Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Styrled Voyager 2004

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Styrled Voyager 2004

Denna borde passa väl.
Avenger du e ebay kung, vad säger du:-)
Billig var den med men kanske för billig?!

http://viewitem.eim.ebay.se/VOYAGER-200 ... 10096/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Skickat från min B1-A71 via Tapatalk 2

Voyager 2004
Senast redigerad av Avenger den lör 29 jun 2013, 11:27, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Årsmodell saknades =)
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Styrled

Hamnade fel.

Skulle Admin vilja lägga denna i Chrysler Voyager tack

Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Hittade dessa också. Lutar mot dem

http://www.ebay.com/itm/400475741305?ss ... 1423.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Fråga här.
Ser en jäkla massa styrleder som inte har saxpinne för att låsa muttern utan ser ut som vanlig mutter på bilden.
Kommer alla så man kan låsa dom eller levereras en massa med vanlig mutter? Vill ju inte att muttern ska skruva upp sig

Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Snowman
Van

Re: Styrled Voyager 2004

Om jag minns rätt brukar det inte sitta sprint/saxpinne någon annan stans än vid hjullagerna. Det ska sitta en låsmutter på lederna.
Chrysler Grand Voyager 3,3l awd -02
Cheva Van G20 -88
3x Saab 9-5 -00 -01
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Styrled Voyager 2004

Snowman skrev:Om jag minns rätt brukar det inte sitta sprint/saxpinne någon annan stans än vid hjullagerna. Det ska sitta en låsmutter på lederna.
Ok tackar. Finns väl helt enkelt olika varianter att välja på då förmodar jag
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Beställt. Kommer med dhl från Tyskland så är nog här på onsdag. Vet vad jag ska göra på tors:-).

Bra tips på att inte ändra hjulinställningen radikalt mottages tacksamt. Funderar själv på ett buntband för att hålla kvar muttern om det nu är samma längd på nya leden. Annars får jag väl mäta mig tokig

Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Tack för flytten av tråden avenger

Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Dom styrlederna du beställde såg ut att vara av bättre kvalité än många andra, inte så "klena" som många man sett, tror det är ett bra köp :)

Kanske en färgstark märkpenna som man kan mäta ut med, dra ett streck i skarven innan man lossar? =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Avenger skrev:Dom styrlederna du beställde såg ut att vara av bättre kvalité än många andra, inte så "klena" som många man sett, tror det är ett bra köp :)

Kanske en färgstark märkpenna som man kan mäta ut med, dra ett streck i skarven innan man lossar? =)
Ja dom lederna kändes mer ordentliga, efter Anders Ason's inlägg kände jag att jag skulle hoppa över de billiga jag såg.

Penna är väl inte helt fel.
Blir det helt åt helskotta får jag kolla med verkstäderna. Vette skam vilka som kan fixa det så det får bli en rundringning isf.

Ska låna ut bilen snart och vill ha allt gjort innan dess.

Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Precis, och de du beställde ser ut som de grövre lederna och inte de jättesmå som fanns billigt, så jag tror det blir bra :)

Med en märkpenna så kan man skruva dem så mycket som tidigare, så ser man exakt vart det är :) ..men troligtvis blir det ändå lite fel, men man kan hoppas att det klarar sig ifrån en enklare framvagnsinställning, dom brukar kosta mellan 500-800:- hos verkstäderna :(

Ja, lånar man ut bilen så vill man ge ett bra intryck =)

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

En kompis gumma ska låna den, hon hennes syster och 4 ungar. Dom ska till Danmark och jag vågar inte låta dom åka med de lederna. Alldeles för mycket glapp.

Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Såg att MOOG också sålde leder som ser ut att vara av den klenare varianten. Förvånade mig lite.

Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Tobbe
SUV

Klassikern är väl att räkna varv när du skruvar av de gamla, skruva sedan på de nya med lika många varv!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag brukar tappa räkningen :lol: ..

Bild
Skriv svar