Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Johns projekt. Voyager 04

Här kan du visa upp ditt projekt
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Johns projekt. Voyager 04

Ska försöka sätta mig mer vid datorn så det blir lite mer vettiga och bättre inlägg, bilderna hamnar iaf rätt via datorn

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Johns projekt. Voyager 04

Tycker det blev snyggt med kameran, ser häftigt ut :) Visste inte att du hade skärm i spegeln, smidigt! :)

Hehe, smart lösning med farthållaren :D Synd att man inte bara kunde byta den delen, man måste köpa hela spjällhuset om jag minns rätt =( Men det fungerar ju som det är nu också :P

P.S, fixade bildordningen =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Tack för bildfixet:-).

Kameran sticker ut ca 4mm tyvärr. Var ju lite smalare än den förra så fick ha en den som bricka så kameran inte skulle lägga sig snett i hålet. Ja det är rätt käckt att ha den så. Ska se om jag kan hitta på något snyggt sätt att vinkla den lite neråt också. Den är lite missvisande med hur nära man är.
Bästa hade ju varit om Man kunde se dragkulan också.

Nu skulle jag bara velat dra om strömmen till systemet. Ska försöka med det till våren.

Ja än så länge funkar påhittet jätte bra:-), letade lite efter en ny plastdel men kom inte upp nåt så det är nog hela huset som behöver bytas som du säger. Tycker den här lösningen funkar bäst då:-)

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Såg att det fuktade lite vid växellådan, får köra upp bilen på mina fina:-) ramper jag köpte och se var det kommer från. Om det är växellåds olja är det nog att jag drog åt tråget lite för lite. Men det visar sig till veckan.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Drog du fingret på oljan så kanske du kunde se vilken färg? :D ..ett papper eller liknande går nog ännu bättre :) ..var det över hela automatlådan eller endast undertill på tråget? =)

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Nä drog inget finger. Var inte läge att skita ner sig för mycket. Det är lite fukt på tråget och lite fukt mellan motor och tråg, inte långt från tråget. Är inte nån pöl/prick hemma på asfalten så det rinner nog väldigt långsamt av vad det kan nu är. Ska kolla imorgon när barnen är lämnade på skola, då finns tiden:-). Kolla lite snabbt sen torka av för att sen titta titta titta.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Jaha barnen hade visst studiedag idag så med lite tur kanske jag hinner kolla var oljan kommer ifrån.
Får bli imorgon annars.
Tänkte fråga en verkstad här om han skulle vilja ha lite hjälp inemellan. Aldrig fel att öva på mekkunskaper. Är ju rätt mycket av en novis på det hela

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Så fick nu chansen att kolla läckan från växellådan. Det var tråget som läckte lite. Fick dragit lite extra men en bult började snurra:-S så får se om jag kan ordna det lite senare.

Fick också äntligen bytt motoroljan också. Den var väldigt svart så kanalerna är nog rena nu:-). Blev ett biltema filter men bytar till ett mopar till sommaren, för skoj skull.

Fasen vad duktig man känner sig för det lilla.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Skönt att du hittade läckan :) ..men tråkigt med bulten, tror du det är bulten som gick sönder eller gängan i automatlådan? :(

Härligt! :) Visst känner man sig alltid stolt när man utfört en service eller reparation! :D Oavsett om det är en småsak eller någon större arbete.

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Packningen var svår att få på plats så det är nog den som blev placerad lite illa. Bulten har förstörd gängorna känns det som, men det finn ju grejer för att fixa det med:-).

Har kört ungefär 38 mil efter jag drog åt lådan och tycket inte det fuktar mer men ska kolla lite extra senare.

Barnsligt nöjd för så lite

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja, det går nog att fixa enkelt med bulten, det är ju bara ett tråg, inget som ger någon kraft på bulten :)

Skönt! Hoppas det slutade med läckan.

Jag blir nöjd och stoltserar så fort jag bytt torkarbladen :mrgreen: ..man ser ju ibland folk som inte klarar av det själv, t ex. när jag var på Biltema, då hämtade kunderna personalen som fick montera bladen .. :roll:

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Just ang bladen, ibland förstår man varför dom hämtar personal. Kämpade själv en gång i 30min:-o för att byta ett blad. Vågade inte ta i för mycket, tittade flera gånger extra om det var någon speciell låsning etc. Till slut lossnade den. Plasten pressade så hårt in i fästet och satt nåt djävulsk, hade jag tagit i mer från första början hade den nog lossnat direkt men ville inte vika armen.

Brukar spola lite extra och poängtera för frugan, titta så fint och tyst det blir:-).

Ja jag hoppas på noll i lekage nu.
Får bara komma ihåg att den ena bulten roterar så jag har grejer hemma för att fixa det.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Lite nya tankar. Funderar också på att sätta dit DRL. Hur är det med DRL och dimmljus? Får dessa två vara på samtidigt? Lite dålig på vad ljus lagen säger om det.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem

DRL och dimljus får inte användas samtidigt.
DRL är ju en annan modell av halvljus gjord för dagtidsbruk.

DRL är dock inte godkänt att använda som halvljus på kvällen.
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Tackar då vet jag. Vet du om det är så att det inte behövs bakljus dagtid. Ser en jäkla massa nya bilar utan bakljus på.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriv svar