Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

2.8 crd går dåligt när den är kall!

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Robbis74
Minivan

2.8 crd går dåligt när den är kall!

Hej Har en voyager 2.8 crd -07 som går dåligt när den är kall.Den svarar ej på gasen som den ska man får vänta en stund så går den bra. Någon som har någon ide vad det kan vara har ej någon felkod eller något har bytt bränslefilter och luftfilter. Vad styr kallstarten mer än glödstift något spjäll kanske?
Annons
Användarens profilbild
rogerkarlsson
Van

Re: 2.8 crd går dåligt när den är kall!

Hej! Hur lång tid tar det tills den går korrekt när den är kall? svart rycker den? Går den orent ?
Generalla saker man bör kontrolera.
Map sensor på insuget ( rengörning )
kontroll egr ventil ( rengörning ) obs kontroll egr rör anslutning grenrör läckage.
Många har problem att starta 2.8 när det är kalt ute . jag bytte till 4st nya Denso glödstift och billen startade utan problem vid 15 minus , men byt inte bara 3 st det 4 stiftet sitter lite illa till men gör besväret och byt alla 4
Har du någon form av optimeringsbox i kan kallstarten bli lite besvärligare och kan gå lite orent till en början .
Användarens profilbild
rogerkarlsson
Van

Robbis74 skrev:Hej Har en voyager 2.8 crd -07 som går dåligt när den är kall.Den svarar ej på gasen som den ska man får vänta en stund så går den bra. Någon som har någon ide vad det kan vara har ej någon felkod eller något har bytt bränslefilter och luftfilter. Vad styr kallstarten mer än glödstift något spjäll kanske?
Kallstartsventil vad jag vet finns ingen sådan på den här motorn.
Användarens profilbild
Robbis74
Minivan

Den startar lätt men svarar inte på gasen som den ska när jag ska iväg.Om jag bara startar den går den kanonfint på alla fyra.Och jag har nyligen bytt mappsensor. :?:
Användarens profilbild
Putte76
Station Wagon

Vet nån hur man byter glödstiften?
Skriv svar