[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdning/neon1.jpg[/bilder]
Tyckte att Sebringen var lite törstig, så en Neon årsmodell -2000 som väger cirka 250 kg mindre borde vara lite snålare..? - 2.0 SOHC motor med manuell låda ifrån PT Cruiser! Cirka 0,6 liter per mil i 100-110 km/h! Är väldigt nöjd över det!
En annan tanke var också att snabbt fixa bilen och sälja den med en liten förtjänst då jag trodde att jag gjort ett klipp.. det visade sig dock att Neonen är en bil med många fel, där felen i sin tur har brister!
För att räkna upp lite grejer som jag märkte när jag väl kommit hem:
*Bussningar till växellänkaget är helt slut
*Motorfästena är slut
*Bakre avgassystemet är slut
*Bakbromsarna (skivorna) är slut
*Antennen är defekt
*En diskant och en dörrhögtalare är defekta
*El-hissen på förarsidan är defekt
*Bärarmarna fram är slut
*Krängningsbussningarna fram är slut
*Vakuumslangar är spruckna och trillade sönder..
*med mera..
Som ni ser så finns det en del att göra, så någon förtjänst eller snabb försäljning kommer det inte bli, bilen stannar nog kvar och får gå som en "city car".
Det som jag börjat fixa är vakuumslangarna, avgassystemet, motorfästen är beställde, bussningar till växellänkaget är beställt, antenn är fixad, original Premium högtalare är fixat, el-hissen är så gott som reparerad.. sen blir det framvagnen att ge sig på, och givetvis styla den med en SRT4-vinge och LED-baklampor. Sitter nya strålkastare på bilen och en framruta, även kamremmen är nybytt och batteriet
Utrustningen i bilen är AC, el-hissar, antispinn, ABS, airbag, premium original ljudsystem, servostyrning, defroster, el-speglar, fjärrlås och startspärr, friktionsdäck, med mera, dvs. inget speciellt =)
Blir den kvar mer än en månad så gör jag om den till en R/T, förutsatt att den inte lägger av maskinellt =)