Tänkte jag skulle presentera mig
- Kameramannen
- SUV
Re: Tänkte jag skulle presentera mig
Styrde upp lite nya däck
[bilder][/bilder]
[bilder][/bilder]
Annons
Nu ska det gå riktigt fort rakt fram.Kameramannen skrev:Styrde upp lite nya däck
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
- Kameramannen
- SUV
Nej - det skall gå riktigt FORTARE framåt 
Grymma!!
Var och när ska du använda dem? 
- Kameramannen
- SUV
Hoppas köra dem på tierp, kjula, västerås och norrtälje lite beroende på hur snurran lirar när jag startar upp den. Vill ogärna ladda max och sen skjuta lustgas på en nybyggd motor, så vi får se mot sensommaren vad jag hittar på.
Sitter sådana här bak:
[bilder][/bilder]
Fälgarna är 17" cobra-r fälgar som är en av två 17" som passar på en SRT8 (den andra är en borbet)
Sitter sådana här bak:
[bilder][/bilder]
Fälgarna är 17" cobra-r fälgar som är en av två 17" som passar på en SRT8 (den andra är en borbet)
Fasiken! Din bil är ju extrem!! Den är ju snart bara avsedd för inhägnat område 
Vad kör du för annan (amerikansk?) bil nu när det byggs på Magnumen?
Vad kör du för annan (amerikansk?) bil nu när det byggs på Magnumen?
- Kameramannen
- SUV
Inhängnat område... Well, det beror ju på hur den ser ut hos bilprovningen - eller hur?
Sen finns ju en hel del regler vad det gäller dragrace - det är inte billigt att åka fort...
http://web.sbf.se/regler/up/13/DR_TK-2011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen finns ju en hel del regler vad det gäller dragrace - det är inte billigt att åka fort...
http://web.sbf.se/regler/up/13/DR_TK-2011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
En del regler? Det där var ju tjockare bok än "gud vet vad"
- Kameramannen
- SUV
Det är dyrt att åka "lagligt" fort. Ner mot 11 sek är det rätt lugnt men sen börjar det hända grejer.
Roligast är dock att det är en jävla kombi jag åker runt i - ingen som direkt tror att den skall gå som den gör. Funderar om vi inte skall ha en egen parkering på Powermeet - typ USABILFORUM och parka ihop?
Roligast är dock att det är en jävla kombi jag åker runt i - ingen som direkt tror att den skall gå som den gör. Funderar om vi inte skall ha en egen parkering på Powermeet - typ USABILFORUM och parka ihop?
Ja, det är ju många som försöker hålla sina bilar så lagliga som möjligtKameramannen skrev:Det är dyrt att åka "lagligt" fort. Ner mot 11 sek är det rätt lugnt men sen börjar det hända grejer.
men ändå köra fort.
Är väl just därför det är vanligast med äldre bilar som går ner under 10 sekunder.
Är ju inte samma regler på dom i besiktningen.
Sen finns det ju dom som har dubletter på sina modernare bilar just för besiktningen.
Vet en bekant i stockholm som hade en Volvo 242 GT med herrejösses turbomotor + lustgas.
Fanns knappt en orginalpryl kvar på den bilen och han körde nior på strippen.
Den bilen körde han även med på gata, men gick inte å besikta.
(Den såg iaf. ganska orginal ut på utsidan förutom hjulen)
Däremot så hade han en EXAKT likadan volvo till färg och kaross,
med samma chasinummer och nummerplåtar.
Så när det var dags å besikta så tog han fram den bilen ur gömman.
(Än idag är det inte många som vet vart han gömde den andra bilen)
Tycker det låter som en kalasidé angående Powermeet.
Skulle va bra fräckt å få ihop iaf. ett 10-tal bilar att stå ihop å visa upp att vi finns.
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
- Kameramannen
- SUV
Besiktningsmotor är ju ett känt knep att ta till om det krisar - men så långt har det inte spårat ur än så det skulle vara någon slags enda utväg, men det är klart - lite vassare kam till så den inte går runt på tomgång då är man väl snart där också och lyfter snurran..
Problemet är ju att bilen är lika olaglig de dagar man åker med riktiga motorn som den skulle varit om du besiktigar med dem, dvs om du får en flygande besiktning så kan du bli tilldömd föreläggande om kontrollbesiktning eller om de i är på riktigt dåligt humör även föreläggande om registreringsbesiktning. Dessutom har du lite märkliga problem att reda ut om du klotar bilen och det vid besiktningen av olyklsplatsen framkommer att du har haft 900 häst i din volvo...
Men men - nog om det med det. Soppapumpsregulatorn och två fina nya soppatrycksmätare dök upp idag. Skall skruva på dem på railsen - vet inte om jag skall köra en per sida eller bara på ena sidan..
Problemet är ju att bilen är lika olaglig de dagar man åker med riktiga motorn som den skulle varit om du besiktigar med dem, dvs om du får en flygande besiktning så kan du bli tilldömd föreläggande om kontrollbesiktning eller om de i är på riktigt dåligt humör även föreläggande om registreringsbesiktning. Dessutom har du lite märkliga problem att reda ut om du klotar bilen och det vid besiktningen av olyklsplatsen framkommer att du har haft 900 häst i din volvo...
Men men - nog om det med det. Soppapumpsregulatorn och två fina nya soppatrycksmätare dök upp idag. Skall skruva på dem på railsen - vet inte om jag skall köra en per sida eller bara på ena sidan..
- Kameramannen
- SUV
Okej, så jag är ute och skall börja plastidippa bilen mattgrön.... men så slår det mig när jag lackat ena skärmen att... fan. vill jag verkligen ha mattgrön?
Nytt förslag:
[bilder][/bilder]
Nytt förslag:
[bilder][/bilder]
Den blåa!!
..men hur såg den mattgröna ut, militär?
..men hur såg den mattgröna ut, militär?
Vit kolfiber FTW! Den vore så jävla läcker.

- Kameramannen
- SUV
Nej fyfan för vit kolfiber hela bilen. Alla vet ju att det är fejk.
Grön är såhär
[bilder]http://i9.photobucket.com/albums/a52/ss ... da2982.jpg[/bilder]
Grön är såhär
[bilder]http://i9.photobucket.com/albums/a52/ss ... da2982.jpg[/bilder]