Hello alla mekarlovers.
Ska byta generatorn på min Voyager -95 3,3 Lt. Skruva loss generatorn går galant men hur i h.....e får man bort generatorn från motorrummet? Haynes verkstadshandbok säger att man ska ta den neråt under bilen men jag begriper inte hur, för hur jag än vrider och vänder så fastnar den. Enklast vore att ta den uppåt om man får bort den vinklade plåten som generatorn och oljeburken till servon sitter fästade på. Kan inte se hur den plåten sitter fast. Är det någon som vet? beskriv gärna.
// Janne
Byta generator voyager -95 3,3
Byta generator voyager -95 3,3
Assistancekåren när du inte kan bärga dig.
Annons
Re: Byta generator voyager -95 3,3
Hej,
Ja du måste få ur den uppifrån och lossa stödplåten:

Kanske är bättre om du läser manualen på sidan 9 och framåt än att jag förklarar
:
http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... erator.pdf
Hoppas det går bra, är lite bökigt med utrymme i dessa Voyagers
Mvh
Jonathan
Ja du måste få ur den uppifrån och lossa stödplåten:

Kanske är bättre om du läser manualen på sidan 9 och framåt än att jag förklarar
http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... erator.pdf
Hoppas det går bra, är lite bökigt med utrymme i dessa Voyagers
Mvh
Jonathan
Re: Byta generator voyager -95 3,3
Tack Jonahtan
En bra och utförlig beskrivning, varför ska det sitta så många skruvar och hårt där det är så himmla trångt men det är väl bilfabrikanternas sätt och jävlas med oss hemmamekaniker, de sitter väl där i sin himmel och smågarvar åt oss när vi står här och försöker komma åt att skruva med våra sönderslagna knogar och rivna armar.
That´s life boys och tjejer.
// Janne
En bra och utförlig beskrivning, varför ska det sitta så många skruvar och hårt där det är så himmla trångt men det är väl bilfabrikanternas sätt och jävlas med oss hemmamekaniker, de sitter väl där i sin himmel och smågarvar åt oss när vi står här och försöker komma åt att skruva med våra sönderslagna knogar och rivna armar.
That´s life boys och tjejer.
// Janne
Assistancekåren när du inte kan bärga dig.