
- Van
Var under huven och tittade.Hittade dom två knacksensorerna
Den ena till vänster verkar vara lätt att få bort, däremot den andra bakom fördelaren
Får nog riva en hel men nu är dom funna.
Tusen tack för hjälpen, har sökt på hela internet men inte hittat denna ritning.
Blir att ta tag i det i helgen.
Går det att kontrollmäta en knacksensor ???
Den ena till vänster verkar vara lätt att få bort, däremot den andra bakom fördelaren
Får nog riva en hel men nu är dom funna.
Tusen tack för hjälpen, har sökt på hela internet men inte hittat denna ritning.
Blir att ta tag i det i helgen.
Går det att kontrollmäta en knacksensor ???
Koppla en voltmätare och se om den ger utslag vid vibration/oljud? 
EDIT: Hittade en video på youtube som kanske är intressant:
[youtube][/youtube]
EDIT: Hittade en video på youtube som kanske är intressant:
[youtube][/youtube]
- skogsbilen
- Van
Tackar och bockar än en gång.
Utan detta forum så vore min bil på skroten nu.
Återkommer med resultat senare.
Utan detta forum så vore min bil på skroten nu.
Återkommer med resultat senare.
- skogsbilen
- Van
Var ute under huven och försökte ta bort knacksensorerna.
Den vid sidan var inga problem, tog bort däcket sen satt den där, verkade fungera och gav stora utslag när man knackade på den.
Nr 2..... Sitter bakom fördelaren INTE lätt att få bort
Efter ca 1 tim så kunde jag mäta och jag fick knappt fick utslag på den så det blir att beställa en ny.
Blir att byta båda kostar ca 350 kr om man köper på ebay, kostar 600 kr st i Sverige
Den vid sidan var inga problem, tog bort däcket sen satt den där, verkade fungera och gav stora utslag när man knackade på den.
Nr 2..... Sitter bakom fördelaren INTE lätt att få bort
Efter ca 1 tim så kunde jag mäta och jag fick knappt fick utslag på den så det blir att beställa en ny.
Blir att byta båda kostar ca 350 kr om man köper på ebay, kostar 600 kr st i Sverige
Jo jag vet, grymt dåligt med utrymme där bakom (har själv haft en 4.3 Vortec) 
Mitt i allt; lite positivt att du verkar ha fått ordning på felsökningen och vet vilken sensor det är, så kan bilen komma igång igen!
Då sparar du en slant att beställa via ebay =) ..fast behöver du delarna snarast så är ju Hansen Racing enda valet, om du behöver få igång bilen vill säga..
Mitt i allt; lite positivt att du verkar ha fått ordning på felsökningen och vet vilken sensor det är, så kan bilen komma igång igen!
Då sparar du en slant att beställa via ebay =) ..fast behöver du delarna snarast så är ju Hansen Racing enda valet, om du behöver få igång bilen vill säga..
- skogsbilen
- Van
Har bilen till att köra upp mat till vildsvin, men jag får två st sensorer från ebay med frakt för halva priset vad en kostar från hansen
Så jag får väl bära upp maten i 2 veckor, men det ät det värt, dom pengarna kan jag tanka för

Så jag får väl bära upp maten i 2 veckor, men det ät det värt, dom pengarna kan jag tanka för
Används som en redig arbetsbil med andra ord!?
Ja, sparar man halva summan så är det ett ganska enkelt val om man inte är i behov utav bilen just nu.
Re: Sv: Problem med lambdasond Cheva Blazer S10 4.3 -94
Ja jäklar vilken prisskillnad det är ibland
Voyager -04 3.3l V6
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
- skogsbilen
- Van
Beställde lambdasond från ebay 284 kr med frakt, hemma på 10 dagar, Hansen ville ha 660 kr
Mekonomen ca 1200 kr
Så nog finns det pengar att spara, om man kan vänta ca 2 veckor.
Mekonomen ca 1200 kr
Så nog finns det pengar att spara, om man kan vänta ca 2 veckor.
Precis!
Brukar själv beställa allting därifrån, även större delar, annars blir man ju ruinerad av de svenska reservdelskedjorna =)
Ibland tog det faktiskt bara 4 dagar för leverans, men det kommer väl aldrig mer hända
..och då valde jag inte ens express.
Ibland tog det faktiskt bara 4 dagar för leverans, men det kommer väl aldrig mer hända
- skogsbilen
- Van
Var ute och skulle beställa en knacksensor, dom flesta ser likadana ut som min men enligt säljarens beskrivning är det ingen som passar 94ans s10
så man får väl betala och se glad ut och köpa av Hansen eller höra med Osbyskroten.
så man får väl betala och se glad ut och köpa av Hansen eller höra med Osbyskroten.
Hittade en för 430:- INKL. frakt ifrån ebay:
http://www.ebay.com/itm/Standard-Motor- ... b2&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Hansen Racing artikel-nr STMKS39 = Standard Motor Products KS39.