Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Reservdelar till CGV generellt billiga?

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Jim
Van

Reservdelar till CGV generellt billiga?

Frugan trampade av hand(fot)bromsvajern i bussen häromdagen. det var den främre vajern som gick av i fästet under bilen.
Via Meca tog jag hem en universalvajer från Hansen Racing som de påstod skulle passa, kostade 240:- Visade sig vara helt fel....
Lämnade tillbaka den och åkte till ÅF För Chrysler och förberedde mig på värsta utlägget för orginal.
Till min förvåning kostade den BARA 159:- komplett med vajer, hölje, fästen samt gummigenomföring...

-Är reservdelar till CGV generellt billiga??
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Reservdelar till CGV generellt billiga?

Billiga kan man inte säga men vissa saker är inte dyra och ibland lönar det sig att köpa hos Chrysler.
Delarna är väl egentligen inte billigare eller dyrare än andra bilmodeller.
Men på eBay kan man komma undan riktigt bra.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Reservdelar till CGV generellt billiga?

Det var ett bra pris på vajern, tror inte man kan komma undan billigare :)

Jag tycker inte Chrysler/Fiat Sverige är billiga alls, men en del saker kan vara prissatt lågt. Själv handlar jag nästan allt ifrån ebay, stort som smått i reservdelsväg. Bildemonteringarna kan ibland också vara billiga, men jag bojkottar dock Osbyskroten då jag frågat om priser på en del saker, då har det varit dyrare än nypris ifrån ebay och ibland så illa som dubbla priset!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Osby har inte många stjärnor i min bok. Vet inte hur många gånger de gjort reklam för kompletta bilar men när man ringer vill/kan/orkar/hinner de inte utan svara bara att de inte har delen. När jag äntligen hittade nya bultar till spjällhuset, något jag letat efter ett tag, skulle de ha 250 spänn för 4 stycken. Hos Chryslerhandlaren här lokalt skulle de ha 90 för alla 4 och tog jag dem från usa kostade de 22 kronor inklusive frimärke...

Men för att svara på frågan - ja - det är många gånger jag också har blivit positivt överraskad av orginalhandlarens priser - men åter igen - lika många gånger helt chockad över hur de verkar prissätta saker jämfört med usa... Så snittet blir väl att Chrysler är precis så dyra som alla andra är. I snitt.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:shock: ..dyrt hos Osby!

Dom säger sig ligga på 50% av nypriset ..undra om dom sätter nypriserna själva :lol: Frågade på ett par lösa 16-tumsfälgar för ett tag sedan (utan däck och beg.), 5 tusen + frakt :o ..det sjuka är att jag sålde exakt likadana fälgar för ett par år sedan (beg. med nya däck) på blocket.se för 2 200:- kr :roll:

Jag har enbart handlat ifrån ebay de senaste åren, utan undantag, har sparat minst 70% på ALLTING :)

Bild
Användarens profilbild
WBC33
SUV

Japp, Osby e dyyyra :x

Har handlat därifrån en gång (hade lite för bråttom,)gör inte om det då jag senare hittade delen för hälften av vad jag betalat till Osby :evil:
I samma veva kollade jag lite andra delar, ringde dom och kollade vad de skulle ha och dom var betydligt dyrare än vad andra skrotar på bildelsbasen var.

Angående delar hos aukt återförsäljare så är det som Kameramannen skriver.
Man bör alltid kolla vad de tar för den delen man är ute efter. Ibland har dom riktigt humana priser och ibland rent hutlösa !!!
Bild
Dodge Caliber 1.8 SXT 2008
Chrysler GV 3.3 LE, 1996, 22000+ mil
Användarens profilbild
rogerkarlsson
Van

Ang handla e-bay, Är det ingen risk att bli blåst? såg att både lettland,polen,italien har billiga delar, vågar man beställa där ifån?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det går inte att bli blåst :) ..man handlar alltid med Ebays garantier och säkerhet, omöjligt att förlora pengar i vår tid av teknik och under :D

Inga problem alls att handla ifrån dem länderna, alla säljare jag har stött på har varit seriösa.

Bild
Användarens profilbild
Jim
Van

Älskar responsen man får på det här forumet, sakligt åxå.
De flesta verkar handla E-bay, så man får väl ställa in sig i ledet... visst kolla pris hos ÅF kanske ibland inte är helt fel med facit i hand..

-Tack för alla svar!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ebay.com/se = om det inte är superbråttom

Åf/Hansen/bildemontering = ENDAST akuta ärenden :lol: skämt åsido

Men visst, som det har pratats om, ibland kan man bli förvånad här i Sverige, så en bra idé att kolla upp samtliga butiker innan man slår till och handlar :) ..om det nu inte gäller något billigare ..

Bild
Skriv svar