Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

gm tech2

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
drlecter
Minivan

gm tech2

Hej på er! Ny här på forumet. Jag har köpt mig en Uplander -08, så har precis blivit chevaägare. Känns fint :D Jag funderar på att köpa mig en tech2 (kinaklon), de finns ju från ca 2500:-. Man vill ju kunna göra så mycket själv som möjligt. Men nu till frågan: Går det att ladda in ny programvara med tech2 i bilens styrenheter? Går det att köpa ett "dagspass" hos gm-återförsäljare för programvara? Eller går det att få tag på annat sätt? All info gällande tech2 mottages tacksamt..
Kör trans sport -02 awd, Volvo s60 -06, Volvo v70 - 07, Volvo 945 -97
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Re: gm tech2

Hej,
jag har hört lite blandat om de där kina-klonerna och det är nog som det brukar vara med grejer från Kina. Jag är mycket nyfiken på resultaten om du skaffar en.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag har haft kontakt med http://www.autoenginuity.com" onclick="window.open(this.href);return false; och dom verkar kunna sina grejer, har ju även till GM :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
drlecter
Minivan

Tack för era svar. Det jag är ute efter är väl att i princip slippa besöka gm verkstaden någon gång, utan kunna fixa det själv. Och då är ju tech2 rätt verktyg! Men som sagt: Går det att göra mer roliga saker med tech2 än att läsa felkoder, köra komponenttest av enskilda moduler osv?
Kör trans sport -02 awd, Volvo s60 -06, Volvo v70 - 07, Volvo 945 -97
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Förresten, glömde skriva grattis till bilköpet! :)

Ja, GM-Tech II är det kompletta verktyget där man kan göra allt som verkstäderna kan (vad gäller diagnos).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Du kommer ganska långt med en generell obd-ii vad gäller att läsa av ev felkoder och släcka dem, men det är klart det är roligare med en tech2 :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Skriv svar