Konstigt ljud bakvagnen Dodge Ram -03
Konstigt ljud bakvagnen Dodge Ram -03
Hör ett skrapande ljud från bakaxeln.
låter som att det tar i varje varv inte hela tiden och när jag släpper
gasen så då slutar det . Det låtet bara när jag belastar axeln.
jag har kollat broms oken kollat handbromsen. bytt bakre knutkorset. känt på bakhjulslagret så glappar dom inget
blir tokig snart...
låter som att det tar i varje varv inte hela tiden och när jag släpper
gasen så då slutar det . Det låtet bara när jag belastar axeln.
jag har kollat broms oken kollat handbromsen. bytt bakre knutkorset. känt på bakhjulslagret så glappar dom inget
blir tokig snart...
2003 Dodge Ram 1500 4X4 Hemi såld
Annons
Re: Konstigt ljud bakvagnen Dodge Ram -03
Hittade felet det är 3 fjädrar i diffhuset som gått sönder så min fråga är finns det nån som säljer reservdelar eller måste man byta hela.
Oh fan, vilken jädra otur 
Borde gå att hitta en renoveringssats, vad hade du för diff nu igen, minns inte om du skrivit det innan =( ?
Borde gå att hitta en renoveringssats, vad hade du för diff nu igen, minns inte om du skrivit det innan =( ?
Allt annat äe helt det är bara 3 fjädrar och en bricka jag behöver
Axeln är en Chrysler 9:25
Axeln är en Chrysler 9:25
Hittade du nå delar? Jag har själv kört sönder min bakaxel. Det har nämligen gått ur lite kugg ur dreven.Dock en Ram 1500 -06
Den är inte svart men stor.
Jag hittar bara generella rep.satser, inget specifikt som Swedde efterfrågade 
..men tar man fram en sprängskiss med artikel-nr så kan man beställa via Chrysler/Fiat eller direkt ifrån Mopar i USA 
Fick beställa ett nytt Diffhus och det visade sig att diffen som satt i va diffad och den som jag beställde va odiffad
Jag har letat överallt men hittar inga fjädrar till diffhuset förbannat konstigt allt annat finns utom fjädrarna ...
men tack och lov va inget annat trasigt men kolla på
http://www.rockauto.com" onclick="window.open(this.href);return false; där har dom mycket delar och bra priser
Jag har letat överallt men hittar inga fjädrar till diffhuset förbannat konstigt allt annat finns utom fjädrarna ...
men tack och lov va inget annat trasigt men kolla på
http://www.rockauto.com" onclick="window.open(this.href);return false; där har dom mycket delar och bra priser
repeter skrev:Hittade du nå delar? Jag har själv kört sönder min bakaxel. Det har nämligen gått ur lite kugg ur dreven.Dock en Ram 1500 -06
Verkar vara samma axel Chrysler 9:25 är det en 5.7 Hemi med ?
Swedde: Har det ordnat sig eller hur går det med diffhuset? =( Vart beställde du ifrån, nytt eller beg.? =)
Avenger skrev:Swedde: Har det ordnat sig eller hur går det med diffhuset? =( Vart beställde du ifrån, nytt eller beg.? =)
Hej
Ja diffhuset är bytt jag fick tag i ett nytt från Belgien via en lokal handlare Stil Service i Umeå
Själv ringde jag till chrysler/fiat/dodge i sverige å fick tag på närmaste återförsäljare. Ca 5500 kr ville dom ha för diffen. Men då fick jag en snilleblixt å ringde mitt försäkringsbolag. Maskinskada:självrisk 5000 kr inklusive bärgning till verkstad..... Japp , svårt val.
repeter skrev:Själv ringde jag till chrysler/fiat/dodge i sverige å fick tag på närmaste återförsäljare. Ca 5500 kr ville dom ha för diffen. Men då fick jag en snilleblixt å ringde mitt försäkringsbolag. Maskinskada:självrisk 5000 kr inklusive bärgning till verkstad..... Japp , svårt val.
Gick det på försäkringen ???
Japp Maskinskada vissa år eller 10000 mil å min har bara gått ca 5000. Maskinskadan gäller visst hela drivlinan. Men man måste ju förstås ha helförsäkring å den kostar ju mer per år än vad delarna skulle kostat.
Både för- och nackdelar med helförsäkring ibland
..men alltid bra att ha på dyrare bilar om olyckan inträffar exempelvis..