Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Hur varm blir eran voyager 2.8 CRD

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Jim
Van

Re: Hur varm blir eran voyager 2.8 CRD

Du har inte luft i systemet... ibland måste man lufta manuellt. Vet dock inte om man gör så på 2,8:an..
Kollade lite på ebay-länken, verkar ju helt ok. kollade säljarens övriga varor. riktigt billiga priser..
~600:- för en termostat skulle nog jag slå till på men frågan kvarstår om det verkligen är fel på termostaten..

Jag funderar på att sätta en täck-platta framför kylaren som minskar kylarens area något....
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Robbis74 skrev:Har tittat på ebay.se och där kan man köpa en thermostat för cirka 570:- med frakt från lettland har funderat på att göra det men osäker på om det gör någon skillnad.
http://viewitem.eim.ebay.se/Thermostat- ... 91828/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Precis, ebay.se är en bra plats att hitta delar till diselbilarna :) ..billigare än hos Hansen Racing som tar över tusen spänn!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Ja, det där är alldeles för låg tem. Täckplatta för kylaren ska man inte behöva om termostaten fungerar som den ska.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Hur varm blir eran voyager 2.8 CRD

Kan ju vara som min golf. Hittade en liten läcka vid termostathuset. Inte mycket som läcker ut men den lilla läckan gör att jag inte får upp nån värme att tala om

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Exempel: Fiat Ducato 2.8 TD ger knappt 65-70 grader temp vid minusgrader ute, även om man kör 5-6 mil :( ..på sommaren kommer dom upp i 85 som max, om man pressar motorn på motorvägen.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar