Bränsleavstängning vid motorbroms
- Diesel Nordlöf
- SUV
Bränsleavstängning vid motorbroms
För en annan som kommer från VAG koncernens bilar så känner jag att Trans Sportern agerar betydligt mjukare när man släpper gasen helt, existerar inget som helst ryck vilket jag gissar beror att den inte stryper bränsletillförselns lika mycket som exemeplvis en Audi gör. Jag tycker även att bilen har i det närmaste obefintlig motorbroms i förhållande till många andra bilar jag ägt, är det så att dessa bilar pumpar in en hel del bensin även vid motorbroms?
MVH Stefan
VW Sharan 2.0 TDI 4-Motion
XC70 D5 -04
Har genom åren ägt totalt 6st Trans Sport varav 5st AWD
XC70 D5 -04
Annons
Re: Bränsleavstängning vid motorbroms
Känns också som att det kan vara automatlådan som bidrar en del? =)
Om du tittar på varvräknaren så ser du att den faller ner till tomgång när du släpper gasen och den rullar, så har alla automatväxlade bilar jag kört betett sig.
- Diesel Nordlöf
- SUV
Absolut, men de 3 senaste bilarna jag ägt har också varit automaterAvenger skrev:Känns också som att det kan vara automatlådan som bidrar en del? =)
Men jag noterar även att på Chevan ser man att den momentana förbrukningen inte går ner på 0liter/mil medan så visade VAG bilarna, men det kan ju vara VAG som lurar en och att de inte alls stryper soppan helt, ja rimligen är det ju så när jag tänker efter för då skulle ju motorn sannolikt stanna gissar jag? =)
MVH Stefan
XC70 D5 -04
XC70 D5 -04
Har det varit konventionell automatlåda i dem, och inte DSG? Den senare är ju i grunden en manuell låda som datorstyrs.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2