Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Hitta rätt hjullager Trans Sport AWD -2004

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
an2008
Station Wagon

Hitta rätt hjullager Trans Sport AWD -2004

Hej :-)

Undrar om någon kan hjälpa mig med följande.
Har en Chevrolet Trans Sport AWD, 2004 modell.
Behöver nya hjullager bak och fick tips via eran forum att Ebay var ett bra ställe.
Det jag vet är att den heter inte detta i USA, men tror det var Venture, stämmer det?
Om någon våtvara jag behöver söka efter vore jag jätte tacksam :)
Senast redigerad av Avenger den tis 21 maj 2013, 23:43, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Hitta rätt hjullager Trans Sport AWD -2004

Hej!

Det stämmer bra att den heter Chevrolet Venture.. eller Pontiac Montana :)

Hittade ett nav (bak, AWD) för under 600:- med frakten:

http://www.ebay.com/itm/Rear-Wheel-Hub- ... 69&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

=)

..dock står det att dom inte skickar till Sverige i beskrivningen, men det går att välja land för att få ett fraktpris :?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Jag köpte lite dyrare lager när jag skulle byta på min, från Timken som ska vara i klass med SKF enl vad jag kunnat hitta. För AWD blir då det här ett komplett set, notera att priserna är för par:

http://www.ebay.com/itm/TIMKEN-513121-V ... 35c6159e08" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/TIMKEN-513187-F ... 51ac649970" onclick="window.open(this.href);return false;

Dock ser jag att http://www.rockauto.com/" onclick="window.open(this.href);return false; är billigare på dessa komponenter så titta där också.
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Rackarns, jag läste att du skulle ha lager både för fram och bak men titta på länkarna ovan.

Navet bak på AWD är för övrigt samma som framnavet för FWD.
Användarens profilbild
an2008
Station Wagon

Hej och tack för all eran hjälp :)
Blev lite osäker, men var det så att man kan använda samma hjullager fram som bak.
Bara det är till AWD?
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Nej, det är olika nav fram och bak men bak på AWD är samma som fram på FWD. Fram AWD och bak FWD är annorlunda.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Användarens profilbild
an2008
Station Wagon

Hej.
Hittade betäckningen under men osäker på om det är denna typ av hjullager som passar min bil, vet någon om det stämmer. Kostade ca 67$ tror det är per styck. Hittade dem på RockAuto.

FENCO/FENWICK Part # WH513121HD

Rear Hub Assembly 4 WHEEL/ALL WHEEL DRIVE,INCL WHEEL BEARING - OPTIONAL HD UPGRADE DESIGN [Wholesaler Closeout - Private Label Pkg. - 30 Day Warranty] (Only 3 Remaining)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag hade hellre beställt ifrån ebay, nästan 100% säkerhet att dom skippar tull och moms då varuvärdet är så lågt :) Rockauto använder Fedex som skickar en faktura från Fedex Sverige/Stockholm.

Bild
Användarens profilbild
an2008
Station Wagon

Tusen tack för tipset och all hjälpen :D
Har nu beställd två stycken hjullager som du skickade länken på och provad betala på Ebay, men blev lite osäker på om jag först måste öppna en PayPal konto och regga mitt Visa kort innan mitt köp blir registrerat.
Vet du hur det funkar?
Användarens profilbild
an2008
Station Wagon

an2008 skrev:Tusen tack för tipset och all hjälpen :D
Har nu beställd två stycken hjullager som du skickade länken på och provad betala på Ebay, men blev lite osäker på om jag först måste öppna en PayPal konto och regga mitt Visa kort innan mitt köp blir registrerat.
Vet du hur det funkar?
Kom på en sak till. För att spara tull och moms, är det billigare att dela upp ordern eller blir det bara dyrare med dubbel frakt kostnad.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Beställde du detta navet? :

http://www.ebay.com/itm/Rear-Wheel-Hub- ... 69&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Det bör passa, enligt beskrivningen så är det rätt iaf :) ..om jag inte är blind :oops:

Man kan dela upp och beställa 2 gånger eftersom dom inte angivit någon lägre frakt vid beställning av flera, men ibland kanske dom lägger märke till att det är samma adress och ändå skickar i samma paket.

Jag tror iaf att du har störst chans att "komma undan" extra avgifter genom USPS > Posten Sverige =)

EDIT: Nu såg jag att dom la på tull och moms direkt i beställningen så det blev 109 dollar med frakt / st, det har jag inte varit med om innan..

Man kan betala direkt via sitt VISA genom att välja "No PayPal account" vid utcheckning :) ..man måste dock ha ett ebay-konto, men det har du skaffat? =)

Bild
Användarens profilbild
an2008
Station Wagon

Ja, jag beställde precis det lagret och 2 st samtidigt, men hade vid beställning ingen PayPal konto. Sto att order var under process, men inte gått igenom. Så om jag inte hör något på mitt mail får jag göra om.
Den totala order kom på ca 200$ inkl frakt och tull, 100$ för hjullager och resten för avgifter.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Om du går in på ditt ebay-konto så borde det står "awaiting payment" på den ordern, betala den med ditt VISA via PayPal (du behöver inte registrera något konto hos PayPal) :)

Bild
Användarens profilbild
an2008
Station Wagon

Avenger skrev:Om du går in på ditt ebay-konto så borde det står "awaiting payment" på den ordern, betala den med ditt VISA via PayPal (du behöver inte registrera något konto hos PayPal) :)
Hej, det står inget under "awaiting payment" ej heller har jag fått någon e-post från eBay.
Jag la in alla mina kortuppgifter men blev osäker på om min beställning ligger kvar eller om jag måste göra om beställningen.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Låter som det blivit något galet :(

Jag får alltid "Confirmation of your order.." i ett mejl från ebay.

Inget som dragits på kortet? Vart fyllde du i kortuppgifterna, PayPals betalningsmetod för VISA? :)

Bild
Skriv svar