Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

USA-import. Lite råd, tack...

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
ajaxajax2000
Minivan

Re: USA-import. Lite råd, tack...

Tack. Faktiskt tycker jag GM:s originalgrill är den snyggaste. Bytte så småningom till en så'n. Och hjulen är kvar och ska på Tahoen när jag får en....

(Hur länkar jag till en bild så hela syns? Har försökt m både Img och BILDER, men no luck. Har mina foton oftast på Photobucket)
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: USA-import. Lite råd, tack...

Så ska sulorna se ut på en sån bil:-)

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

ajaxajax2000 skrev:Tack. Faktiskt tycker jag GM:s originalgrill är den snyggaste. Bytte så småningom till en så'n. Och hjulen är kvar och ska på Tahoen när jag får en....

(Hur länkar jag till en bild så hela syns? Har försökt m både Img och BILDER, men no luck. Har mina foton oftast på Photobucket)
Kommer se väldigt bra ut på Tahoen med dom hjulen :)

Använmd enbart "BILDER-taggen" så fungerar det :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

[bilder]http://www.forumbilder.se/CDB1G/2949700 ... 62x421.jpg[/bilder]

Ja de ligger rätt högt ändå tycker jag, speciellt när vi pratar tull och moms på grejerna sen. Den ovan har gått 70K miles och ligger ute om jag skulle ta hem den på 135 typ.

Jag brukar sätta en premie jag vill ha för att ta hem den (aka lön) och redovisar sedan ALLA kostnader så du exakt ser vart pengarna går - för pengar går det alltid när man importerar bilar på alla småavgifter hit och dit. Värst är fraktbolagen ;)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja det glömde jag ju nämna, Kameramannen här på forumet kan ju hjälpa dig likväl som något företag :) ..min uppfattning är att det är MINST lika bra att anlita honom om inte bättre :)

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

De har säkert mer erfarenhet, men jag har på egen kammare lärt mig hur man INTE skall göra. Göteborg performance är exempel på hur man INTE skall göra.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Precis, dom verkar ha blivit ett tydligt exempel som spridit sig på många forum :roll:

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Ja - det verkar riktigt märkligt hela grejen. Undrar när det gick fel och vad som gjorde att de slutade leva upp till hur de betett sig tidigare. Det finns faktiskt flera som fick sina bilar för ett par år sedan och var skitnöjda. Men nog om det.

Känner du att du vill ge dig på import själv så hjälper säkert alla här till så gott vi kan - vill du lägga det på förmedling så kan vi peka åt rätt håll.
Skriv svar