Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

vart påkörd och undrar lite om rep

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
beergqvist
Station Wagon

vart påkörd och undrar lite om rep

Hej alla har en liten fundering av reparationen av min bil ska försöka förklara nedan:)
det är en voyager av 2010 årsmodell

jag och min sambo vart påkörd i sidan av en som körde mot rött. Vart ganska stor smäll i sidan det var 70km/h på e4 i bredsand sundsvall .hittar tyvärr inte igen bilderna för tillfället,
fram hjulet vek sig framdörr och bakdörr vart intryckt

Sundsvalls lacken som lagade bilen har ju gjort ett fint jobb men det blev lite småfusk här o var som de fått fixat inga problem där men när jag ville ha ett intyg från riktbänken på att den inte är ramsned så har den inte varit i riktbänk utan det har gjorts en 4 hjuls inställning och killen säger att bilen är helt ok ok att han kan intyga att den är rak ska ja kunna lita på det utifrån en 4 hjulsinställning
Annons
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck

Re: vart påkörd och undrar lite om rep

Genom den ansvariges försäkringsbolag ska ju du inte lida någon skada men det gör du. Min erfarenhet (hur mycket den nu är värd?) säger att en så omfattande reparation dessvärre aldrig kommer upp i klass med en helt oskadad bil. Tycker du ska kräva av f-bolaget en oberoende "kryssmätning" av bilen vilket numera sker i en laserbänk med mycket hög noggrannhet. Här finns ex. vis en video som visar hur det går till:
Direkt till filmen:
http://www.jne.se/sv/produkter/allvis" onclick="window.open(this.href);return false;

Det är ju ett rimligt krav att bilen mäts upp så att den innehåller de specar den är byggd för.
De reparerade partierna måst nog fortsättningsvis hållas ett extra öga på vad gäller rostskydd då bilen från början är helgalvad (jag kan ha fel på den årsmodellen) och det går inte att återskapa vid en reparation.

Är svårt att komma år efteråt och besvära sig om det dyker upp något som inte blev bra.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: vart påkörd och undrar lite om rep

Jag hade krävt det omgående, i 70 km/h in i sidan på bilen så låter det mer som att den borde gått till skroten.. :?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar