Chevrolet tahoe 1998. Svår att starta vid varm motor.
Chevrolet tahoe 1998. Svår att starta vid varm motor.
Hejsan.
Tänkte kolla om någon här har koll på varför bilen min inte vill start när den är varm. Startar kanon när den är kall, men när den blivit varm, så dels varvar den mkt, och stänger jag av den, så måste den bli kall inann jag kan starta den igen.
Nytt insprutar system.
Rengjort spjällhus.
Bra tryck i soppa pumpen.
Nytt bränslepumpsrelä.
Det är en 5,7 liters 350 vortec motor.
Tror kanske det är ett relä, men vilket??
Tacksam för tips och råd.
Rick.
Tänkte kolla om någon här har koll på varför bilen min inte vill start när den är varm. Startar kanon när den är kall, men när den blivit varm, så dels varvar den mkt, och stänger jag av den, så måste den bli kall inann jag kan starta den igen.
Nytt insprutar system.
Rengjort spjällhus.
Bra tryck i soppa pumpen.
Nytt bränslepumpsrelä.
Det är en 5,7 liters 350 vortec motor.
Tror kanske det är ett relä, men vilket??
Tacksam för tips och råd.
Rick.
Senast redigerad av Avenger den tor 31 jan 2013, 15:07, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Annons
Re: Chevrolet tahoe 1998.
Fick en känsla av att spridarna kanske läcker och därmed svårt att starta (enklare om du gasar lite medans du vrider igång startmotorn?)..
Men du har bytt alla spridare eller?
Har du kollat så den får gnista? Går den bra när den väl startat samt går den bra om du t ex. tar en längre trip på motorväg, inga misständningar eller att den bara stannar? Om den stannat, tvärdör den eller sluddrar den sakta ned tills motorn stängs av?
Men du har bytt alla spridare eller?
Har du kollat så den får gnista? Går den bra när den väl startat samt går den bra om du t ex. tar en längre trip på motorväg, inga misständningar eller att den bara stannar? Om den stannat, tvärdör den eller sluddrar den sakta ned tills motorn stängs av?
Re: Chevrolet tahoe 1998. Svår att starta vid varm motor.
Hej.
Jag har byttat alla spridarna, köpte ett helt ac delco system från usa, och bilen går att starta om man trycker ner gasen, dock varvar den mer än den brukade på tomgång, när den väl är startad går den kanon, inga miständningar eller så, när den är varm och jag stängt av den, då är den svår att få igång, dock gå det nu om man håller gasen nere, rensade spjällhuset och då blev det lte bättre.
Rick.
Jag har byttat alla spridarna, köpte ett helt ac delco system från usa, och bilen går att starta om man trycker ner gasen, dock varvar den mer än den brukade på tomgång, när den väl är startad går den kanon, inga miständningar eller så, när den är varm och jag stängt av den, då är den svår att få igång, dock gå det nu om man håller gasen nere, rensade spjällhuset och då blev det lte bättre.
Rick.
Hmm, det enda jag kan tänka mig annars med de symtomen är bränsletrycksregulatorn som droppar bensin ner i motorn, är den också bytt? Något annat borde inte ge högre tomgång vid uppstart samt svårt att starta vid varm motor
Regulatorn sitter antingen på förar- eller passagerarsidan vid bränslerören och läcker i sådana fall genom en vacuumslang till insuget (tror jag?), låter mest logiskt om jag får gissa lite nu..
Regulatorn sitter antingen på förar- eller passagerarsidan vid bränslerören och läcker i sådana fall genom en vacuumslang till insuget (tror jag?), låter mest logiskt om jag får gissa lite nu..
Hej.
Låter ganska troligt, träffade en kille igår som sade ng liknande, han och kompisen hade liknade problem med bilen och fick då bytta den sedan blev det bra.
ska kolla upp det i helgen.
Rick.
Låter ganska troligt, träffade en kille igår som sade ng liknande, han och kompisen hade liknade problem med bilen och fick då bytta den sedan blev det bra.
ska kolla upp det i helgen.
Rick.
Hoppas det löser sig och att det är felet, relativt billigt att köpa en regulator ifrån ebay.com om man kan vänta 1-2 veckor (helg medräknat).
740:- för bränsletrycksregulatorn på Hansen Racing och 350:- på ebay.com (för samma reservdel) inkl. frakt.
Hej.
Har beställt en hos Hansen, (740:-) pallade inte vänta,
ska byta den i veckan som kommer.. hoppas den går bra sedan mycket bytt, mycket kollat, super rolig bil att köra... det som jag letat länge efter och inte fått rätt på annars är ac´n, allt fram till kondensatorn i bagaget bytt, men den sista grejen är svår att få tag på dp det tydl, finns flera olika modeller.
Rick.
Har beställt en hos Hansen, (740:-) pallade inte vänta,
Rick.
Ibland är det svårt att vänta, man vill gärna ha allt fungerande
Hehe, så sant... 
Hejsan.
Nästa del i denna följetong, mekanikern ringde och vart förtvivlad, bränsletrycksregulatorn passade inte, hur han än gjorde, och då slog det mig, den är ju till orginalsystemet och inte till det ac delco system som jag ersatt med, så då borde den forfarande vara ok, ca 1,5 år gammal. kan problemet ligga i någonting med luften till bilen, typ, luftmassemätaren, ng form av syresensor???
Rick.
Nästa del i denna följetong, mekanikern ringde och vart förtvivlad, bränsletrycksregulatorn passade inte, hur han än gjorde, och då slog det mig, den är ju till orginalsystemet och inte till det ac delco system som jag ersatt med, så då borde den forfarande vara ok, ca 1,5 år gammal. kan problemet ligga i någonting med luften till bilen, typ, luftmassemätaren, ng form av syresensor???
Rick.
Kan ju vara någon tempgivare som ger ECU ett felaktigt värde..
Hej.
Oki, var sitter de, hur många är de? tacksam för alla förslag, funderar lite på om det kan vara ng vacumslang..
Rick.
Oki, var sitter de, hur många är de? tacksam för alla förslag, funderar lite på om det kan vara ng vacumslang..
Rick.
Vacuum-läckor kan ge en sådan felbild, man testar enklast genom att spraya med startgas på slangar och packningar med motorn på tomgång.
Det låter konstigt att bränsletrycksregulatorn inte passar, AC-Delco är ju orginalreservdelar så det borde vara samma.
Det låter konstigt att bränsletrycksregulatorn inte passar, AC-Delco är ju orginalreservdelar så det borde vara samma.
Ang tempgivare, koppla in en OBD-II adapter och kör ett program som kan läsa av värden i realtid för att kolla att alla givare ger rimliga värden.