Upptäckte till mitt förtret att halvljusautomatiken slutat fungera ikväll. Inte en lampa runt om lyser, inte ens instrumentbelysningen, dock funkar allt som det ska i manuella lägen. Någon som på rak arm vet felet? Känns ju som ett relä någonstans... Alla säkringar under huven är hela, under pedalstället har jag inte hunnit kolla än. Men jag hittar inget om det i instruktionsboen heller...
Voyager -2000
Ljusautomatik Voyager 2000
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Ljusautomatik Voyager 2000
Senast redigerad av Avenger den tor 13 jun 2013, 10:20, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Årsmodell saknades.
Anledning: Årsmodell saknades.
Annons
Re: Ljusautomatik
Kolla om du har en bränd säkringshållare typ hängsäkring som går från batteriet. Det är nog det vanligaste felet
Re: Sv: Ljusautomatik
Om hängsäkringen är hel kolla upp kabeln. Är säkert där det felar annars
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: Ljusautomatik Voyager 2000
Finns ingen extra kabel med hängsäkring på batterit, annat än till mina exljus.
Skruvade ner "luckan" ovan pedalerna för att komma åt säkringar.. och se där, där satt det en liten låda märkt ljusautomatik på ren svenska... Kontakten hade hoppat ur en aning.. Problemet löst, allt funkar nu som det ska! Rackarns bra när det går snabbt och enkelt!
Skruvade ner "luckan" ovan pedalerna för att komma åt säkringar.. och se där, där satt det en liten låda märkt ljusautomatik på ren svenska... Kontakten hade hoppat ur en aning.. Problemet löst, allt funkar nu som det ska! Rackarns bra när det går snabbt och enkelt!
Re: Ljusautomatik Voyager 2000
SEPAB gör nästan all "eftermonterad" ljusautomatik till svensksålda bilar.
Skönt att det var så enkelt "fel"
Re: Sv: Ljusautomatik Voyager 2000
Ja prima att du hittade det:-).
Voyager V6 -04